Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Når må man sende inn papirene til NAV? Jeg har levert permisjonspapirer til sjefen min, men nav skal jo også ha... Når er fristen?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 NAV sa til meg når jeg ringte at de ikke skulle ha/trengte søknad hvis man har prata med sjefen.
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Til Anonym kl. 18.04: Joda, NAV skal ha søknad uansett de. De må bl.a. ha bekreftelse på termindato osv... Til HI: Det er ikke leveringsfrist før en god stund etter fødsel (de etterbetaler for en periode i hvertfall...). Dersom du vil ha pengene til riktig tid på 1. utbetaling bør du søke i hvertfall 1 mnd. før fristen. Jeg anbefaler alle å søke så snart som mulig etter uke 28. Ting kan ta tid med NAV, og mange får seg en overraskelse når de finner ut at det å planlegge permisjonen kan ta tid. Det er mange aspekter å tenke over, som fordeling av uker, når man bør/kan ta ferie osv.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Ok... Er det egne skjema for det, eller må jeg skrive en helt egen søknad? Og hva skal det stå i den..? Er litt blank på akkurat dette nå, sidebn jeg har prata med sjefen min og han har ikke nevnt noe..
familien kaos- komplett Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 søknadsskjemaet ligger på nettsiden dems. Ringte i dag, og de ville ha søknaden 7 (eller var det 9) uker før nedkomst. Du må ha terminbekreftelse fra legen din og dersom arbeidsgiveren din IKKE betaler ut lønn i permisjonen må du sende med dokumentasjon på lønn og skattetrekk.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 NAV etterbetaler kun tre mnd. Så må sende papir senest tre mnd etter fødsel for å få full utbetaling, men kan sende så tidlig du vil. Lurt å sende noen uker før termin hvis NAV skal betale deg direkte, slik at du ikke står lenge uten penger...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #10 Skrevet 18. juni 2007 Da tuller de fælt på NAV når de sier at de ikke skal ha søknad om perm.? Hmh... Er til å bli sprø av...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #11 Skrevet 18. juni 2007 Ring til Nav å snakk med en annen konsulent. De er så sinnsykt innkompetente på de kontorene at det er til å spy av. De SKAL ha papirer fra deg. Bekreftelse på termin f.eks og det er et skjema som sannsynligvis skal leveres i tillegg. Har bare hatt problemer med Nav. De kan ingen ting.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #12 Skrevet 18. juni 2007 Er det dette skjemaet: "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon". ??
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #13 Skrevet 18. juni 2007 Sendte de mail i sta, får ringe dem igjen imorra... Da SKAL jeg snakke med en annen enn hu forrige jeg prata med... Blir gal snart!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #14 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har funnet svar på alt jeg lurte på på NAV sine nettsider, der jeg også fant søkn.papirer. All info om frister og lign står der. Har ikke snakket med noen. Sjefen min har fylt ut det skjema han skulle, fant det på nettet. Jeg og mannen fylte ut det vi skulle, tok kopi av UL-terminbekr. fra jordmor og sendte. En uke etter har jeg fått første utbet. Har akkurat startet perm, fått for juni mnd.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #16 Skrevet 18. juni 2007 Gå inn på NAV og søk på foreldrepenger, så kommer hele forklaringen. Det står der hvilke skjema som må fylles ut. De heter forskjellige nr, husker ikke helt hva, men alt ligger der, bare å klikke seg fram. Arbeidsgiver vet sikkert hvilket han skal fylle ut. Min bare søkte på det og fylte det ut på pcen og skrev det ut til meg. Vi gjorde det samme med det vi måtte fylle ut, det er to sider, så er det bare å skrive under og sende el levere på trygdekontoret du tilhører.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #18 Skrevet 19. juni 2007 Det irriterer meg grønn når folk sier at de ikke kan noen ting... Det er mange fullt kompetente mennesker der!!!!!! Det er noen få kontorer som er helt på vidda(som det i Krsand.....!!!!) Men de fleste er kjempe flinke. Jeg har aldri hatt problemer med nav. Har fått masse hjelp og de har svart bra på de spørsmålene jeg har hatt. Og husk; det nytter ikke å spørre NAV arbeid om ting som det er NAV trygd som skal svare på... Anonym 21.59: ingenting er ett ord,ikke to... Du er sikkert en av de kundene som ikke forstår svarene du får hos nav.. Kanskje det er du som er litt inkompetent i det tette hodet ditt???*ler rått*
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #19 Skrevet 19. juni 2007 Jobber du for NAV siden du tydeligvis har et veldig sterkt behov for å misjonere deres flotte arbeid? Veldig mange har store problemer med NAV, dette ser vi igjen og igjen i trådene her. Det er faktisk ikke bare jentene her inne det er noe galt med. "Ingen" og "ting" kan fint stå som 2 selvstendige ord. Hjelpes meg...
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #20 Skrevet 19. juni 2007 Nei,jeg er arbeidsledig. Men jeg kjenner noen i nord som jobber på nav der. Er ofte de er frustrert over kunder som ikke forstår det de sier.. De forklarer ting om og om igjen og allikevel så går det ikke inn. Og så er det de som tror at alle skal kunne det samme bare fordi det heter nav og ikke aetat,trygd og sosial lenger... Man kan ikke forvente at de på arbeid skal kunne alt det de på trygd kan og omvendt... De har ikke vært en enhet så lenge og trygdesakene går fremdeles til trygd,bare det heter nav trygd. Og for min del så har de vært kjempe greie. De hjelper meg t.o.m. å finne økonomiske løsninger siden jeg er arbeidsledig og tiden nærmer seg for fødsel. Det er ikke mange rettighetene jeg har,men de har virkelig stått på for å hjelpe meg. Det hjalp å flytte,for da jeg bodde i Kristiansand fikk jeg ikke noe hjelp.. Der er de tragiske der... De har ikke mye peiling,og det sier alle som har hatt noe med de å gjøre. Så jeg er gla jeg flytta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå