Gå til innhold

EX-SVIGERS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket forhold har dere til tidligere svigerfamilie? Dvs. dere som har vært i et langt forhold med barnefar, men som nå er alenemamma.

Personlig finner jeg situasjonen veldig "merkelig". Etter 10 år som min svigerfamilie, så skal en finne en middelvei til å ha et ok forhold til dem. Vanskelig å sette grenser for hva som er ventet av en og hva som ikke er. Ønsker jo at en fremdeles kan være venner, men blir jo litt rart overfor barnefar, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender jeg snakker med svigermor i telefonen, men det er sjelden. Barnefar får ta seg av sine foreldre og jeg hadde blir skikkelig sur om han kontaktet mine. Men nå hadde ikke de et godt forhold da vi var sammen heller. Men jeg passer på å bygge oppunder at min datter har et godt forhold til sine besteforeldre, men det er som sagt barnefars ansvar ovenfor sine og mitt ovenfor mine. Nå har jeg også ny samboer så det ville blitt helt feil ovenfor han og mine svigerforeldre om jeg hadde mye kontakt med eksene. Og også ovenfor barnefars nye kjæreste. Jeg har mer glede av min nye svigermor og svigerfar:-)

Skrevet

overhodet ingen kontakt her i gården. det får faren ta seg av. mye av grunnen til at det ble slutt mellom oss skydes dem. var aldri god nok, alt ble kommenter og rettet på, alt jeg gjorde var feil, matlagning, vasking, studier, klær-alt! og det at de var nærmeste nabo gjorde ikke saken bedre! så LYKKELIG,SJELEGLAD faktisk, for at det ikke eksisterer kontakt. hilser ikke på barnebarnet sitt når jeg møter dem i byen engang, var feil at jeg flyttet fra den stakkars sønnen deres også. men når elias blir større å skjønner mer, kommer jeg til å oppmuntre til kontakt og prate pent om dem. men venter meg MYE rabalder fra den kanten likevel..gleder meg til å kunne oppleve svigerforeldre som noe positivt en gang!

Skrevet

Nei, det ville vært helt feil. Han er gift på ny, og meg er han ferdig med. Barna har kontakt med farmoren og farfaren gjennom faren sin. Det er jo mest naturlig at det er sånn. Jeg hadde absolutt ikke tolerert at eksen min skulle fortsatt kontakten med mine foreldre. ( Selv om han hadde god kontakt med de da vi var gifte)

Skrevet

I forhold til de som jeg "var" tante til da? Kan jo bare ikke sette en strek over hele greien liksom. Er jo gla i dem fordi om. Æsj... vanskelig dette. Hadde et godt forhold til ex-svigerfamilien før bruddet, men nå er det litt spent stemning på en måte. (Ikke så rart da men..) Vi bor nær hverandre så møter dem av og til.

HI

Skrevet

Hei!

Jeg har god kontakt kontakt med ex-svigerfamilie. Hender rett som det er at jeg og ungene er på besøk til dem. x-svigerinna er vi ofte på hælgatur hos også.....vi trivdes sammen før, og vi trives sammen nå!!!

X-svigerfar ringer og hører hvordan det går med meg og barna.

Det ble liksom naturlig sånn etter 10 år. Jeg kaller fortsatt min x sin bestemor rfor bestemor, og jeg tar vare på henne.

Jeg er glad i dem, og de i oss. Ingen av oss kan vel noe for at mannen min var utro, og aller minst barna.

Vi blir fortsatt bedt i familieselskaper, bursdager osv.

Synes det er koselig jeg. :o) Barnefar har ny dame og ett bran til nå, de synes det er ok de også forresten.

Skrevet

Så flott synes jeg. Håper at vi også kan ha d sånn. Var det du eller ex-svigers som sette "standarden"? Føler at jeg ikke vil presse meg på dem heller. Vi snakker fint lite om bruddet, men om alt annet liksom.

HI

Skrevet

Litt vanskelig og svare på hvem som satte standaren, det gikk på en måte litt av seg selv. Men jeg kviet meg aldri for og ta kontakt etter bruddet, jeg bare gjorde det. Kanskje er de like usikre som deg, og ikke vet helt o m du vil ha dem i bildet. Du merker jo fort om de oppfører seg som før liksom........gi dem i allefall en sjanse.

Skrevet

jeg har like god kontakt med svigers å søsken av eksen min som før... jeg kan komme på besøk akkurat når det passer meg... hehe...

jeg og ex svigermor er kjempegode venner :D hehe...

å jeg å søskenene til exen min er jo bestevenner... hehe

å det bare etter 2-3 år sammen,... men ex svigermor har vært som mor min å har stilt opp for meg der jeg har trengt en mor men min egen ikke har "brydd" seg om å være der... så vi er veldig nære... en familie det er lett å bli gla i...

nye damer som eksen har liker ikke helt det forholet jeg har til den familien men jeg kan da ikke for at de liker meg så godt å kommer jo ikke valsende inn dørene når jeg vet nye damer er der.

men er sjeleglad for at vi har så godt forhold.. nå skal jeg tilogmed feire st.hans med pappen sin familie uten pappen... han skal på damebesøk.. ordntlig koselig syns jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...