Gå til innhold

3 åring med mange fantasivenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 3 åring som har fantasivenner og fantasiting, han snakker med de han leker mest med uten at de er tilstede,av og til får jeg beskjed om å passe på noen av lekene for at ikke ... skal ta dem. Jeg sier ja men han er jo ikke her så han kan ikke ta dem. Han svarer jo da han er jo der borte. også ""krangler" han med dem: ikke ta den leken, kom så går vi osv. også er det ting da: mamma ta de sokkene der, jeg spør hvilke sokker jeg ser ikke noen sokker her: DER DE ER DER, og til slutt så later jeg som om jeg tar dem..

Er det normalt eller er det for mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha..må bare flire..jeg har en på 3 år å..det har ikke vert sånn som du beskriver det,men han kan sitte å prate til en når han leker alena..men ikke sånn som du forteller..men det er vell ganske normalt det der tror jeg..hadde vell ikke blitt sååå veldi bekymret visst det hadde vert min gutt..kanskje.. vet ikke...han virker jo sikkeli snusk da...sokker..hehe..=)

Skrevet

Jeg hadde det sånn til jeg gikk på barneskolen en gang. Godt utviklet fantasi! Har ikke skadet meg, heller det motsatte, jeg fikk 6 i norsk hovedmål på videregående:) Skal ikke se bort fra at min livlige fantasi har hatt litt å si der:)

Skrevet

Ja, men han har skremt meg et par ganger da. Mamma mamma se på bebin som klatrer på veggen, og når det er kveld og mørkt så er ikke det så veldig gøy når man er litt mørk redd også, ler av det nå da.. Godt jeg ikke fikk høre at det er farlig.. Og han er veldig SMART synes jeg da.

Skrevet

hvis du tror på mere mellom himmel og jord.... er du sikker på at det ikke er noen der??? selv om du ikke ser dem.. barn er mere åpne

He he men men dattern min har en hemmelig veninne, og hun er med på tur kjempe praktisk med en lekekamerat med på tur mye plass tar hun heller ikke :-)

Skrevet

Jeg har ikke greie på det her, men du kan jo høre med noen som har greie på det og hvordan du skal forholde deg til det:)

Skrevet

Nei, jeg vet ikke helt sikkert om ikke det er noe her som jeg ikke ser.. Jeg tror på "overtroiske ting" ... hmmm, men da er han eller hun veldig snill for vi har ikke opplevd noe skummelt..

Skrevet

det finnes mange teorier på dette med hemmelige venner, både vitenskapelige og "overtroiske" teorier. Ifølge de overtroiske teoriene får barn mye lettere kontakt med åndelige vesener fordi de ikke er opplært til å tro at dette ikke eksisterer enda.

Uansett om det er noe overnaturlig eller ikke, er det nok ikke farlig. Barn har godt av å utvikle fantasien og lære seg kommunikasjon, selv om det skjer med usynlige venner.

da jeg var liten hadde jeg også en usynlig venn, og jeg husker fremdeles hvordan hun ser ut. og joda, jeg så henne også, var ikke bare inni hodet mitt =) og jeg er da blitt "normal" (sånn noenlunde ihvertfall... ) jeg også!

Skrevet

thanks girls.. nå er jeg lettet men kanskje litt redd for at det fins flere enn oss tre i huset eheh neida.. hvis jeg kommer i kontakt med dem så skal jeg søren meg få dem til å ta del i husarbeidet her as.. Lurer på hvor min sønn har fått sin fantasi fra :)

Skrevet

hehe ja de må nok bidra =) og betale husleie også! =P hehe... neida, men det er helt vanlig og bare sunt, så lenge ikke barnet blir aggressivt / deprimert / forandrer adferd.. Leste nettopp om dette i en bok skjønner du =)

Skrevet

Husleia herre.. at jeg ikke tenkte det vigtigste..Nei forelåbig er han blid og hopper og spretter over alt.. mista matlysten da, men det er nok bare fordi vi har mista litt vårt vanlige rutine etter at jeg ble arbeidsledig for et par uker siden

Skrevet

hehe joda husleie må de betale! hehe... alt er nok bare bra med gutten din da. la han få ha fantasiene sine , ihvertfall en stund til =) men det med babyen som kryper på veggen hørtes skummelt ut...

Skrevet

Ja, jeg ble jo litt redd mens han syntes det var kjempe gøy.. har opplevd en gang at lyden på radioen plutselig ble lavere, steroe anlegget altså for hadde det vært nett radio så hadde jeg kunne forklare med at det kommer fra studioet, men da ble jeg ikke redd en gang, merkelig

Skrevet

ojoj, kanskje du har noe som foregår i huset ditt?

jeg er heeelt sikker på at slikt eksisterer. hadde en ganske skummel opplevelse for en stund siden. skjedde i gamle leiligheten min. vi hadde akkurat lagt oss da vi hørte et sinnsykt bråk fra kjøkkenet. gikk ut på kjøkkenet for å se, og da hadde en hel hylle falt ned. greit nok det. men hyllen hadde vridd seg 180 grader, snudd seg opp ned og falt UNDER et bord som sto der. og hyllen var breiere enn bordet, så det er egentlig ikke mulig... knektene var ikke brukket av heller, så ut som noen hadde løftet hyllen av knektene. Hyllen dro med seg mikrobølgeovnen, kaffetrakteren og en haug med ting langt ut på golvet... skummelt...

Skrevet

JA, jeg tror på sånne ting jeg og.. Ble du redd? Jeg hadde flytta med en gang jeg og hvis det var derfor dere flytta da.. men jeg har hørt mange historier fra venner og slektniger.. Da jeg bodde hos familien og vi bodde i et gammelt hus så var faktisk blod dråper hele veien fra den ene delen til den andre delen, mel sikta rundt omkring på kjøkkenet, klærne hengt til tørk ute ble flytta på mot et hjørne. Det ble sagt at det var en gammel dame som hadde bodd der og dødd men ikke blitt funnet før etter ca 2 uker eller noe sånt. Jeg var ganske ung så det var bare ting jeg hørte mamma fortelle andre, vi flytta der etter verdt og noen famiie problemer ble borte ganske etter at vi flytta, eller etter at de flytta for jeg flytta for meg selv litt før

Skrevet

ja var ganske skremt men skjedde så mye der i huset... det var i en liten bygd der det har skjedd mye rart... ble hardt angrepet under krigen, alle husene utenom kirken og skolen ble brent ned og ødelagt, halve bygda ble tatt til slaver mens resten flyktet osv... men de vil oss nok ikke noe vondt...

Skrevet

jeg har opplevd liknede ting hos kusina mi.. ho har to små jenter og ei på 14. de små prater om gutten i trappa og på soverommet sitt.. ho på 3 løper opp trappa ver gang og snakker om at vi må forte oss for toget kommer.. og ho er litt engstelig og sier at thomas også er redd for toget.. sprøtt.. ho elste har sett han på soverommet også.. har vært der og sovet over og da så jeg en litt difus gutte skikkelse nede ved senga.. har drevet med pendel og tarottkort og en noen kurs for og få mere åpene kanaler.. og merker kanskje sånne ting mere enn folk generelt.. kusina mi og mannen hennes har ikke merket noe og vet ikke helt om de tror på det. men ble ganske overbevist når jeg sov der jeg da!! =)

Skrevet

nei, de vil nok ikke oss noe vondt da hadde vi virkelig ligget dårlig an, får det er vel ikke mye vi kan gjøre med egentlig

Skrevet

Vi gjør kanskje feil ved å ikke tro på ungene eller bare skylder på at det er fantasi, men det er skummelt at vi vet mer om sånne ting og hvorfor..

Skrevet

at vi IKKE vet mer

Skrevet

kansje han ser noen som du ikke ser :)hehe

de sier jo det at bar opp til en viss alder er veldig motagelige

for de som er på andre siden ,,eller rettere sakt ikke godt over enda :)

vet jo aldri....

Skrevet

Kan godt hende det, men jeg vil også se tror jeg... eller ikke, nei jeg vil ikke oppleve sånt for da hadde jeg blitt skremt for resten av livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...