CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Lille Matilde kom torsdag 14 juni, en uke før termin! Alt begynte onsdag, sto opp og hadde regelmessige kynnere med 20 min mellomrom. De tok seg opp i løpet av dagen, ble sterkere og tettere. Skjønte vel at noe var nok på gang nå, så jeg ordna og styra hjemme så alt var klart. I løpet av kvelden begynte de å bli vonde og da kl var rundt seks torsdag morgen ( hadde da 5 min mellom hver ri) ringte vi føden. Vi fikk beskjed om at det kunne bare være modningsrier, men at vi skulle komme inn på en sjekk. Vel fremme på sykehuset ble jeg sjekket av en kjempekoselig jordmor, og hun kunne fortelle at jeg hadde 3 cm åpning! Det blir baby idag, sa hun. Skitt, tenkte vi, nå skjer det!! ) Klokka var da ca sju. Vi fikk beskjed om å gå litt rundt en stund. Riene tok seg raskt opp, og da vi kom tilbake rundt kl ni hadde jeg ganske vondt. Ble sjekka av jordmor og hadde da 5 cm åpning! Vi ble plassert på et venterom da alle fødestuene var opptatt. Etter en stund (herfra begynner tidsperpektvet mitt å gå dundas..) fikk vi en fødestue. Der fikk jeg akkurat tatt meg et bad (det var godt!) før vi ble kasta ut igjen.. en andregangsfødende var godt igang, og ville føde før meg! Ble plassert på et annet venterom og var vel der frem til ca 11 tror jeg, da fikk vi en fødestue igjen. Ble sjekka rett før vi kom inn der, hadde da 9 cm åpning! Jordmor tok da også vannet mitt. Etter det tok riene seg kraftig opp og det gjorde innmari vondt, brant skikkelig i korsryggen min. Jeg hadde nå kommet inn i en slags transe, konsentrerte meg skikkelig om å puste og slappe av under riene, og det hjalp veldig. Jeg fikk tilbud om steriltvannspapler og fikk det. (Hadde mest lyst på lystgass, men kastet opp et par ganger etter riene og var kvalm, så jordmor anbefalte det ikke.) FY!! De var vonde! Jeg syns de gjorde mer vondt enn selve riene jeg...! Ikke syns jeg de hjalp noe særlig heller, greit nok, det hjalp på smerten i ryggen, men fikk da mer vondt inne i selve bekkenet. Litt før ett var jeg helt åpen og pressriene kom. Hadde gleda meg til de faktisk, fordi jeg da kunne jobbe med riene og presse smertene ut. Men lille tulla mi var en stjerneskikker hun, så det tok ganske lang tid og gjorde ganske vondt.. En barnepleier kom inn og hjalp til, hun trykte og pressa meg på magen under riene og det gjorde sinnsykt vondt, men det hjalp, for ut kom hun, kl. 13.58! ) Rosa og fin! Jeg revna heldigvis ikke, fikk kun en liten rift som ble sydd. Utrolig merkelig følelse når hodet sto i åpningen og jeg på siste ri pressa kroppen hennes ut. Skikkelig blopp liksom! Hele fødselen er litt tåkete for meg, jeg hadde øynene igjen stort sett hele tiden og konsentrerte meg så hardt om pustinga at jeg var helt i transe. Kjæresten var en goood støtte underveis, jeg følte meg veldig trygg. Lille Matilde veide 2605 gram, var 31,5 cm rundt hodet og 48 cm lang. Apgar score på 9, 9 og 10. Hun pupper som en helt! Ammingen går veldig bra og hun har på fire dager lagt på seg nesten 60 gram! ( de går jo gjerne ned opptil 10% av vekten de første dagene) Jeg er veldig stolt! ) Det var forundelig å plutselig sitte der med en liten baby i armene. Morsfølelsen kom gradvis, men nå elsker jeg det lille underet mer og mer for hvert minutt som går. )
conney skal ha nr 2:) Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 gratulerer masse..Jeg har enda to mnd igjen, gleder meg masse til å se min lille gutt..
Cloudberry Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Gratulerer så mye!!! Det hørtes ut som en fin fødsel. Lykke til videre=)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 gratulerer så mye...har en sønn som er født 14 juni...herlig dato:)...hørtes ut som en fin fødsel...lykke til med fremtiden å kos deg med den lille....har termin 16 august jeg,ennå lenge igjen..
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Gratulerer så mykje! Prinsessene våre valgte seg same bursdag dei. Kjenner meg veldig igjen i fødselshistoria di
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Gratulerer så masse!! Hun var ikke akkurat stor til å komme bare en uke før termin... Men pytt, hva gjør vel det, så lenge hun er perfekt!!??! ) Kos dere masse med nurket! ))
superhappy32-guttemamma Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Gratulerer! Gleder meg med deg, og til det er min tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå