Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Jeg skal antageligvis ta KS, viss ikke babyen snur seg snart. Av alle ting jeg gruer meg til, er det å få kateter det værste. Hvordan gjør man det og hvor vondt er det? Håper på svar...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Jeg merket egentlig ikke noe til det kateteret jeg. Det eneste var at jeg ikke fikk ta det av med en gang så det føltes litt rart å gå rundt med det første dagen.
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Kateter ikke noe ille, kjente det nesten ikke jeg.. Det går så bra så
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Takk! Det var jo deilig å høre!! Høres vondt ut, men det er vel mindre vondt enn etter operasjonen...
#Glad mamma til2# Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Det ble haste KS på meg sist gang. De forberedte haste KS litt i forveien.Fikk satt i kateter osv. Kan ikke huske at dette var vondt,men husker at det føltes ut som jeg tissa på meg i begynnelsen.Når det hadde sittet på en stund merket jeg ikke noe til det lengre.Fikk det av rimlig fort etter KS(8-9 timer) etter,dette fordi jeg følte meg sprek nok til å gå på do og hadde behov for å vaske meg litt. Hvor langt er du på vei? Har dem prøvd å snu babyen din? Jeg har også en baby som sitter feil vei foreløpig er 35+5 i dag. Håper på en normal fødsel denne gang.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Jeg er 37+6. De kan ikke prøve å snu babyen, for morkaka ligger i veien, så de tror ikke det vil skje så mye som kan stoppe KS. Skal på kontroll i morgen, så da er det bare å vente på dato... Håper babyen din snur seg, så du kan få føde normalt. Lykke til!!
@nemone Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Hadde planlagt KS sist pga baby som lå på tvers. Synes ikke kateteret var så vondt - litt ubehagelig med en gang bare, men priste meg lykkelig for det etterhvert ja... Jeg var veldig positivt overrasket over KS, har ingen betenkeligheter med å gjøre det igjen hvis det blir nødvendig denne gangen heller.
gla_mamma Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 hei jeg er sykepleier og kan trøste deg med at vi alltid smører kateterslangen med en slags bedøvende krem for å minske ubehaget hos de som ikke har fått kateter før. Da jeg fikk kateter lagt inn, syns jeg det var helt greit, litt rart men ikke vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå