Spirevipp med go`gutten Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 "Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst. På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst. Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen. Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer. " Dette står på Norwegian sin side. Jeg lurer på om man må ha legeattest uansett, eller om det kun gjelder innenfor de 4 siste ukene av graviditeten? Jeg vil være 27 fullgåtte uker når jeg reiser til og nesten 29 fullgåtte når jeg reiser hjem igjen.
*RutIetutt* Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Da kan jeg aldri tenke meg at du trenger legeattest. Men ta med deg helsekortet + evt terminbekreftelse fra legen. Så lenge du har mer enn 4 uker igjen til termin, skal det ikke være noen problemer å fly. Jeg flydde til Spania med SAS da jeg var 31 og 32 uker. Hadde med meg terminbekreftelse på engelsk + helsekortet - men ingen som spurte meg om noe:o)
Cipra har 2 jenter Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Legeattest trengs kun fra uke 36 til 38. Så du trenger ikke legeattest. God tur
Spirevipp med go`gutten Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2007 Takk for svar, visste ikke helt hvordan jeg skulle tolke det som stod der. Tar med meg helsekortet mitt og bekreftelse på terminen fra ul, det må vel holde da tenker jeg. :-)
ano`num *17.03.10* Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Jeg fløy på fredag, med helsekortet under armen. Ikke helt bokstavelig, det lå i ranselen jeg hadde med.... Så lenge en har mage kan en risikere å bli spurt. Kan en ikke bevise termin, kan en bli nektet ombordstigning..... Følte at alle kikket på magen min, vurderende. Først hun i skranken, så de i sikkerhetskontrollen og senere kabinpersonalet. Men ingen sa noe. (Nå er jeg vell egentlig ikke så stor heller, tror jeg)
*RutIetutt* Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Jeg er stor i magen og regnet med å bli spurt...eller i det minste at kabinpersonalet ol så på magen min....men ingen som gjorde det med meg i allefall...Hadde på meg svart tettsittende topp som jeg ser minst mulig ut i da...var livredd for at noen skulle nekte meg å fly, he he - men mange bekymringer til ingen "nytte";o)
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har akkurat flytta til USA, og fløy hit i forrige uke da jeg var 30 uker på vei. Hadde med meg papirer men ingen spurte om noen ting. Kun i sikkerhetskontrollen i Frankfurt spurte de om jeg var gravid, så da slapp jeg å gå gjennom skanningen. Ellers var det ingen spørsmål! Greit å ha med papirene, men legeattest trengs nok bare de siste ukene og hvis du evt venter tvillinger.
Solskinnsjenta Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 var ute og fløy i uke 32 (med tvillinger). Hadde med attest men ingen spurte. Det finnes ikke egne regler for tvillinggravide, kun de 36/38 ukers reglene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå