Gå til innhold

Hvor mye mme drikker de ved 10 mnd?


Har to godgutter!

Anbefalte innlegg

Helsesøster sa at ca. 600 ml. er anbefalt, men Thomas har ikke drukket så mye på lenge lenge. HS sa det også var greit, han får jo i seg kalsium i grøten. Nå får han flaske kun morgen og kveld, men for hans del kunne vi sikkert kuttet ut det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver ikke om han drikker noe annet enn morsmelk? Jeg sliter med å få i datteren min vann, hun vil bare ha melk og får ca. 600 ml. Jeg blir stresset hvis hun ikke drikker hvis det er varnt og hun svetter. Nå kan vi jo begynne med å gi barna yogurt og melkeprodukter i maten og der er det kalsium også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii 600 ml hver dag, off det er ikke vi i nærheten av en gang.

Andreas mistet helt lysten på mme for noen mnd siden. Jeg får i han ca 100-150 ml om morningen. Så blander jeg 150 ml mme i grøten om kvelden. Resten av dagen drikker han sånn glass fra nestle med pære. Blander det ut med vann. Nekter helt å drikke vann. Prøver litt hver dag, men nytter ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her drikkes det 200ml(ikke alltid han drikker opp) mme på morgen og 120ml mme på kveld. Utenom dette får hun vann til lunsj og vann til middag. Hs sa at det holdt, men at det ikke skadet om eg ga til lunsj også, men det har vi ikke gjort. Denne mengden har vært lik siden 6/7mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får mme tidlig morgen og kveld, tilsammen ca. 300 ml. I tillegg drikker han vann til grøten morgen og kveld, og til lunsjen. Det tok vel tre mnd. før han syntes det var ok å drikke vann.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her drikkes ikke mme i det heletatt. Har begynt med kumelk, drikkes bare på natta, i dypsøvn, 300 ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sara drikker ca 150 ml om morningen og 150 ml om kvelden, får vann resten av dagen, selv om hun ikkje er noe særlig glad i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma får gjerne 120 ml mme før første soving. 120 før andre soving og 120 før natta. Ellers spiser hun et grøtmåltid morgen og kveld (ca 120-140 ml vann), en skive brød til lunsj og et middagsglass + 1/2 dessertglass til middag. Drikker vann til måltidene og som tørstedrikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi tulle får 220-240ml på morgenen og vann resten av dagen, slik har det vært de siste par månedene. Å spise får hun ei lita brødskive etter morgen-melka, grøt til formiddagsmat, et middagsmatglass i ca. 1600-tiden, og så grøt eller 2-3 skiver brød til kvelds. 1 liten pakke moset frukt eller to får hun også i løpet av dagen, og malt i melka og også i grøten dersom hun har treg mage. Pia mi er 10mndr i dag =-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...