Gå til innhold

Uff, hva feiler det gullungen min? Er så engstelig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da han våknet etter formiddagsluren sin i går merket vi at han hadde feber. Vi tok ikke tempen da han ikke var särlig varm. Utover ettermiddagen ble han mer og mer slapp og jeg la han så han skulle få hvile seg litt. Da han våknet var han glovarm, tempen viste 40,3 og han var helt urolig slapp. Lå på sofan i 3 timer uten å orke noe som helst. Ville verken ha drikke eller mat. Han gråt litt, men var mest slapp og matt.

Vi ga febernedsettende hver 4 time i natt samt i dag morges. Etter formiddagssövnen i dag oppfattet jeg at han var piggere og han var ikke spesielt varm. Tok tempen og den var 37,0. Tiltross for at tempen har gått ned, ble han i löpet av ettermiddagen i dag også bare slappere og slappere og etter en lur var tempen igjen oppe på 40. I ettermiddag har han også kastet opp 2 ganger. Kvelden har faktisk värt ok, han fikk en febernedsettende og ville da ha mammas nybakte boller og litt hjemmelagd lasagne.

Vi la han kl 19.30, men har allerede värt inne hos han flere ganger for at han gråter og er urolig, det er som om feberen er på vei opp igjen!!

Uff, nå er jeg litt engstelig for gullungen min. Noen som vet hva dette kan väre? Jeg har pratet med legevakten og fikk beskjed om å holde feberen nede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dytter litt jeg. Den forsvant så fort nedover listen!

Skrevet

Vet ikke hva det kan være, men her også kan feberen variere veldig. Fra ingenting på formiddagen til masse mot kvelden igjen. Hvor gammel er han? Du må bare ringe legevakta igjen hvis du er skikkelig bekymra da, eller kontakte legen deres i morgen.

Skrevet

Han er 19 mnd. Legevakta sa ; "det kan jo väre en omgangssyke", men jeg har aldri hört om en omgangssyke som begynner med feber 1 1/2 dögn för man begynner å kaste opp. Eller er det mulig?

Skrevet

min gutt ble å syk å fikk oppi 40 i feber, da var han bare 3 uker gammel. i tillegg til det fik han forstoppelse å kastet opp å ville ikke spise. var hos legen med han pga at han var så liten. men de kunne ikke gjøre noe. målte bare crp for å skjekke om han hadde innfeksjon i kroppen. noe han hadde. men det var ikke noe å gjøre med det heller. så vi fikk beskjed om å gi han mye veske. ommså bare vann. vi ga også febernedsettende å etter 3 - 4 dager ble han frisk igjen. var hos legen 3 dager på rad å målte crp bare for å skjekke at den gikk riktig vei.

Skrevet

å han spydde ikke før 2 dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...