Kobra Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 ...joda, kraftig ørebetennelse!! Så da blir det pencilinkur på meg denne uka, hiver i meg paracet og pinex forte...er jo så sinnsykt vondt!!! Håper bare jeg får sovet inatt....har våknet om natta pga smertene, slitomt ja!!!
Erisa* Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Au, da! Ørebetennelse er fryktelig vondt! Har ikke hatt det siden barneskolen, og er egentlig glad for det.. Prøv å være minst mulig tett i nesen, bruk sånt neseskyllehorn hvis du har det. Håper det går fort over! God bedring!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Ta litt romtemperert olje (f.eks soyaolje) og drypp inn i øret. Legg over en bomullsdott. Dette lindrer ørevondt! :-) Fint å bruke for å få slappet av! :-) God bedring!!
Kobra Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2007 Takk for det... Har fått så mange medisiner hos legen...Håper bare jeg blir frisk fort!!! Eh...neseskyllehorn?? Hva er det? hihi....jeg bruker nesespray da...så fikk jeg noe hos legen som skal hjelpe på tett nese... Håper virkelig det hjelper!!!
Kobra Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2007 Hjelper det Aurorasmamma?? :D:D Hvordan fungerer det da??
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Neseskyllehorn er et slags horn som du bruker til å få gjennomskylt nesen i saltvann med! Tømmer inn i det ene neseboret og så kommer det ut av det andre! KJøpes på apotek!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Ja, olje fungerer kjempegodt! Hehe, akkurat hvordan det hjelper vet jeg ikke (mener det er et gammelt kjerringråd), men det har vel noe med at den varme (ikke sånn at du brenner deg da!!) oljen lindrer svien, om du skjønner hva jeg mener... Ellers skal det vel også hjelpe å legge øret ned på naken hud (lage "vakum" mellom øret og huden). Vet en mor som la øret til gutten sin på magen sin når han hadde ørebetennelse, og der sovna han alltid. Det hjelper vel på "vondtet" det også... :-)
Bobine Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Sambo kom med oljetrikset på tannverk, så det bedøver kanskje på en måte. God bedring i alle fall :-)
velsignet med to Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 Når jeg hadde øreverk som liten brukte mamma å varme en ull-vott (eller noe annet av ull) og legge mot øret, da ble det mindre vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå