Charlotte 77 Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Hei...Skal ha bursdagsfest snart, med 20-25 gjester. Tenkte å servere tapas, noen som har noen gode oppskrifter? Gjerne på ting som kan serveres kaldt, evt lages dagen før....
Jumpy Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Hei Noe som bruker å slå veldig godt ann er følgende Lag guacemole (mos godt modne avocadoer med hendene ved å putte dem i en frysepose og kna godt... hehe. Blant gjerne med lime, hakket korriander og litt kesam etter smak). Skal være en god og tykk masse, med nydelig limegrønn farge. Lime er lurt også fordi det hindrer at avocadoen tar farge. Skjær gode skiver av røkt laks (gjerne einrerøkt) legg en "dæsj" guacemole på hver lakseskive og rull sammen . Dandér hver lakserull på en nacho (kjøp sånne runde nachos til å gratinere i ovn, de passer best da de ikke har ostesmak). Voilá, da er du ferdig. Dette smaker fortreffelig, og er akkurat en passe munnfull per servering. Har servert dette flere ganger sammen med annen tapas-inpsirert mat og de fleste DIGGER det.
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Har mange gode oppskrifter! Send meg en pm så skal du få oppskrifter! Her er tips til hva jeg har oppskrifter på/tips jeg har å gi: -Amadinepoteter/babypoteter i hvitløk/smør/persille med maldonsalt -Aioli -Salsa (hjemmelaget) -Kjøttboller i salsa -Kyllingspyd -Fiskespyd -Svinespyd -Tomatsalat med basilikum, rødløk, tomat, mozarella -Rundstykker med maldonsalt/urter -Fylt sjampinjong med hvitløk kremost -Dampet blåskjell -Kylling i sherry -Lefseruller med ymse, eks: kremost dill, røkelaks, salat eller kalkun? -Ymse oster -Osteboller Lager du guacamiole som beskrevet over her, ta gjerne litt tomat oppi for en bedre konsistens! Bytt ut majonesen med tomater, men ha oppi litt kesam også! Behold steinen oppi like til servering, da beholder du grønnfargen! Se lenger ned på sidene her, det er en tapastråd til her! Vær forberedt på å stå en god del timer på kjøkkenet før gjestene kommer, men tro meg: det er verdt det! Klem fra tapaselskeren Ine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå