Gå til innhold

Hvor godt forhold har mennene deres til mora si?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor ringer til "gutten" sin minst tre ganger i uka. Vi bor ca en time fra hverandre og sees omtrent hver tredje måned. Mannen min liker ikke å besøke henne, men å snakke med henne i telefonen støtt og stadig synes han er greit. Er det normalt at svigermødre ringer sønnene sine så ofte? Jeg kjenner ikke til noen som gjør det i hvertfall.

Jeg er ikke sjalu eller irritert angående dette, men bare lurer på hvordan forhold deres menn har til mødrene sine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de ikke ses så ofte er det vel ganske normalt at de prates litt oftere på telefonen. Vi må reise med fly og båt for å komme til mine svigerforeldre, ergo vi ses sjeldent, men samboeren min prater i telefonen med familien sin flere ganger i uka.

Skrevet

her er det verre. sambo tok med seg moren og søsteren sin da vi kjøpte hus. de bor i leiligheten vår. han ble liksom mannen i huset da faren flyttet. så han passer på moren. hun fikk penger til det ene og det andre. var et problem i begynnelsen. følte at jeg kom laaaangt ned på listen. tror ikke navlestrengen er kuttet mellom de. sånn som hun snakker om han av og til gjør meg kvalm. det er lille gutten hennes. men etter at jeg ble gravid ser jeg at jeg kommer mer i første rekke. he he.. syntes det var så gøy. for noen mnd siden sa hun, *** har blitt så gniten. da kunne jeg si. nei syntes du det? jeg fikk jo 5 mammagensere i dag. he he.. ENDELIG.

Skrevet

min har ett altfor godt forhold til mora si,hehehe :) var travelt med en gang vi ble sammen..men nå går det greit...hehe :) Bor 15 min ifra mora å hun ringer han hver eneste dag....Til og med når han var syk(influensa) Flytta han hjem til mora....

Skrevet

Svigermor har fortsatt ikke kuttet navlestrengen til sine to gutter her! Min mann ringer sin mor i alle fall 3 ganger i uken og hun "skal" besøke oss minst 1 gang i uken. Gjerne med full middag som jeg selvfølgelig skal lage. Hun har ringt på stillingsannonser for min svoger, bestilt snekker uten hans viten (til å sette opp ting i HANS leilighet) og ringer meg når han trenger hjelp med PCen! Heldigvis er det ikke fullt så ille i forhold til min mann, men. Jeg sparket han litt i leggen under bryllupsforberedelsene når presten nevnte bibelordet om at mannen skal forlate sin mor og sin far...

Skrevet

Min mann snakker med moren sin hver dag (og hun bor kun 5 min unna). Har aldri tenkt på dette som unormalt, da jeg selv snakker med mine foreldre hver dag på telefonen. Syns det er helt supert at han har et så godt forhold til henne. Heldigvis er det et sunt forhold, hvor hverken svigermor blander seg i våre saker eller vi hennes!!

Skrevet

typen min sier han har alltid vært skikkelig mammagutt, men foreldrene hans bor 2 timer med fly fra her vi bor, så vi ser dem nesten aldri. de snakker ikke sammen på telefonen særlig ofte, men snakker innimellom på msn. foreldrene hans er skikkelig greie og prøver bevisst å ikke blande seg i livene våre, og jeg vet at selv om svigermor skulle mislike meg av en eller annen grunn hadde hun aldri sagt det til typen min, men holdt det for seg selv. ikke at jeg tror hun misliker meg da:)

Skrevet

Jeg synes da ikke at tre ganger i uka er så fryktelig mye... Vi ser dem fryktelig sjelden, ca annet hvert år. Han har nok et nært forhold til moren sin, som alltid var den beskyttende, mens faren var den disiplinære. Det er svært lite de kan blande seg inn i når de ikke er her. De har forlengst forstått at vi ordner oss selv....selv om det er naturlig i min manns kultur og spørre om lov til alt, selv om man er voksen.

Det varierer hvor mange ganger i uka de snakker sammen. Noen uker snakker de ikke i det hele tatt, mens andre ganger kan det bli mange ganger. Kan ikke forstå at det er noe problem. Jeg snakker selv med min mor mange ganger i uka. Faren min døde i februar, og hun har vært litt fraværende siden da. Hun hadde behov for å snakke med noen hver dag i en periode, men det er bedre nå. Hun trenger hjelp til en del ting når det gjelder arven etter min far, økonomi og slike ting. Jeg har merket at hun har blitt svært glemsom og surrete. Ringer derfor ofte for å sjekke at alt er bra. Jeg regner med at mannen min ville ha gjort det samme dersom det gjaldt hans mor.

Skrevet

Jeg mente ikke at det er negativt at mora hans ringer tre ganger i uka. Men lurte på hvordan andre hadde det. Må også legge til at han er oppvokst hos faren sin og synes egentlig mora bare maser og blander seg inn i livene våre. Men han er høfligheten selv når han prater med hun i telefonen. Hun er ikke akkurat den hyggeligste svigermora for å si det sånn... Som slenger drittsnakk til meg stadig vekk...

Skrevet

Helt normalt forhold egentlig...

Dete neste som plager e at hun kan irettesette ham på ting og han tar det til seg, mens han noen timer før gjerne har sittet å fnyst av de samme ordene fordi det var eg som sa de:P

Han høyre på ho mor:P hehe

Jaja..men hun e fornuftig da...og eg kan fortelle henne om ting som irriterer, og hvis hun synes det e noen grunn til det så prater hun med ham:)

Skrevet

Min 16 åring synes også at jeg bare maser.... det er en mors rett. Jeg hadde hvertfall hengt på telefonen dersom sønnen min ikke hadde vokst opp hos meg. Jeg ville ha vært livredd for å "miste" ungen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...