Gå til innhold

Svigerfar for full til å gå på jobb :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kansje noen av dere har lest om vår situasjon før ang. svigerfar som "bor" her i bobilen sin.

Well, the story continues...

I går så var mannen min innom bobilen for å snakke med han, og da merket han at sin far hadde drukket alkohol. ja, ja han er jo voksen og kan gjøre som han vil så lenge han ikke kommer inn her og er full foran barnabarna. Han er jo en alkoholiker, som drikker sånn av og til så ingen var vel overrasket over at han hadde drukket litt.

Men det min mann ble såret og lei seg over er at faren hans skulle egentlig på jobb med han kl 07 i dag (de jobber i samme bedrift) men i gårkveld så fik han ikke kontakt med han, og til tross for at han prøvde gjentatte ganger i dag så fik han ikke tak i han. Ligger vel og sover ut alkoholen :(

Så da måtte han reise på jobb og si ifra at faren ikke kom til å møte opp i dag, han skulle jo kjøre til svenske grensa for å hente en bil. Men istedenfor så måtte min mann gå.

Blir bare forbannet at han lar sønnen gi jobben beskjed, at han ikke er mann nok til å ringe arbeidsgiver selv. Min mann syns det hele er bare så flaut.

Nå er det ikke lenge til jeg sier min mening her altså... hjelper sikkert ikke det heller, han har jo vært alkoholiker i mange år. Bare så synd fordi han er "tørr" i lange perioder. Sikkert samlivsbruddet som gjorde at han ramlet av vogna denne gangen.

Håper for hans del at han ikke finner på å komme inn i huset her dritafull fordi da kommer jeg til å kaste han ut... mener det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å hjelpes, er han der ennå!!?

Nå har han hatt litt tid på seg etter bruddet, kanskje på tide å be han finne seg en mer permanent og passende bosituasjon..?

Dere har uansett min medfølelse, veldig ugrei situasjon det der..

Skrevet

Huff, huff.... lei situasjon dere er i.

Men det hjelper som du sier, sikkert ikke at du sier meningen din heller. Men hvis han nærmer seg huset deres og barnebarna når han er full, kast han på hue og ræva ut!! Be han flytte bobilen sin en annen plass. Synd at han har så lite respekt for sønnen og arbeidet sitt at han lar de bli i knipe, men han er kanskje lei seg når han blir edu??

Kanskje han trenger å få profesjonell hjelp? Kan gjøre godt å snakke med noen både om alkoholforbruket og samlivsbruddet kanskje...

Skrevet

Vi var enige om å gi han fram til månedsskifte før vi inviterer han inn for en liten prat om bosituasjonen.

Hans bror og søster kommer nemlig på besøk her i noen dager, og vi vil få det unna før vi snakker med han.

Greit nok at han bestemmer selv at han ikke vil flytte i leiligheten sin før til vinteren, men han kan ikke være her så lenge.

Da får han værsegod finne en annen løsning.

Skrevet

Han sier ingenting når han blir edru igjen, slike ting skal man visst ikke snakke om etter det jeg har skjønt på han og mannen min.

Noe så uvant for meg...

Han hadde sikkert godt av å snakke med noen, men tviler på at det ville vært populært at si noe slikt til han. Alkoholforbruket har jo vært sånn opp og ned de siste 30 årene, hvis ikke mer.

Sliter litt med empatien her nå, må innrømme det. Er ganske så uvant å ha noe sånt å håndtere, blir mer forbannet en å finne fram medlidenheten.

Vil ikke ha noe tull i nærheten av ungene.

Skrevet

Du..det synes jeg du skal gjøre nå jeg. Dere får ingenting igjen for å la ham være der, og å fortsette å gjøre livet hans lettere. Han er en voksen mann. Det er på tide han ser realitetene i øynene og begynner å oppføre seg som en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...