Gå til innhold

Hvilken utdannelse har du og hvor lang tid tok det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lønnen bra og trives du?

Sitter og lurer på hva jeg skal studere etter permisjonen, men blir ikke enig med meg selv.... Så da trenger jeg litt ideer =)

drømmejobben er interessant, nyttig (altså at jeg faktisk gjør noe fornuftig på jobb...), sosial, godt betalt og er en bachelorgrad...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykepleier, 3 år på høyskolen. Mye praktisk i studiet, passet meg bra som ikke er noen teoretiker.

Jobber i dag som sykepleier men på kontor og i det private og tjener bra. Trives godt med det :o)

Skrevet

Er jurist - Nå er det vel 5 år....mastergrad. Jeg begynte på den gamle Cand Jur ordningen som var 6 år, men gikk over til den nye mastergradsordningen da denne kom, så jeg slapp unna et halvt år + at jeg hadde ett års mammapermisjon i løpet av studiene også. Var ferdig for ett år siden.

Kjempespennede studie, som gir mange muligheter etterpå. Men det tar tid og er et tøft studie med mange timers lesing hver dag....

Tok ikke så lang tid å få jobb - ble ansatt som jurist i forliksrådet i september i fjor. Lønnen er grei, men kunne godt vært mer ift hvor lang utdannelse jeg har...men sånn er det med jobb i staten - men mange andre fordeler å være ansatt i staten da - bla arbeidstidene....jeg har fleksitid og jobber vanligvis fra 8-15.30. Spennede oppgaver som jeg får brukt utdannelsen min på. Greie kollegaer og en sikker jobb.

Er jo mange ting en kan bruke en jurist-utdannelse til, og i det private kan en jo tjene veldig bra....;o) For meg (oss) er det nå viktigst med en sikker jobb og greie arbeidstider sånn at jeg får tid til familien....spesielt nå som barna er små. Har en samboer som jobber myyyyyye, så da må en av oss være mer hjemme. Hadde ikke gått an for meg å hatt en jobb hvor jeg måtte jobbe mer enn "normalt".

Skrevet

Jeg har studert kjemi i to år for å samle poeng. Det var kjempekjekt studium, bra blandig av praktisk og teoretisk. Det kan man ta som en bachelor, men det lureste mtp jobb er vel å ta master.

Så begynte jeg på medisin, og her er jeg enda... Har tre år igjen, og trives veldig godt, med forhåpentligvis bra utsikter for en bra jobb, mange forskjellige muligheter, og mulighet for bra lønn. Men det er jo ikke akkurat en bachelor;p

Skrevet

Jeg gikk bioingeniør (3 år), jobbet på sykehus i nesten to år, og stortrivdes med jobben!

Nå har jeg hoppet over til oljebransjen, stortrives her og, og tjener nok bedre nå... :)

Studiet var kjempekjekt, masse laboratoriepraksis på skolen, ni ukers praksis siste semester på alle laboratoriene på sykehus.

Men man må være intrs i kjemi, for det er endel kjemi... :)

Etter endt utdanning har man mange yrkesvalg;

Man kan være den tradisjonelle "tar-blodprøve-bioingeniøren" eller jobbe som selger for medisinske firma, drive med medisinsk forskning, eller annen forskning.

Man kan jobbe for de fleste laboratorier innen de fleste industriene!

Utdanningen gir deg en jobb du må bruke hendene og finmotorikken, og samtidig må du bruke hodet og kunnskapen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...