Gå til innhold

Noro-viruset..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet noe mer ang. dette viruset?

Trålet gjennom div. aviser, men kan ikke si at jeg finner noe ang. det.

Kjæresten min ble akutt syk etter at hun hadde vært på besøk hos meg i helgen. Nå er jeg naturligvis bekymret når det gjelder både lillemor og meg selv. Noen som vet inkubasjonstiden på dette? Smittefaren etc.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er noro-viruset?

Skrevet

Viruset smitter veldig lett, bare det å puste inn støvpartikler fra klærne til en syk person kan være nok.

Inkubasjonstiden er 1/2-2 døgn, hvis jeg ikke husker feil. Man er også smittefarlig i opptil et par dager etter at man har blitt frisk..

Skrevet

Takk for svar! Ble en tanke klokere :-)

Både Mathilde og jeg har hatt omgangssyken, så jeg tipper det er vi som har smittet henne...

Ble litt bekymret siden det var et virus og hørtes litt skremmende ut.

Skrevet

Noroviruset er et av de vanligste årsakene til omgangssyken, men det er ikke skummelt eller farlig i den forstand, så lenge man sørger for å få i seg nok væske.

Men plagsomt er det jo:)

Skrevet

Øh.. Du har barn, men du veit ikke hva noro-viruset er?? Har kanskje ikke hørt om rota-viruset heller du da? Enkelte burde seriøst ikke fått lov til å få unger! NOEN basiskunnskaper må man ha inne!

Skrevet

ØH...................... jeg har flere barn jeg....og vet verken hva Noroviruset eller rotaviruset jeg !

håper dette svaret var kødd, Nephilia! :o(

Skrevet

Hun? Er du sammen med ei dame? Måtte bare spørre :-)

Skrevet

Ikke kødd nei! Jeg mener at dette er noe alle mødre burde ha kjennskap til. Det er uvitende folk som dere som sørger for at hele barnehager og skoleklasser blir smittet med omgangssyke!

Skrevet

Når Tøysetipp omtaler kjæresten som "hun" så er det vel ganske opplagt at hun er sammen med ei dame, er det ikke? Herregud, så mye dumt folk spør om..

Skrevet

Er vel større fare for at du mister ungene på grunn av totalt manglende empati og folkeskikk...

Skrevet

Ro ned sjela da hysteriske menneske.

Jeg har heller aldri hørt om det. Ædda bædda!

Skrevet

Hehehehe, måtte bare spørre, så du ikke smileyen eller :-) ?

Skrevet

Jo, jeg så den:-) Ellers er det ikke noen hemmelighet at Tøysetipp kom ut av skapet for noen måneder siden..

Skrevet

Ok! Så dette viruset kan like gjerne være det samme som vanlig omgangssyken?.. Da kan jeg jo ta det med knusende ro :-)

Og ja.. Jeg er sammen med en "hun"...

:-)

Skrevet

Det visste jeg ikke siden jeg faktisk ikke har vært her inne så lenge ;-) Har mange lespiske venninder jeg, så slap of... Koselig for henne det vel, bare hun er lykkelig :-)

Skrevet

Hehe leste etterpå at jeg hadde skrevet det...

Skrevet

Ja, det stemmer, norovirusinfeksjon og vanlig omgangssyke er ofte det samme:)

Man kan også få omgangssyke av rotavirus, men da har man lengre inkubasjonstid og lengre sykdomsvarighet. Ved smitte av norovirus er man syk i 1-2 dager, ved rotavirus i 4-7 dager..

Koselig at du har fått deg kjæreste, forresten;)

Skrevet

Hehe, "lersåjegdetteravstolenselvjeg" hehehehe

Skrevet

Den var slett ikke dum da.. en SM lesbe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...