Gå til innhold

utsette MMR vaksina pga eggallergi.. noen som har gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk beskjed om å utsette den til vi har vore i samtale med personalet på sjukehuset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det fordi det er eggallergi i familien? eller fordi dere tror barnet har det..?

Skrevet

Sønnen min har eggeallergi og vi måtte derfor til allergilege for å sjekke om han tålte den først. De satte også vaksinen etter prikktesten. De har også "motgift" hvis noe skulle gå galt.

Skrevet

huff.. Motgift høres skummelt ut..

ja. ho er 15 mnd og har eggallergi.. fikk vite det i forrige uke..

de på sjuk.huset turte ikke å ta prikktest på ho. so tok blodprøve.

fastlegen sa at vi skal vente med vaksina til vi finner ut mer.

****TÅRNFRID****

korleis dei fant ut at han tålte den??

og veit du kor høgt resultatet hans er på allergiprøva?

Skrevet

De med sterk egg allergi bruker å vente / avstå fra vaksinen til de vet mer. Og om man tar vaksinen så gjøres det oftest på sykehus hos barnelege itilfelle reaksjon. Da får de adrenalin.

Skrevet

Hei igjen.

Husker ikke hvor høy den var for det er to år siden han tok den. Den gikk betydelig ned etter et år i allefall.

De tok et "rip" i armen og så tok de litt fra vaksinen mener jeg å huske og så så de på resultatet etter et kvarter. Det er ganske lite eggehvitestoff i vaksinen så han tålte den fint.

Ellers blir han veldig dårlig av egg. Han fikk i seg melisglasur m eggehvite før jul og hovnet ekstremt opp i ansiktet. Var så rød og hoven på det ene øyet at han nesten ikke kunne se på det. Vi har fått antihistamin (slags motgift)(phenamin heter den) som vi ga. Fikk beskjed om å dra til legevakta øyeblikkelig. Skikkelig skummelt..

Skrevet

hæ?

huff..

ho er ikke såå allergisk i følge resultatet.. men ho reagerte kraftig på omtrent ingenting. so derfor er legane skeptiske..

han sa ogso at de med "lav" allergi kan reagere like kraftig som de med høg..

ikke at eg skjønner bæret da men.. må si at eg er litt redd..

Skrevet

ja, det he vi ogso i hus no..

men veit ikke ka grense e på når ej skal gi ho..

ho blir illrød i fjes og hender av å spise pin-up is.. el av ET lite vaffelhjerte..

hun tok ET slikk av en gaffel med rått eg.. (eg piska og skulle ha i kake) bere egg ikke sukker i heller..

_då hovna ho opp frå halsen og opp til øynene, øynene vart våte og blanke, jenta satt muse still (du såg at kroppen jobbet veldig)

og lagde ikke en lyd.

hendene vart røde, med kvite blemmer på fingrene,

og eksemen kom lyn kjapt--

(har atopisk eksem over alt frå før)

so hadde en kjempe reakjon.. men prøvene vist 13.9.. man kan ha over 100.

Skrevet

Sønnen vår var allergisk mot egg som liten. Derfor valgte vi å dele opp mmr-vaksinen i de tre delene selv om legen (spesialisten) mente vi var litt hysteriske. Han var nærmere 2 år da vi skulle ta meslingvaksine. Han fikk en liten allergisk reaksjon, ble flammete i ansiktet og rundt stikkstedet, men helsesøster flippet nesten helt ut og stresste værre. Selv den dag i dag (snart 5 år etter) nevner hun det når jeg er innom helsestasjonen med en av de andre ungene.

Sikkert lurt å vente til de på sykehuset har vurdert det litt mer :-)

Skrevet

hehe.. sorry for skrifta mi..

eg skriver bokmål\nynorsk\dialekt når eg blir ivrig og må skynde meg.

:)

(eg hadde ng og 2 i norsk)

Skrevet

Det høres jo ut som om barnet ditt er veldi gallergisk og da hadde jeg nok vventet med å ta den ja. Vet om flere som har tatt vaksina når barnet har vært 4-5 for da har de vokst han av seg.

Allergier er ikke å spøke med :-( Har du fått adrenalin sprøyte til barnet ditt, siden hun hvonet opp i ansikt og hals?? De hvite prikkene blemmene? var elveblest om jeg ikke tar feil.?

Skrevet

ja, det var liksom opp til oss. De på helsestasjonen sa at det ikke er så farlig men ska ha en lege der.. men eg drog ut dit i dag (andre ærend) og då sa eg at eg var bekymra og fikk snakke med en lege som sa at sjukehuset fikk avgjøre.

Det verste er at vaksina skulle takast tidligare i dinne mnd.. men 3 dager før fikk hun denne reaksjonen, eg ringte legen og prata med resepsjons dama.. veit du kva ho sa??

"flirte av meg og sa at dette var helt noemalt med små barn som fikk egg for første gang, sa at eg ikke skulle bekymre meg, og prøve å gi egg igjen etter noen dager.. var liksom typisk ny-mødre..

fikk ikke prate med lege engong før ho lapå..

eg tok det ikke som et svar og ringte oppi gjen da.. eg ringte tilogmed hudlegen og de tok det svært alvorlig, fikk komme dagen etterpå for blodprøve.. mens legetimen eg fikk var 14dager ventetid..

nei har ikke adrenalin sprøyte.. men har noe hun skal drikke..

ja. det minte om elveblest.. las om det. og de forsvant etter en time ca.. stakkars jenta klødde og klødde.. hun klødde i halsen ei uke etterpå ogso.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...