Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 jeg har fått så kraftig hjerteklapp etter jeg ble gravid.. føles nesten som om hjertet skal hoppe ut av brystkassa mi enkelte ganger.. er det noen andre som har det slik? - og noen som vet hvorfor det skjer?
Erisa* Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har hatt det slik noen ganger jeg også, og tror det er ganske så normalt. behaglig er det derimot ikke... Tror det er fordi hjertet omstiller seg til å pumpe mer blod, faktisk så blir hjertemuskelen tykkere under graviditeten, forandringen skjer allerede i første trimester! I tillegg slår hjertet fortere, du kan jo måle hvilepulsen din og sammenligne med det den var før (hvis du vet det). Utrolig alt som skjer med kroppen!
Tussa og Sofie Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har også dette, men har hatt det i perioder i mange år før graviditeten også, men hadde det mange ganger daglig spesielt første tri. roet seg litt nå. Ubehagelig ja når det kjennes ut som hjertet hopper ut av brystet eller står å nærmest vibrerer i et par sek...Huff, men helt ufarlig da )
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2007 ja det er skikkelig ubehagelig ja. jeg er 16+ 1 i dag, og jeg har hadd den værste perioden med hjerteklapp den siste måneden.. får nesten litt angs innimellom, for hjertet tar sånn av.. men men... får vel bare trekke pusten dypt, for å så la det gå av seg selv..
Tussa og Sofie Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Ja, ikke noe annet å gjøre, er mest sannsynlig bare ekstraslag, og ofte hos meg kommer det mens jeg er i hvile, sitter å slapper av. Aldri anstrengelsesøutløst så da er det bare å prøve å la være å tenke på det. Kroppen jobber nok litt ekstra for tiden, stress kan også påvirke det litt.
Tpop Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Har hatt det hele svangerskapet, men i perioder så er det værre enn andre. Har sjelden hvilepuls på under 90. Fikk beskjed om at det var pga det økte blodvolumet når men ble gravid, men fikk et tips om at det også kan skyldes at stoffskifte ikke er som det skal. Det kan jo endre seg også i svangerskapet. Jeg har den sykdommen i familien så jeg tenkte at legen kunne ta en blodprøve neste gang jeg er der.
Erisa* Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Stoffskiftet forandrer seg voldsomt under graviditeten, og har nok påvirkning på hvordan hjertet oppfører seg. Men vanligvis normaliserer det seg etter fødselen.
♡♂Joakim-05.08.07 HØYGRAVID♂♡ Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Happygirl: sendt deg en pm :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå