Gjest Fru Strert Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Vi diskuterer om vi skal satse på 2 eller 3 barn (har 2). Jeg ønsker meg nok en til.. Men mannen min er i utg. punktet negativ.. Noen som har erfaringer eller tanker å dele, om antall barn og om avstand mellom dem.. Vi har som sagt to barn med 3 år mellom. Jeg ser for meg et barn til om 4-5 år, slik at de to eldste er ganske store. Syns det er mye jobb til tider med de to jeg har, de krever mye og ingen av dem har sovet om natta før de er over året (minstemann begynner såvidt å hjelpe nå 11 mnd gammel). Kanskje er jeg "dum" som evn vil begi meg ut i det ennå en gang..? Vet ikke helt hvorfor jeg ønsker meg en nummer 3, men det er et ganske sterkt ønske egentlig..
Forskeren Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Vi er bestemt på bare å ha to, dersom det ikke skjer noe uhell.... Vi har 2,5 år mellom dem og sist ankomne er helt "fersk", så har lite erfaring med to små ennå. Vi tenker både på tid, overskudd, økonomi, hus, bil, fritid og ferier. Jeg vet det er en prioriteringssak, men vi ønsker i alle fall foreløpig ikke flere barn. Men om du vil angre på at du ikke fikk tre, hadde jeg ville prøvd å overtale mannen så godt jeg kunne. Man angrer jo ikke på barn man har fått!
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Har selv 2 og ingen planer om noen nr 3, men om det skulle skje skal det hvertfall ikke være før om 5-6 år når de to små er blitt store nok til å greie seg litt selv skal vel aldri si aldri..
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Vi har to med tre års mellomrom og har nå kommet frem til at vi skal ha en til (her var det jeg som måtte overtales), men at det blir en stund til, for at jeg vil at minsten som nå er 18 mnd skal være selvstendig og selvhjulpen når han blir storebror. Han skal hvertfall kunne kle på seg selv og gå på do på egen hånd! ;-)
Gjest Fru Strert Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Nei det gjør man jo ikke.. Og han lar seg nok overtale. Men vi er nok ikke helt sikre. Føler at jeg har en del år på meg ennå, er 28 år. Klarer ikke i en alder av under 30 å tenke at jeg aldri skal stelle eller amme et spedbarn mer, eller aldri få være gravid mer.. Vet jo ikke hva jeg tenker om 4-5 år, men jeg liker å holde tanken åpen om at det er en baby til der fremme...
Honningmelon Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har to, og de er det 2 år og 10 mnd i mellom. Eldste er snart 3,5 år. Jeg må si jeg er veldig usikker på om jeg vil ha fler. Vi har ikke bestemt oss for noe, og blir det fler, så blir det noen år til. I allefall 4 år tenker jeg. Kjenner jeg meg selv rett, så får jeg vel lyst på en til om noen år :-) Men, det er mye som spiller inn. Man skal jo følge opp disse barna også, er ikke bare å få dem. Det tenker jeg en del på. Så tiden får vise :-)
Sentralstøvsugeren Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har tre.... 12, 8 og 7 mnd:):) Livet er herlig med en liten attpåklatt:):)
Gjest Fru Strert Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 Ja:) Tror jeg satser på en liten atpåklatt jeg også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå