Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Hverken jeg eller sambo drikker alkohol, det kommer også flere i bryllupet som ikke drikker alkohol. Personlig har jeg ikke noe imot at folk drikker, men jeg føler meg ukonfortabel i selskap med fulle mennesker. Siden dette skal være dagen vår, synes dere at det hadde vært urimelig om vi hadde bestemt at vi skulle hatt et alkoholfritt bryllup? Jeg har vært servitør i flere bryllup og bryr meg ikke noe om at folk drikker og koser seg, det er bare det at dette skal være dagen vår og jeg vil helst ikke ha fulle folk ravende rundt når det blir såpass mange som kommer som ikke drikker. Jeg vil ikke være vanskelig, jeg kan gjerne servere alkoholfritt øl/vin, men sambo sier at vi får gjøre enten eller.. Og da blir det mest sannsynelig ikke alkohol. Er litt bekymret for reaksjoner til folk om å komme til et bryllyp å ikke få servert noe "sterk". Hva tenker dere??????
Arb.ledig husmor Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 I venninna mi sitt bryllup var det ikke noe alkohol, og det respekterte gjestene.. De er heller ikke personer som drikker. Eg syns det var et gøyt bryllup å være i for det.. Selv skal vi gifte oss august neste år, og skal bare ha alkohol til velkomstdrink og kaffi... og da blir det champangne når de kommer, og cognac/baileys til kaffien... Vi kommer til å ha alkoholfritt til maten.. vi har valgt dette fordi verken eg eller sambo drikker noe særlig, og fordi det er folk som er veldig glad i alkhol i familien.. Og som du sier, så vil eg ikkje ha fulle folk i mitt bryllup. Eg ber de som gjester, og da får de respektere våre valg. viss ikkje får de holde seg hjemme...
Askepott83 Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Jeg syns dere skal gjøre akkurat slik dere vil! Dette er DERES dag, og ingen andres, så om dere vil ha et alkoholfritt bryllup, så må gjestene respektere det. Skal selv gifte meg i juli neste år, der vil det bli servert alkohol. Er ingen tilhenger av at fulle folk selv (pappaen min var alkoholiker), men jeg mener at et bryllup er et bryllup, og ikke en "fest" i den forstand. Man skal kose seg, men det skal likevel være stil over det. Dette er gjestene våre veldig klar over, og de vet alle at det ikke respekteres at det blir noe "fyllekalas"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå