Forskeren Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Påvirker det melka? Og hva er forskjellen på hormonspiral og kobberspiral? Må man evt "bestille" spiralinnsetting på 6-ukers kontrollen? (har aldri hatt spiral før, jeg...) Vi er i utg. pkt ferdig med barneproduksjonen, så jeg kunne tenkt meg en litt langvarig løsning på prevensjon og ikke de daglige pillene. Hva slags prevensjon bruker dere?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Ja man kan ha spiral selvom man ammer..
mumbo Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Det kan man. Jeg har brukt kobberspiral tidligere og var fornøyd med det, skal få satt inn igjen snart bare jeg får somla meg til det. Kobberspiral er hormonfri, det er grunnen til at jeg bruker den. Men den gir litt mer menssmerter, så hvis du har mye plager fra før så er det kanskje ikke så godt valg. Jeg har i utgangspunktet lite mensplager, så for meg er kobberspiral det beste.
___ Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Det er ikke noe problem med noen av spiraltypene i forhold til amming. Som regel settes ikke spiralen inn før etter ca 3 mnd.
Monajenten Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Jeg ammer og fikk satt inn hormonspiral ca. syv-åtte uker etter fødselen.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Så merkelig... Legen min ville vente med å sette inn spiral på meg til jeg var ferdig med å amme sa han på 6 ukers kontrollen min... Han ville jeg heller skulle gå på Cerazette så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå