Gå til innhold

hvor mange uker når 5 mnder??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange uker er du når du er 5 måner på vei....ca 22uker eller??

når folk spør hvor langt jeg er på vei så forstår de ikke så mye

når det jeller uker. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man er 20 uker når man runder 5 mnd. Jeg blir 22 uker imorgen, så jeg sier at jeg er 5 1/2 mnd på vei.....

Skrevet

jeg er i uke 19, og er en uke fra å være halveis, altså 4 1/2 mnd. vil derfor si at man er i uke 22 når man er i 5måned

Skrevet

husk et vanlig svangerskap er 40 uker, så 20 uker vil være det halve:)

Skrevet

20 uker er 4,5 måneder (halveis), 22 uker er 5 måneder, da begynner du på den 6. måneden.

Skrevet

jeg er 20 uker på vei.. vil da si at det er 5 mnd

Skrevet

19-22 er vel 5 mdn på vei.

23-27 er 6 mnd

Skrevet

Hvordan kan det oppom stemme? jeg har termin 17.sept og 17.juni var det 3måneder igjen. Det sier jo seg selv viss man teller framover. Jeg er 27+2 idag.

Skrevet

Svangerskapet er 9 måneder og en uke. Trekk en uke fra termindatoen og tell måneder bakover.

Skrevet

oki ja det jeg trodde mange tenker 4 uker er en måne at det går i surr sånt.men en måne er jo mere en 4 uker så det stemmer da ja...

er ikke 40 uker 9mnd å 2 uker ca eller?

Skrevet

Svangerskapet varer i 40 uker... hvis man deler det på 9 mnd tilsvarer hver mnd 4 uker og 4 dager.

5 mnd er da 22 uker og 6 dager...

Skrevet

Har skrevet ned en "tabell" som har vært vist her inne og der står det følgende;

2. trimester;

4. mnd = uke 14-18

5. mnd = uke 19-22

6. mnd = uke 23-27

3. trimester;

7. mnd = uke 28-32

8. mnd = uke 33-36

9. mnd = uke 37-40

Er selv i uke 20 og sier at jeg er i 5. mnd når noen spør hvor langt jeg er kommet eller at jeg snart er halvveis :-))

Skrevet

Den tabellen må da være feil. Da jeg spurte hos jordmor og lege, fikk jeg til svar at jeg var 4,5 mnd. når jeg var 21-22 uker.

Nå er jeg 25 uker og sier at jeg er 5 måneder.

Ut ifra det jeg ser, så sier listen heller når du begynner på måneden, ikke hvor langt du er gått.

Det er jo det folk spør om. Hvor mange måneder fullgått ER du blitt?

Blir det ikke feil å si at man er 9 mnd. når man egentlig har en hel måned til termin?

Skrevet

hun mener jo ate du er i 5 måned ikke 5 måner før du er 22 uker...

så stemmer nok ganske bra denne..du er 4,5 mnd når du er 20 uker..

Skrevet

Mye misforståelser rundt dette, ja. Man er så vant med å telle måneder.

Uansett, to ting som er greit å huske på.

1 måned varer mer enn 4 uker (+2-3 dager avh. hvilken måned:). Det er vel for enkelthetenss skyld vi regner noen måneder 4 og noen måneder 5 uker. Ellers blir det iallfall kaos!

Ellers er det to måter å nevne månedene på. Enten "femte måned" (5.måned) hvilket jo vil si man ikke har fem fullgåtte enda, og fem måneder ( 5 måneder) på vei, hvilket jo vil si man har over fem måneder bak seg.

Så synes også den tabellen ovenfor gir et greit bilde, det er jo bare å bytte " i 4. måned" med "3 måneder på vei" om man vil det. Finnes sikkert variasjoner rund denne tabellen også, avh. hviken måned man har fem uker i. (BIM bruker jo 12 uker som første trimester, altså tre fullgåtte måneder)...

.. eller noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...