Gå til innhold

Sykehus bag, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 37 og bør vel begynne å tenke på litt å ha med.

Skal føde på Ullevål så skal på hotellet.

Hva skal man ha med? skjønner jo at jeg skal ha med klær til meg og baby såklart. Tenkte mer på bind f.eks hvilken type? store truser, noen spesielle? hvor mange amme bh? har noen noen ammeinnlegg å anbefale?

Gikk plutselig opp for meg at det ikke er så lenge igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

chicco ammeinnleg (fåes på apoteket) skal være veldig bra..

ellers så har jeg med meg to ammebher ,lsevom jeg sikkert bare trenger en..

Smokk til babyen..(mn vet aldri hvor stort sugebehov de har)

Mobillader

kamera

toalettsaker (husk mannens tannkost + ett skift også vis han får overnatte..hehe)

Skrevet

Jeg har også m salve for såre brystvorter. Kan lett bli skikkelig sår i starten. Jeg har pakket med Allways nattbind. De største de har. Ellers vet jeg at mange liker ( ihvertfall i denne sammenheng!) Saba gammeldagse nattbind. Har også med to skift og en pyysj til babyen. Sist jeg var på Ullevål måtte vi ha eget tøy til babyen på hotellet. Bruker de ammeinnleggene fra apoteket. Har også m noen papirinnlegg ( natusan sine) i tilfelle det blir b\mye lekking i starten. Jeg har tatt med meg de trusene som jeg liket godt å gå med rundt 6. mnd. Gode bomullstruser. Ikke -strengen akkurat :o)

Tar også gjerne i mot flere lure tips om noen har kommet på noe lurt.

Skrevet

Jeg skal også over på sykehushotell etter få timer - og fikk et smart tips for en stund siden : pakk i to bager!

1 bag til fødestua

* fødselspapir/journal

* tørt tøy til etter fødsel, særlig hvis vannet gikk før du ankom sykehuset og buksa du kom i er våt...!

* XL1 drikke til deg og evt.følget ditt (kjekt med hurtigvirkende energi!)

* kamera

* lypsyl!

* mobil

1 bag til hotelloppholdet (som kan vente i bilen, eller hentes senere!)

* tøy til deg og barnet, velg store gode klær som er komfortable for deg å bevege deg i!

* en ekstra amme-bh, kan bli våt og da er det kjekt med ekstra! Og du sover jo også med amme-bh på..!

* bind (store nattbind, den tykke typen) og bleier til barnet ditt! Du får noen av sykehuset, men holder ikke til hele hotell-oppholdet.

* ammeinnlegg (chicco er bra har jeg hørt!).

* lader til mobil og kamera.

* notis-bok og penn, kan være kjekt å ha!

* toalettsaker

Ingen krise om man ikke har husket alt heller... man får alltids låne eller noen kan reise hjem og hente/eller kjøpe!

Skrevet

Veldig mye lurt her! Takk for alle tips, bare å komme med mer hvis noen kommer på noe:) Det med to bager var genialt. Jordmoren sa at det hadde vært litt tyveri på fødestua så greit å ikke ha alt for mye å passe på.

Skrevet

Et par tips til.. :

- hårstrikker / spenner (ganske deilig å få bort håret når det står på som værst..!)

- halspastiller (hvis du ikke klarer å la vær å skrike under fødsel... :-) Forrige gang var jeg superhes dagen etter)

Skrevet

Jeg skal også på Ullevål hotell, og har endelig fått pakket bagen (er i uke 40). Her er en ganske detaljert liste over hva vi har med oss (har ikke bil, så må ha med alt på en gang):

MAMMA:

-helsekortet!

-ammeinnlegg

-nattbind

-reisehårføner

-mykt dopapir

-amme-bh'er

-mange truser

-sokker

-joggebukse

-t-skjorter

-tynn morgenkåpe

-jakke/genser

-slippers

-lesestoff

-kryssord m/penn

-beroligende musikk/mp3

-energidrikk + cola

-nøtter, frukt, sjokolade

-kamera m/lader

-mobil m/lader

-briller

PAPPA:

-t-skjorter

-boxere

-sokker

-lesestoff

-matpakke

-energidrikk

-filmkamera m/lader

-mobil m/lader

-penger

-nøkler

TOALETTSAKER TIL BEGGE:

-deo'er

-ansiktskrem

-bodylotion

-sminkefjerner

-hårspray

-dusjsåpe

-tannbørster

-tannkrem

-shampo

-balsam

-q-tips

-bomullpads

-paracet

-leppepomade

-sminke

-hårbørste

-hårstrikker

-håndspeil

-brystvortekrem

-kontaktlinser

BABY:

-sparkebukse

-bodier

-sokker

-strømpebukse

-lue

-helseteppe

-smokk

-kosedyr/rangle

-bleier

-bilsete

Gjest Ut på tur
Skrevet

Skal føde på Bærum.

Fikk beskjed om å ta med matpakke.

Spesielt viktig til far da vi som føder vistnok ikke er så sultne. Det er ikke matservering hele døgnet og kiosken er også stengt om natten.

Snacs til både mor og far kan være godt å ha.

Som tidligere nevnt her, energidrikke. Spesielt viktig til mor som nesten ikke spiser men MÅ drikke.

Dersom vi vill høre musikk så måtte vi ta med selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...