Gå til innhold

Fy faen. Staten er jxxxxxx

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, kjenner det koker skikkelig her nå.

I fjor fikk vi skikkelig trøbbel med skatten.

Eller mannen. Jeg fikk min og mitt på denne tiden.

Men han fikk bare et brev om at han ikke fikk før til høsten. Mens resten av kollegane fikk det nå. 90 tusen kroner!

I fjor var det ikke krise. Vi kunne godt vente. Men pengene var øremerket bla husbygging. Så vi måtte ha dem til oktober.

I oktober kom det et nytt pent brev. Av de 90 tusen, fant de bare 8 gyldig. Som kom utbetalt. Da satt vi fint i saksen da. Men fortsatt ingen krise.

Vi klaget og regnet med at vi hadde en god sak. Fikk enda mer dokumentasjon på saken fra arb.giver. De 5 andre, som sogner til andre kommuner, i helt andre fylker hadde jo fått pengene.

Klart det ordnet seg for oss også.

Mannen var ofte på tråden. Etter hvert som tiden gjekk, ble jo trangen større. Vi hadde jo regninger som måtte betales.

Til slutt fikk han vite at nå var det gått gjennom slik og slik, det ville toppen ta 14 dager før vi hadde pengene.

Men 14 dager gjekk fort. Ringte igjen. Da fikk han vite at vedtaket måtte sendes til godkjenning et sted, videre til Oslo mens vi bor på Vestlandet så skulle de sende det tilbake til kommunen vår.

På den tiden klarte de å redusere de drøye 80 tusen som stod igjen til utbetaling, til å bli 16 tusen. Fy søren. Men bedre en ingenting, regningene var vi jo lagt på overtid med da.

Dette var rett inn i julen. Ringte kommunen. Men de sa de hadde datatrøbbel, og ikke ville betale ut summen før i mars.

Da var vår grense nådd, og det endte med at vi fikk de 16 tusen og fortsatt er i krangel om de resterende. (Som vi måtte forhøye byggelånet på for å få betalt)

Nå ser det ut til at det blir samme runden igjen. I dag fikk vi begge brev om at pengene ikke blir utbetalt før til høsten.

Der gjekk både ferie og det hele for vår del.

Det er så surt at de bare kan forsyne seg av våre penger!

Hadde det vært omvendt. At vi var skyldig dem hadde vi vell omtrent hatt dem på døren her med både det ene og det andre om vi hadde vært like strie!!

Akkurat nå er jeg ikke langt fra å ha stygge tanker og ønsker om de som jobber med sakene våre!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Går det an å gå ut i media eller anmelde dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...