Gjest Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Er det vanleg at det byrjar gjere vondt i stinga etter fødselen NO? Det gjorde ikkje spes vondt på barsel, men no kjenner eg at det sviir... *sukk*
gry78 prinsessa er kommet! Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Det er nok veldig normalt.. du tørker deg der nede hver gang du er på do, har dusjet eller vasket deg, pluss at du sikkert går med bind ennå... alt dette berører jo stingene på et vis å det er helt naturlig at det blir sårt.. jeg var sår helt til stingene datt ut, etter det var jeg helt fin! vasker du deg m grønnsåpe?
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Har berre skylt med vatn under toalettbesøk og i dusjen, ikkje vaska med noko anna nei. Høyres jo ikkje godt ut å vaske med grønsåpe då, når det svir frå før, men kanskje det må til?
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Hei snuppa! Stingene mine gjorde vondt i 1 1\2 uke etterpå :s Det gir seg nok skal du se! Alt bra med dere?
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Alt fint her Trine, berre litt vondt i halebeinet så eg må ligge og amme for det meste (litt upraktisk, men vi er jo berre heime for tida, Ada er jo berre fire dagar gamal) Det er så fantastisk fint, og litt skummelt samtidig - men eg føler at det funkar veldig bra Korleis er det med deg og vesle Halvor? Han er jo heilskjønn då!!
gry78 prinsessa er kommet! Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 på sykehuset i kr.sand får man uttdelt grønnsåpe å beskjed om å bruke det helt til renselsen er over.. hele barsel avd stinker grønnsåpe!!
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Huff da... Så lenge Ada får i seg mat så får det heller gå en stund. Hender fortsatt at jeg ligger å ammer.. Hvis jeg er ekstremt trøtt. Hørtes ut som om du har hatt en tøff fødsel?! Det er litt skummelt ja. Jeg er enda ikke vant med at Halvor lager masse lyder, kan bare sitte og se på han i flere timer. Hehe. Regner med at du har det slik også! Halvor er faktisk 3 uker i dag Vokser og har det bra. Sliter litt med amminga om kvelden, så jeg skal på helsestasjonen og veie han i morra.. Samt barselgruppe.... Så får vi se..
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Ja, det var ein tøff fødsel, litt dramatikk på slutten med to legar inne og litt vakumhjelp sidan legen mista taket på vakumen vart det berre LITT vakumhjelp :| Men det gjekk jo eigentleg kjempefint, har allereie gløymt kor ille det var *hehe* Det beste i verda er jo berre å sjå på den vesle babyen - den bittelille nasa og firkanta munn med tunge som heng halvvegs ut... Aaah, ho er så skjønn!! Amminga går fint her, er faktisk overraska over kor bra det går, men ho vil jo ha pupp HEILE tida. Gjerne kvar halve time, og sug berre i fem minutt. Nokre gongar får eg ho til å suge lengre og då går det jo meir tid mellom, litt slitsomt å amme så ofte når eg må ut og inn av senga *hehe*
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 Det ble dramatikk med deg også ja!! Og vakum... Hm... Minner meg om min fødsel... Jeg fikk brev i posten om fødselen og at det var sendt brev til fastlegen, og der stod det at jeg hadde hatt 2 leger, 3 jordmødre og 3 barnepleiere inne hos meg den siste halvtimen.. Husker bare det fløy masse hvitkledde rundt omkring jeg. Hhehe.. Men nå er det bare å kose seg hjemme! Så bra at amminga går fint da!! Litt slitsomt i lengden å gå inn og ut av senga hele tiden men! Regner med at meksikaneren henger på som slips og ser på Ada hele tiden ) Blir spennende og se hva de sier på helsestasjon ang han i morra. Kan bli til at vi må begynne med MME på kvelden... Har ikke melk i det hele tatt da, prøvd alle triks, men det kommer ikke en dråpe! Kjedelig!!! Jeg fikk forresten beskjed på føden om ikke å bruke grønnsåpevann og skylle med... Fikk beskjed om at hvis jeg skulle skylle, så var det MAX 1 gang pr dag (og man dusjer, så derfor ingen vits) og la det lufttørke dersom man er ferdig med blødningen (noe man skulle ønske man var.....)
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #10 Skrevet 18. juni 2007 Eg synes liksom å hugse at jordmora som sjekka stinga sa at eg skulle skylle med vatn (vaske som vanleg) og vere flink å passe på å tørke godt. Dei sa i alle fall ingenting om grønsåpe. Det er nok berre å ta tida til hjelp og satse på at det sluttar svi om ei stund. Har jo uansett så vondt i halebeinet at eg ikkje kan sitte lenge om gangen.
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #11 Skrevet 18. juni 2007 Knakk halebeinet ditt???? Ytterste stinget løsnet på meg forrige uke. Skal på kontroll om 2 1\2 uke for å sjekke tingenes tilstand. Hehehe..
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #12 Skrevet 18. juni 2007 Sånn hadde jeg det første gangen jeg hadde født også, det var halebeinet som var vondt og som plaget meg etter fødselen. Jeg hadde noen sting, men de var ikke noe plage for meg. Men halebeinet var forferdelig. Å sitte i bil var drittvondt, jeg måtte sitte på siden for å avlaste halebeinet. Og det å sitte og amme var også vondt i begynnelsen husker jeg, derfor foretrakk jeg å ligge og amme for det meste de første par ukene. Når jeg satt i sofa hjemme, satt jeg nok også på siden den første tiden pga. det jævlige halebeinet. Men den plagen med halebeinet avtok etter noen uker. Andre gangen jeg fødte hadde jeg det ikke slik. Da fikk jeg ikke noen problemer med halebeinet etter fødselen.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 18. juni 2007 #13 Skrevet 18. juni 2007 Hei og gratulerer med vakker chiquita! Grønnsåpe er et gammelt kjerringråd mot betennelse/infeksjon... Jeg er ikke sikker på om jeg ville tydd til det! Stingene merkes, det er klart. Vil sikkert gjøre det en stund til. Ofte kommer svien og følelsen av stramme sting "tydeligere" fram når hevelsen gir seg litt. Det er akkurat som om det ene avløser det andre. Om det varer over to - tre uker, eller om du har mistanke om at noe er betent, ville jeg ringt på barsel og bedt om at jordmor eller lege fikk ta en titt. Fint for stingene at du hviler/ligger mye, selv om det er grusomt at det er halebeinet som sørger for at du må ligge!
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 18. juni 2007 #14 Skrevet 18. juni 2007 jeg hadde vondt i såret pga stiftene helt til de ble tatt ut..i 9 dager blir det da..etter de ble tatt ut ble livet lettere med en gang..de irriterte veldig og var vondt.-nå har det gått 2mnd og jeg har fortsatt litt vondt..men det bare stikker innimellom da..men verdt det<=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå