Gå til innhold

Sjalusi


lonelyMama!

Anbefalte innlegg

Jeg er i et forhold med en mann som har et barn fra tidligere forhold.. jg å barnet å faren kommer godt overrrens.. men jg er så SJALU!! vær gang mora til guttungen ringer! så er det så vemmelig når hun skriver * klem* til han på tekstmelding .. har på følelsen at han er mye greiere mot ho i tlf når jg ikke er til stede.. å når jg først er til stede sier han at han ringer henne senere visst ho ringer i øyeblikket.

Hvordan takle dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt. Er ikk lett. Men her er noen ting sett utenfra. :)

Håper ikke du blir fornærma, for er godt ment. :)

 

Det er sikkert ikke gøy å tenke på, men de har jo faktisk hatt et forhold, fått barn sammen og knyttet bånd. Jeg mener IKKE at det er noen romantiske følelser, men *klem* i meldingene er jo bare et tegn på at de kommer godt overens og fortsatt er gode venner. Noe som gagner alle i forholdet dere i mellom.

 

Og ang. at han heller ringer henne op igjen hvis du er tilstede:

Det er veldig vanskelig og skjule sjalusi! Så antagelig har han merket at det blir dårlig stemning når du må høre på at han snakker med henne. Av hensyn til dere begge velger han derfor å ringe henne siden.

 

Skjønner at dette kan gnage, men når man involverer seg i en person er det viktig å tenke på at alle har en fortid med ekser, osv. Og dette gjelder jo spesielt når det i tillegg er barn inni bildet.

Så lenge de har en god tone og viser det utad er det jo ingenting og bekymre seg over. Hadde det vært no snusk så hadde de vel ikke akkurat skrivd klem og sånt i meldingene til hverandre heller??

Dessuten: Han HAR vært sammen med henne og er ferdig med det. Han ER sammen med deg og holder på å stifte familie med DEG!

Hvis det ikke var deg han ville ha hadde han jo ikke satt seg i den situasjonen, men heller prøvd å få eksen tilbake! :)

 

Synes du skal ta en prat med han. Ikke en sånn du er dum og jeg er sjalu prat, men en mer sånn: Jeg vet det er teit, men jeg har det vondt med meg selv prat. :D

Beskyldninger ender som regel i full krangel, og det er det siste du trenger nå. :)

 

Og en ting til: Hormonene spiller deg nok et godt puss!! :)

Jeg finnes ikke sjalu til vanlig, men nå når jeg går gravid plopper det opp den ene teite sjalusi-tanken etter den andre i hodet mitt. Innimellom må jeg virkelig bite tenna sammen og tenke på noe anna. :)

 

Ønsker deg lykke til. Vet hvor forferdelig det kan være! Håper det ordner seg til det aller beste for deg.

 

Han en super helg. :)

 

Klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret ditt:) hjalp litt å få beina mine ned på bakken igjen her!! hihi... fint å vite att man ikke er aleine om allt her i værden!!! lykke til skal du oxo ha :=) *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...