Gå til innhold

Avlastning av venner og familie...


MÅNS m/lilleMarius

Anbefalte innlegg

er dere heldige og får avlastning/hjelp av familie og venner?

jeg har stort sett "alle" innen rekkevidde og har så og si besøk hver dag.

blir så glad når noen tilbyr seg å "passe" på knåtten så jeg kan ta meg en dusj/shave legger eller annet:) deilig å kunne bruke gooood tid på badet!

 

hadde besøk nettopp, og da satt jeg og ammet mens venninnen min ryddet opp alt etter middagen:) små gleder i hverdagen:)

 

og mannen min tok en tur med støvsugern idag! jippi!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har nesten ingen. Savner virkelig å ha flere familiemedlemmer i nærheten. Har ett par venniner og svoger og svigerinne i nærheten. Noen er det jo,men vi er ikke så flink til å spørre...vil liksom ikke være til bry...dumt egentlig for de sier jo at det bare er å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre er fantastiske, de vil helst låne barna hele tiden=)

Sambo står opp med storesøster hver dag så jeg og lillebror får sove til 10-10.30. På ettermiddagen er vi enten hos min mor, de er hos min mor eller min mor er her, hehe=) Vennene mine har barna og familie selv, så det blir mine foreldre som avlaster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har hatt avlastning kun i 3timer vi,da vi var ute å spiste..men vet at vi godt kan få..har ikke så mye besøk heller,men trives sånn vi..alle vet jo at dørene er åpne..mamman min er her litt mer enn noen andre..men hun har en del å henge fingrene i nå,så blir nok bedre..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kun svigers i nærheten. Men svigermor er til gjengjeld veldig flink å spørre om å få passe og trille tur -ca en gang i uken.. HAr eldste jenta på overnatting av og til, og i går hadde hun begge to med på trilletur i tre timer :) -Mens jeg hadde diverse avtaler.. Så ble ikke akkurat tid til dusjing og shaving.hehe..

 

Når mine foreldre er på besøk så er de flinke til å passe så vi kan gå ut om kvelden el.l.. -men er ikke så ofte de er her pga lang reise..

 

Har noen naboer som er pensjonister. De har fått passe snuppa litt av og til når det har vært nødvendig. Utrolig kjekke folk, og stiller opp på kort varsel -hvis de kan selvfølgelig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen avlastning... Veldig frustrerende i starten, og bli låst til sofaen og bare sitte å amme og prøve å få ham til å sove. Skulle gjerne hatt noen som kunne hjelpe meg med småærender. Mannen min kommer hjem sent på kvelden, og han er også sliten da, så lite vi får gjort ellers i huset. Nå er det heldigvis blitt litt bedre ved at lillegutt kan sitte litt for seg selv i vippestolen, så da tar jeg ham med meg rundt og f.eks. plasserer ham på kjøkkenet når jeg skal lage mat. Så, selv om vi ikke får noe hjelp, føler jeg det går mye bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldige dere som får mye avlastning! For det trengs. Vi må nok klare oss selv. Mine foreldre skulle så gjerne hjulpet, men er mange mil unna. Og svigermor - hun er mer tilgjengelig - er dessverre lite interessert i ungen, selv om han er hennes eneste barnebarn. Et par gode venninner stiller heldigvis opp av og til. Ellers er det bare vår lille familie:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vippestolen er helt super å ha om dagen:)

Da er han liksom litt mere "med" og kan greie seg selv

i perioder.

 

Hørtes trist ut at svigermor er så lite interesert i sitt eneste

barnebarn.. Mon tro hvorfor det? har du snakket med mannen din om det?

 

Natta... zZzZzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig med det her, men min søster er blitt flingk til å være barnevakt om vi skal ut og spise eller en liten kinotur. men uansett liker jeg å ha m snuppa over alt så egentlig ikke noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...