Gå til innhold

Hva får en barnehageassistent i lønn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg har jobbet som lærer i tre år, er utdannet allmennlærer. Men nå vil jeg jobbe i bhg, og har sjans til å få ASSISTENT jobb. Vil jeg få vanlig assistentlønn, eller får jeg noe mer siden jeg har lærerutdannelse? (regner med jeg ikke får det...) Og hva er lønnen i så fall uten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke men dytter for deg...

Skrevet

Tror ikke du får noe annet enn vanlig assistent lønn. Men det varierer kanskje fra kommune til kommune? Vanlig assistent lønn ligger ca fra 210.000 til 240.000 tror jeg i vår kommune.

Skrevet

Assistentlønn er fra ca 215.000 - 270.000 avhengig av ansennitet.

Som assistent får du godskrevet ansennitet for ALL arbeidserfaring etter fylte 18 år, i tillegg kan du også få ansennitet for opptil 3 års omsorgsarbeid for egne barn.

Skrevet

jeg vet ikke om du får mer egentlig.. men de som er utdannet innen helse og sosialfag får hvertfall den beste assistentlønnen... så det kan jo hende du også kommer litt høyere opp pga lærerutdannelsen din.

Skrevet

tviler på at du får noe mer enn vanlig assistentlønn. Er det kommunalt får du ikke mer enn stillingsanonsen krever.. og er det privat er de enda mer gniene på å betale mer enn assistentlønn så lenge de ikke krever noe annet..

begynnerlønn på assistent i kommunen er 217100 i året i 100% stilling.

de går ikke opp før etter 4,8,10 års ansienitet. da teller all arbeidserfaring, om du får jobb som ufaglært.

Skrevet

Jeg har en ansenitet på 4-7 år, og min månedslønn ligger på rett i underkant av 15.000 utbetalt. Vanlig assistent uten relevant skole.

Skrevet

ok. noen kommuner er snillere enn andre med lønn, og noen private bedrifter er snillere..

jeg var på jobbintervju i SIBU (studentbarnehagene her i byen) i dag. de ligger faktisk noen tusen under kommunen nå (lå langt over for noen år side), og ikke ville de betale meg for fagbrevet mitt heller. for de søkte kun etter assistent..

er jo ikke villig til å gå ned 20 000 i året da.. hehe.. hva tror de liksom... (har fast jobb i kommmunen her...)

Skrevet

Jeg hadde 240 000, men det begynner å bli noen år siden.

(Da hadde jeg noen ekstra lønnstrinn pga. ekstra ansvar i stillingen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...