Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Vårt første barn har ikke helt begynt å sove i storseng enda, og vi tenkte jo egentlig å bruke grindsenga til junior som straks kommer. Vi har to madrasser, men lurer på om det er noen grunn til å ikke bruke reisesenga som vanlig seng? Er litt dumt å "tvinge" førstemann til storseng sånn rett før babyen kommer og livet totalt forandrer seg.. Og siden han er 2 år så regner jeg ikke med at det er noe vits i å kjøpe enda en grindseng.
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Vi kommer til å kjøpe storseng til jenta vår før babyen kommer og hun vil da være 21 mnd. Men klart man kan bruke reisesenga som seng ei stund
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Er ikke sikkert babyen trenger "vanlig" seng på noen mnder engang, her sov minsten i vogna på natta til h*n var et par mnder, deretter var det vugge... og så sprinkelseng... kan dere jo avvente & se an...
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Vi har samme dilemma... Jentungen er 2 år, og 4 mnd... Så hun er (føler jeg) litt for liten til å hoppe over i storseng nå rett før babyen kommer... har lissom ikke ork til å lære henne at hun skal være i senga gjennom hele natta, tilvenning på det, nå 3 uker før termin... blir jo sikkert litt kaving frem og tilbake.... Vi hadde vugge, som vi brukte på dagtid til henne, den stod på stuen,... den får nå bebisen som nattseng i starten... Så vi kommer til å bruke den til det er anbefalt å bytte til større (det er vel når de begynne rå rulle rundt selv osv...) så jeg håper vi kan bruke den noen måneder... Da har ting forhåpentligvis kommet mer i rutine, og vi orker tanken på ta minstejenta over i stor seng... Da har jo hun også blitt noen måneder større, og synes kanskje det er stor stas å få "ordentlig" seng... :-) Jeg ville ikke brukt reisesenga som noen "pemranent" løsning, selv om det er bare noen måneder... den typen vi har synes jeg virker for ustabil, og bunnen er ikke noe særlig kvalitet på... Da ville jeg hvertfall hatt en skikkelig madrass i den.. (du nevnte noe om 2 madrasser, så det kan jo hende du har en skikkelig til resiesenga, da er det kanskje litt bedre...) Men ville som sagt ikke brukt reiseseng uten en goood madrass nedi.. Vugger kan du finne til en rimelig penge på finn.no eller ny i butikkk. Vi fant vår til 500 kr på finn, kjempefin, trehvit vugge.. og billigere enn å kjøpe 2 sprinkelsenger... (For oss som ikke har IKEA i nærheten)
fox`y Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 jeg syns min er for liten for stor seng ennå han blir 2 år om 14 dager.. så lenge han trives i sprinkelsengen og ikke klattrer utav skal han få ligge der. så jeg kommer til å kjøpe ny til neste mann..syns d blir feil å kaste 1 mann ut av sprinkelsengen bare for at d kommer en til i huset... men d er min mening.......
Bruble Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Her fikk snupp (2 år på st.hansaften) stor seng for 3 uker siden. Hun stortrives i den.. legging var liitt pes i begynnelsen, men nå legger hun seg så fint... Eneste "kjipe" med det er at hun klatrer ut om morningen og da tidlig(for oss)... Så nå venter vi lle på at babyen i magen skal komme ut og bruke senga og vogna og alt det andre.. har termin om 9 dager.
Raych Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Du kan godt bruke reisesenga så lenge du har en vanlig madrass oppi den. Holder ikke med bare den "madrassen" som kommer med reisesenga da nei. Vi tar med en ekstra madrass når vi bruker reisesenga på tur også vi. Den er jo så tynn og hard den som følger med:)
Siljevanilje:) Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Kanskje om man virkelig gjør stas over det å skulle få en stor seng, at det ikke er noe problem? Tror ikke det skulle være et problem å bruke reiseseng uansett en periode..
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 Jeg tror heller ikke at det er noe problem å bruke reiseseng med en ekstra madrass. Men har du bag til vognen din, så kan babyen fint sove i den i flere uker. Vi fikk ikke vår første sønn til å sove noe annet sted en i vognbaggen (– hadde Simo kombivogn). Vuggen vi hadde ble for stor selv om den var mye mindre enn sprinkelsengen. Babyer liker å ha det litt lunt rundt seg. Jeg føler absolutt at vår yngste sønn (som vil være 20 mnd når babyen kommer), ikke er gammel nok til å "flytte ut" av sprinkelsengen på en god stund ennå. Liker ikke tanken på at han skal komme seg ut av sengen og rusle rundt i huset uten at jeg våkner. Tror nok han beholder sengen til han nærmer seg tre år – men jeg er kanskje hønemor :-)
Siljevanilje:) Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Enig med deg! Best å ha en seng til den største som han/hun ikke kommer seg utav, det er mye rart de kan finne på. Synes på ingen måte det er noe hønemor over det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå