beby?? Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 hei jeg er extremt utolmodig, er bare i 4 pp så skal ikke klage men har begynnt å miste håpe allerede med å finne eggløsnings dagene.. jeg har en trygg sykluss på 28 dager men lurer på om jeg da har fast eggløsning 14 dager før ikm?? hmm har en stygg følelse av att dette kan ta en god tid å.. missster liksom litt håpe med det i det hele tatt å bli gravid fordi jeg stresser så med det å tenker på det hele tiden, kan nesten føle meg gravid innimellom bare fordi jeg tenker på det så mye, derfor misster jeg håpet sakte men sikkert til at(det skjer ikke meg, jeg kan ikke hvere så heldig, fortjener jeg det når det er mitt største ønske?) osv... har dere det sånn???
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Skjønner akkurat hva du mener. Jeg tenker ofte at det å få barn er et sånt fantastisk mirakel at det sikkert ikke kan skje meg. Men tror det er viktig for oss som prøver å jobbe litt med innstillingen vår, bare for ikke å plage oss selv i hjel. Jeg var ganske stressa det første halve året, men nå har jeg roet meg ned litt. I begynnelsen var det sånn at det var litt sårt å se gravide og små bebiser. Men jeg har funnet trøst i alle historiene om folk som har fått barn mot alle odds. Det er tross alt ikke mye de ikke kan gjøre noe med med dagens legevitenskap. Det er forresten ikke sikkert eggløsningen din er 14 dager før IKM, min er ikke det og jeg har 30 dagers syklus. (Se innlegg over: "Jeg har blitt lurt") Jeg snakket også med legen min om tankene jeg hadde og det hjalp veldig. Hun sa at "dette skal vi fikse, enten på den ene måten eller den andre". Nå skal vi vente til over sommeren før vi eventuelt går videre med noe hormonbehandling. MEN, optimist som jeg så tror jeg at jeg er gravid før den tid:o) Jeg ønsker deg lykke til, prøv å tenke så positivt som mulig:o)
lioness* Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Hei jenter. Jeg er helt med på det dere skriver over her, jeg tror det er veldig vanlig å være redd for at det ikke skal klaffe. Jeg er superutålmodig og skulle helst hatt babyen i armene i mine - i går. Når det gjelder eggløsningen så vil jeg anbefale deg å vurdere å begynne å tempe. Jeg begynte med det sist måned, og jeg synes faktisk det er fascinerende å se hvordan kroppen min faktisk har et visst system på hormongalskapen. Jeg har funnet el. nå den måneden som var og venter i spenning på neste (vel, den kommer vel ikke før om et par uker riktignok - hva pokker skal jeg finne på i mellomtiden??). Viser seg at jeg har en lutealfase på 11 dager, det vil si el på dag 15 og en syklus på 26 dager denne gang. Noen sykluser er 27 eller 28 dager, da er vel el på dag 16 og 17 antar jeg. Så det er slett ikke sikkert at el er på dag 14 for deg!! Den KAN være det men det er vanskelig å fastslå nøyaktig uten å tempe. Dessuten synes jeg ikke du skal bekymre deg for å stresse for mye med det: Graviditet er jo tross alt ren fysiologi, det er sitter ikke i hodet. Riktignok kan alvorlige stressproblemer eller psykisk ubalanse føre til manglende el .- men da snakker vi tross alt om stress og uro på et helt annet nivå enn hva de fleste her inne kan rapportere om. Tingen er vel bare at det tar tid, det er mye som skal være optimalt på samme tidspunkt. Jeg synes selv det er fryktelig vanskelig å akseptere, og det MÅ være lov til å være litt opptatt av graviditet, kroppen, babyer og alt det der når en er kommet til et punkt i livet der det ikke bare er ønskelig å bli mamma - en bare måååååå.-- At man har det bedre med seg selv om babylagingen ikke tar over hele livet er jo en annen sak da. Dette var kanskje litt lenger enn planlagt, dagens lille hjertesukk avsluttes herved.
beby?? Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2007 ja dette er jeg helt enig i, skal ikke være lett men sant nok jeg å dere ndre må nok bare prøve å endre inntilling. merker det selv jeg når vennene mine rundt meg får beby elle har blitt gravide så blir jeg jo virkelig glad på dems vegne å syntes dem ha fortjent det osv men blir sjalu fordet, er en liten stemme inni meg som kunne ønske det heller var typen å meg for å si det sånn.. skakke være helt lett detta her.. ja det me el så tenkte jeg å prøve dette me tempen, vi har jo sex med utløsning vær annen dag +noen ganger mer så sånnsett burde det jo treffe men er å litt greit å vite sikkert når vi ha el så vi vet vi traff liksom=) takk for svar å lykke til=)
lioness* Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 hei igjen beby??, Ja - jeg kjenner også igjen dette med litt misunnelse. Masse par rundt oss som er gravide nå, det er ikke bare helt enkelt hele tiden selv om jeg jo unner andre den samme gleden som jeg ønsker for meg selv. det er liksom ikke voldsom, fryktinngytende sjalusi det er snakk om heller, men mer det der stikket over at man lengter etter noe selv som andre har vært så heldige å få allerede. Et av parene skal attpåtil ha tvillinger, ble superraskt gravide, uten noe tull, med TO. Jøss, trodde nesten ikke det gikk an. Og ja, hvis dere er aktive i sengehalmen og sikrer dere med annenhver dag så skulle dere jo definitivt klare å treffe på el. Det er ikke så aktivt hos oss, vi har sørget for å ha hyppig sex i dagene før og rundt el, men ellers i syklusen kan det kjapt gå ei uke eller mer mellom hver gang.Llitt fordi kjæresten min pendler og vi ikke ser hverandre hver dag i ukedagene men også fordi det bare har blitt mindre med årene. Synes derfor at du er litt heldig sånn sett da:) Ønsker deg masse lykke til med prøvinga! Vi har prøvd ca like lenge, krysser fingre og (neeeeil, ikke tær!!!) for kommende pp!!
Cmoi Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Hei Vil anbefale å lese inne på pernilles erfaringer om livmortappen og livmorsekret, det er til veldig god hjelp med jakten på el i tillegg til temping. Noter hver dag, slik at du enklere husker. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå