Gå til innhold

ang temping...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har målt temp på kvelden....i forgårs var den 36.5, og i dag var den 37.0

noen som kan si meg hva dette betyr?????stiger tempen fram til IKM og så holder den seg høy etterpå eller hvordan funker dette? prøvde å lese litt på pernille men fikk ikke helt tak på det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis så vil tempen synke rett før mensen, men hvis du er gravid, så vil den forstette å stige, og holde seg høy.

Tror det er best å måle om morgenen med en gang du våkner, riktigst resultat får du hvis du måler ved ca samme tidspunkt hver dag.

Håper det klaffer snart for deg, stratosen! Savner deg!

Skrevet

For å finne basaltempraturen må den måles om morgenen, før du har stått opp og helst til helt samme tidspunkt. Denne tempraturen endrer seg under syklusen, og kan indikere at du er gravid ved at den ikke synker ved IKM.

Skrevet

ja jeg vet men har gått nattevakter i helga så da er det ikke så lett å måle om morningen, blir liksom feil da og...så tenkte bare at det var greit å ta omtrent på samme tid hver dag..temper ikke så seriøst heller bare for morro sånn innimellom....men så sist jeg var gravid så var den 37.0 noen dager før ikm....så er litt spent...er ikke helt sikkert på når ikm er heller men om en uke ca...siden EL var for ca en uke siden...

Skrevet

Jeg tror det blir helt crazy når du går natt, det ble det i alle fall med meg. Cortisol og sånn har mye å si for tempen, og det blir jo helt jojo når du går nattevakt. Så det er ikke mye vits i å måle da. Dessverre.

Skrevet

nei kan hende det:P hehe..men tar det liksom ikke så seriøst heller...temper bare av og til og ser:P

håper på å komme etter snart ja erisa....føler at det bør bli min tur snart også...:(

men vet at det kommer til å bli d...alle som har spådd meg har spådd en fullbåren baby i 2008...så det kommer nok en baby til neste sommer/høst :)

Skrevet

Ja, vi får satse på det:) Håper det går bra neste gang! Det er jo liten sjanse for å være så uheldig at du skal miste en gang til!

Skrevet

ja:)

men synes det er litt rart at tempen har gått opp 0.5...for jeg hadde jo nattevakt i forgårs og...har hatt det hele helga...menmen..vi får bare vente og se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...