Gå til innhold

I morgen blir jeg 3 barns mor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vi kommet hjem fra sykehuset, har snakket meg anestesilege og gynekolog,skal ta keisersnitt i morgen tidlig...

Er spent, begynner å gå opp for pappaen og meg at nå er det like rundt hjørnet og ingen vei tilbake....

Fikk blodfortynnende sprøyte i magen, sa litt kjekt til mannen min at det var ikke vondt i det hele tatt, men fikk da høre fra jordmor at, nei dette, det gjør ikke vondt, men vondt skal du få......

Spurt hva hun mente, trodde kansje det var noe med den sprøyten, men da var det hele keisersnittet hun tenkte på....

hmmmmm....syns jo ikke det var helt nødvendig, syns hun var stresset og sur, og gjorde meg nervøs......

vet jo at i morgen på denne tiden har jeg smerter, men kan jo ikke fokusere på de når jeg har nok bekymringer.........

Må legge til at jeg blir skikkelig redd mennesker som er sinte og korte i talemåten..........nei huff, skal ikke tenke mere på det, skal pakke baggen og legge meg tidlig:)

Men uansett, skal skrive inn når jeg er kommet hjem med babyen min, å sender masse fødestøv til dere alle som går å venter og venter....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da veldig så ufølsomt sagt da =/ dårlig av henne syntes jeg.....

Det går nok bra vet du, og med det lille nurket i armene så kjenner du ikke smertene engang ;o) hihi...

Lykke til og kos deg i dagene som kommer...

Skrevet

Det der var skikkelig unødvendig. For et troll. Heldigvis er det sikkert langt mellom dem der inne, så jeg håper og ønsker at du møter på en av de mange søte og snille og omsorgsfulle i morgen!!!

Hasteks forrige gang. Joda, det bærer jo noe med seg, alle forstår jo det. Det er jo en operasjon. Jeg hang i snora og ba dem om alt fra å hente barnet til meg, legge beina opp i senga for meg, og rette på putene. Du skal ikke bruke magen, og prøver du, ja da kjenner du det. Men vettu, jeg brukte vel litt paracet, og en - to paralgin forte, de to første døgnene. Og de tok all smerte. Etter det hadde jeg ikke behov for noe. Kanskje var jeg veldig heldig, alt er jo individuelt, men... Jeg tror jeg har brukt mer smertestillende i forbindelse med influensa noen ganger...

Lykke til!!! Stå på ditt, du har krav på både smertestillnde hjelp og midler.

Ønsker deg en riktig fin fødsel, velkommen til den lille!!!

Skrevet

Jeg er sikker på at et KS er mindre smertefullt enn en vanlig fødsel. Jeg kan faktisk ikke forstå noe annet. Vil for øvrig si at det er helt uholdbart at en JM skal kunne si sånt. Fikk meg til å tenke på en dame på IKEA i dag som kjørte en handlevogn inn i siden på meg (og jeg SER høygravid ut) fordi jeg tydeligvis stod i veien for henne... Hva med å spørre i en høflig tone om jeg kunne flytte meg? Keisersnittet går nok veldig fint, skal du se. Mindre som kan gå gale under KS, tror jeg. Babyen kan ikke få navlestrengen rundt halsen eller få tid til å bli særlig stressa. Mye mer kontrollert er det også. Lykke til med allting. Og be gjerne om at en annen jordmor skal være til stede!

Skrevet

Ikke grue deg!

Det går så fint så!

Hold fokus på det viktigste som skal skje i morgen, du skal få babyen din!!! :)

Tenk på det hele tiden, plutselig er den der, før du aner hva som har skjedd :) Skulle ønske jeg hadde fokusert mer på det i forkant av mitt KS, da hadde jeg nok ikke latt meg psyke ut så veldig.

Når det gjelder smerter, så får du det du trenger omtrent av smertestillende etterpå. Bare si fra, og be om mer hvis det ikke er nok.

Jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte KS.

Har hatt litt vondt etterpå, i såret/stingene, men Paracet funker fint nå som jeg er hjemme.

Det tok heller ikke lengre tid enn før å få melka igang.

Lille Stina var også frisk og rask med en gang, og så ikke ut til å ha hatt vondt av å komme til oss på den måten.

Jeg vet så godt hvordan du har det, og skulle ønske jeg kunne si de magiske ordene du trenger å høre.

Jeg lover, min opplevelse var utdelt positiv, og jeg ville ikke gjort noe annerledes om jeg kunne valgt på nytt.

GLED DEG Babyboom, i morgen er du 3. barnsmor :))) Heldig er du (og jeg)!!!

Stor lykke-til-klem!

PS Så du svarene mine til deg på de spm du hadde i tråden min da jeg kom hjem med Stina? Svarte deg der, håper du så d.

Skrevet

Hei moniccen.

Jo jeg så det du hadde skrevet til meg i den andre linken. Tusen takk.

Fikk svar på mange av mine spørsmål:)

Å takk for alle oppmuntrene svar, blir ikke den jordmoren i morgen, så det skal nok gå greit, skulle bare ønske jeg var tøffere og hadde tort å sagt ifra:)

Men men du har rett, vi er heldige, ikke alle unt å få barn, ikke minst 3(forhåpentlig) friske barn:)

Gleder meg til å se og lukte å sammenligne med storebror på 2 år.

Skrevet

Godt å høre, fortsett å glede deg du :)

Lykkefølelsen min blir bare større og større for hver dag som går :)

Gleder meg til å høre fra deg etterpå!

Tvi tvi, nyt morgendagen!

Skrevet

ååå, masse lykke til babyboom:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...