Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Kan noen være så snill og fortelle meg at det blir bedre med tiden? Barnefar er langt fra noe å stole på. Skal se lillejenta 2 dgr i uka men dukker sjelden opp. Ho er 8 mnd. Gruer meg så til fremtiden om han fortsetter på samme måten, og ho etterhvert forstår hvordan han styrer. Ho kjenner han ikke igjen, og de gangen han kommer har han bestandig med seg noen som også liksom vil hilse på. Han er tidligere rusmisbruker, og har 1 datter fra før. Han har ikke denne jenta på overnatting (får ikke lov hos moren til jenta). Ho er forøvrig 11 år. Nå er han begynt vanke i "dårlig" miljø igjen og blitt enda verre til å holde avtaler. Noen som har noen visdomsord å komme med? Jeg vil ikke innkalle til familievernkontoret for er livredd de vil komme med et forslag som fører til opptrapping mot overnatting. Da vet jeg gullet blir værende med barnevakt av det ymse slag de helgene. Ønskedrømmen hadde vært at han kunne tatt seg sammen og holdt avtaler slik at de kunne fått et bra forhold. Ingenting jeg ønsker mer. MEN,- jeg vil IKKE sende et lite barn til han når et eldre barn blir holdt borte fra han. Sååå lei nå:(
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 kan ikke si det blir bedre,men du er ikke alene hvertfall..Ingen rusmisbruker her da,men han har to andre barn han er med og min på 8,5 mnd har han enda ikke sett-ikke vil han heller! kanskje du bare skal la vær å regne med han en stund,og la han komme når han vil-det er han som går glipp av kontakt og et bånd mellom dem..Kanskje han blir voksen han og??
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 dessverre ikke mye du kan gjøre noe med. ønsket om god kontakt må komme fra han. du kan mase, trygle og be, men vil han ikke, så vil han ikke. tror faktisk jeg i din situasjon ville sagt klart og tydelig ifra at hvis han ikke kommer innen en halvtime når dere har avtalt, kan han la vær. da drar du heller ut, eller hva som helst, og ikke er forpliktet til å sitte i timesvis å vente på han. ingenting er verre enn å sitte å vente på noen som ikke kommer. rett og slett ikke regn med han, og bli heller positivt overrasket. "alle" vet jo at overnatting kun skjer dersom den barnet skal overnatte hos og barnet har god kontakt, så ville ikke bekymret meg så mye for det. skriv opp avtalene dere har, og de gangene han bryter de, eller ikke stiller opp. hvis du trenger avlastning, ville jeg heller avtalt med foreldre, venner eller amathea om barnepass, noen du stoler på og et sted du vet barnet har det bra. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Neida jeg sitter IKKE på vent for han. Men om jeg venter eller ikke er ikke problemet. Blir bare sint ang. at han faktisk kan oppføre seg slik. For det er vell slik det er at han kan styre som han vil, mens jeg ikke kan nekte han noe. Synes det er utrolig irriterende at han kan holde seg borte for så å plutselig kanksje kreve samvær. Avtaler skrives opp allerede. Familien min er flinke å stille opp så er ikke der problemet ligger. HI
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Han vil ikke se han i det hele tatt?? Må si som pappan min; "Kan ikke forstå at han klarer la være å stille opp for sitt egen unge" Helt utrulig. Regner ikke med han,- måtte bare få ut litt frustrasjon og da falt valget på dette forumet. Samtidig synes jeg det er latterlig at han skal kunne gå og komme som han vil. En avtale er en avtale i mine øyne, og lar en vær komme i 2 uker burde en vell ihvertfall unnskylde seg når en plutselig dukker opp.. Nei gud jeg er gla vi alle er forskjellige.
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 skjønner deg godt, hadde det sånn i starten selv. han har alle rettigheter men ingen plikt. utrolig frustrerende. men om dere drar på megling hos familievernkontoret, og dere lager en avtale som han etterpå bryter (vet ikke hvor mange ganger som skal til) mener jeg og ha hørt at du kan rett og slett nekte han samvær. her sa jeg til barnefaren at han ikke trengte og komme i det hele tatt, men hvis han ville, måtte han stille opp, og ingen unnasluntring. han holdt seg borte 1,5 mnd, hørte ikke et pip, før han plutselig ville. og det har fungert fint siden.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Kankje jeg skal ringe de å høre!? Han har hele tiden så mange unnskyldninger som æ skjønn ikke e reelle. Men gidda ikke krangle med han! Jeg er bare livredd for den dagen han kreve overnatting. Det går så masse rare folk inn og ut av det huset hans, og jeg stoler ikke på han i det hele tatt.Kan familivernkontoret ta opp overnatting når jeg f.eks innkaller til møte fordi han ikke holder dagens avtale om samvær sammen med meg?
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 nei, absolutt ikke. han må bygge opp tillitten igjen, og det vil gå lang tid før det er aktuelt med overnatting.. høres jo ut til at han ikke gjør seg fortjent til den tilitten, og hvis det ikke er til barnets beste vil de ikke oppmuntre til det! kanskje du skulle dra alene første gangen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå