Gå til innhold

standard spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

var det planlagt?

Skal du bholde det? (i starten da seff.)

Kjenner du no?

Har du vært på ul?

vil du vite om det er gutt eller jente?

Har du tenkt på navn da?

jeg har hørt at.(blablabla.............er farlig....fra folk som ikke har peiling.

Har du fått mage da?

Skal ikke klage på spørsmål fra andre men det er litt slitomt for ALLE spør om det samme..å jeg går å tenker på å kunne ønske jeg kunne kjenne no liv (er i uke 16) å da hjelper det ikke akkurat når alle spør om det. åsså at folk driver å uttaler seg om masse jeg ikke må...eks. ta sol for da kan bebien steike,...javel lissom.haha jeg har liksom satt meg inn i alt jg trenger å vite å er så komisk å høre hva alle andre "trur" di vet..men er vel sånn det er å være gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg faktisk ikke forstår problemstillingen. Jeg syns det er utrolig hyggelig at folk spør meg om graviditeten og er nysgjerrige på hvordan det går med meg. Jeg er jo sprekkeferdig av stolthet, og gleder meg utrolig til det lille knøttet skal bli født. Det er klart jeg vil snakke om det!

Og jeg har heller ingenting imot at arbeidskolleger og andre tar meg litt på magen.

Når jeg leser innleggene her på BIM så får jeg veldig følelse av at jeg er alene om å mene disse tingene. Er det bare meg? Har ikke gravide lyst til å snakke om magen sin og omstendigheten rundt graviditeten?

Skrevet

Jo man har lyst på spørsmålene fra folk man bryr seg om eller som har GODE tips å komme med. Når du får tips og spørsmål som bare er hinsides alt er det litt irriterende! Særlig når magen blir stor og alle begynner å fortelle om sine fødsler - det er jo kanskje det siste man trenger å høre om i de tider!!

Skrevet

Jeg syntes også det er koselig at folk syntes det er hyggelig og har lyst å fortelle om egne erfaringer. Så får jeg heller plukke med meg det jeg syntes er fornuftig av all infoen:) Hehehehe.

Føler ikke jeg kan klage over sånne bagateller, har ei venninne som har mistet flere ganger og har fått livmorsbetennelse. Da skjønner man at man KUN er HELDIG som er gravid. Til tross for alt som ikke er så godt (kvalmen, smerter, fødsel osv...) Gulrota i enden er verdt alt:)

Greit å sette ting i perspektiv innimellom. Min venninnes opplevelser i det siste har ihvertfall gitt meg en vekker.

Skrevet

For å være ærlig skjønner ikkje jeg heller hva som er problemet her?

Er det ikke kos at folk lurer på hvordan du har det?

Jeg for min del får aldri nok av spørsmålene :)

Når det gjelder den solariumen så skal man være påpasselig, jeg trodde nemlig også dette var ufarlig, men ringte både jordmor og lege for å forsikre meg, de frarådet meg å ta solarium pga det enda ikke er gitt sikre svar på om det faktisk er farlig for fosteret.

Skrevet

men jeg var litt i det irriterte hjørne igår men jeg er liksom 4mnd. på vei å magen syntes nesten ikke for andre å når jeg fra før går å er urolig over om alt er bra så spør liksom folk om magen syntes å om jeg har kjent no, da tenker jeg liksom.. åj burde jeg det? er det uvanlig å ikke kjenne no nå siden alle spør om d..osv...hvis du/dere skjønner hva jeg mener....åda blir liksom bekymrinene forsterka..det er enkli det det grunner i. men jeg skal ta meg en tur på helsestasjonen å høre hjertelyden en gang til så kanskje jeg blir mindre bekymra.siden det er en hel mnd. til jeg skal på ultralyd. er koslig å høre positive kommentarer det har jeg ikke sagt noe på.

Skrevet

Skjønner deg godt VB87..er ikke så artig å bli bombardert med en masse spørsmål som man ikke ønsker å høre, og det er jo ikke alle som spør som faktisk har noe med å vite de tingene heller da!

Jeg synes det er kjempekoselig å snakke om babyen og svangerskapet til folk jeg kjenner godt, men jeg misliker å stadig få spørsmål og kommentarer ang bekkenløsninga mi. Jeg skjønner at folk spør bare fordi at de faktisk bryr seg og ikke ønsker at jeg skal gå å ha vondt, men det irriterer meg alikavell =(

Jeg synes at det er en psykisk belastning å gå å ha kjempevondt til tider, tidvis klarer jeg kun å ta museskritt og vagger som en gås. Da er det lite gøy å få kommentarer på gangen min, og folk som sier at "ja..dette blir nok et laaaangt svangerskap"!!

Jeg er bare i min 14uke og har hatt bekkenløsning siden uke 6 så jeg VET at dette blir et LAAAAANGT svangerskap visst plagene forverrer seg, og det gjør de nok mest sannsynlig når magen begynner å vokse skikkelig og jeg legger på meg noen xtra kilo!

Ble ganske sytete dette men jeg sliter litt nå når jeg har vondt... i går måtte jeg dra tidligere fra jobben pga vondter, og måtte også ringe å si at jeg ikke makter å jobbe i morgen =( Skal prøve å jobbe 60%, men har avtale om tilrettelagt arbeidsdag så jeg skal se an dagsformen før jeg drar på jobb, og prøve å være på arbeidsplassen så mye som mulig!

Men det er så lite artig å innrømme at man ikke klarer å gjøre noe fornuftig pga alle smertene =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...