Gjest Ut på tur Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 hva er renselsen ? har jeg ikke hørt om
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Det var den ikke til meg, men kanskje mindre blod i begynnelsen.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Innbiller meg at jeg hadde den i ca 5 uker eller noe slikt sist jeg.. Var ikke så mye blod som kom i gangen, men det var litt veldig lenge. Brukte bare truseinnlegg de siste par ukene.. Ellers er det jo det samme som skal ut uansett om du har født eller tatt KS så jeg regner egentlig ikke med at det er noe forskjell der.
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Jeg syns den varte kortere iallefall. Husker den varte leeenge med førstemann. Men andremann som jeg tok ks med varte det ca 1 uke. Mener å a blitt fortalt at ved keisersnitt suger de ut en del gørr fra livmora mens de er nå der inne. Men skal ikke si det sikkert. Er lenge siden jeg var på føden nå
Lille Kamille Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Nei, det kan jeg aldri tro. Såret i livmoren er jo det samme. Har hørt at det heller er motsatt siden barnet ofte ikke kommer til brystet like fort som ved vaginal fødsel. Når barnet kommer til brystet sendes det ut hormoner som gjør at livmoren trekker seg sammen og en del av de åpne blodårene blir stengt av.
beibiboom Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2007 jeg tenkte også at det burde jo ikke være noen forskjell.... såret er jo likt! men så leste jeg noe om det et sted (husker ikke hvor), og tenkte at det hadde jo ikke gjort noe;) utpåtur: renselsen er blødningen du har etter fødselen:-) men det forsto du sikkert etter å ha lest innleggene da.
Raych Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Ja. Men som med alle andre ting under svangerskap, fødsel og barsel - det er individuelle forskjeller. Legen min sa at renselsen ofte er kortere i forbindelse med KS på grunn av at de får med seg så mye av blodet etc når de er inni der og romsterer. De suger jo ut både blod og fostervann. I forhold til såret etter morkaken så må jo dette gro på samme måte som ved vaginal fødsel, så den blødningen som kommer som følge av at skorpen løsner (etter 1 ukes tid er det ikke?) vil jo være omtrent den samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå