BettyBoob Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 jeg begynte vel med å gi ham biola yoghurt da han var 11 mnd tror jeg de skal jo helst ikke ha noe særlig kumelkprodukter før fylte 12 mnd.
Tone85 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2007 men nestle har den pære/banan tilsatt yogurth på trinn 2 (fra 8mnd), er det galt eller hva skjer vis hun får yogurth uten om denne (altså vanlig yogurth)
Lykkepiller Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Yoghurten i barnemat er behandlet på samme måte som mme. Altså går det greit å spise når de er mindre. Ellers gjelder 10 måneder for syrnede melkeprodukter og 12 måneder for vanlig melk. Hvis de får melkeprodukter for tidlig kan de få jernmangel (melka hindrer kroppen i å ta opp jern) og melkeallergi. Det er også noe med at de ikke tåler den protein som er i melka.
suseduse Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 jeg spurte helsesøster akkurat om dette, og det var så små mengder at det ikke var skadelig.. og vi kunne begynne å gi biola fra 10 mnd, naturell og tilsette bær, eller noe annet som IKKE var tilsatt sukker. min er også 8 mnd
Tone85 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2007 hun fikk smake det hær om dagen shø, uten at jeg tenkte når en bør få det, og spiste med stor glede og hun gjorde seg ikke noe på det... men da får vi vente litt med yogurth, jermangel er skummelt og kommer snikende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå