Luna** Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 hei. bestevenninna mi har akkuratt fått en lite skjønn gutt skal kjøpe en gave, men trenger litt hjelp... kunne kjøpt en søt body eller noe, men vil kjøpe noe som er litt spesielt. noen tips? er tom for ide'er selv.....
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Vogn teppe hvis hun ikke alt har det! Eller et søtt kosedyr som gjerne følger barnet i mange år!
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har som oftest kjøpt et ekstra pent klessett jeg. det har alltid slått an. Vet at de har en sånn dyrebarnebok, med pels inni til de forskjellige dyrene. Denne har jeg hørt at flere synes er kjempe fin å få. Ellers er det vel litt lurt å høre hva hun mangler.. Er ofte best å kjøpe noe de trenger. Evt tummy tub. Til et nært vennepar ga vi et sånt aktivitetsteppe, kjempe pent og litt dyrt. Men det ble veldig mye brukt og slo virkelig an, så det var gøy å gi bort og absolutt verdt pengene.
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 sengesett til vogn/vogge/seng? (spør mannen om lengde på dyne) Håndkle- sett Fotoalbum en leke/uro som han kan se på Et ull-fleece/strikket teppe fra feks ullkorga/oleana (dyrt) Kjempe-kul smikke som ser ut som tørkle (tom sparkjøp, men prøv også hm, kappahl, lindex ol) og en skjort eller body som hører til en delig kose-kanin, gjerne i frotté, fins i litt alternative lekeforetninger En spilledåse Lykke til!!!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Kan hende dette ikke stemmer med andres erfaringer, men basert paa vaar erfaring vil jeg raade deg til i allefall ikke aa kjoepe klaer i stoerrelse 62/3 maaneder. Dette er vaar foerste, men i USA er det vanlig at man faar gaver til baby showers foer babyen blir foedt, og vi fikk saa mye klaer i stoerrelse 3 maaneder foer vi dro fra USA at vi ikke kunne ha med alt sammen til Norge. Bla. 30 bodyer i samme stoerrelsen... Klarte aa bytte en del til andre stoerrelser, men vi har fremdeles alt for mye klaer i den stoerrelsen... Har faatt veldig lite i de helt smaa stoerrelsene (50 og 56), og i 6 maaneder og oppover--saa dersom du veldig gjerne vil kjoepe klaer kan det jo hende venninna di er i samme baat. Kan jo kanskje vaere lurt aa spoerre? Noe annent vi ikke har faatt noe av (ennaa) og som jeg regner med at vi maa kjoepe selv etter hvert er litt mer "kjedelige" plagg som ullbodyer og stroempebukser, osv. Venter til etter at babyen blir foedt, men det er noe vi trenger. Ellers tror jeg mange ville blitt veldig glad for barneboeker. Det hadde i allefall vi blitt. Og ellers utstyr som du vet at de ikke har fra foer. Kanskje et lammeskinn hvis de ikke har det? Kan ogsaa vaere en tanke aa faa med en byttelapp i tilfelle de har utstyret fra foer eller faar dobbelt opp med noe... Bare noen tanker...
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Vet ikke om dette er tilfelle i Norge, men i USA fikk vi 10 vogntepper, og jeg har ogsaa andre venninner som har faatt MASSE tepper i gave. Saa sjekk litt om de trenger det foer du kjoeper tepper. :-) Hyggelig gave altsaa...men 10 er vel litt mer enn man trenger...
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Ja, jeg ville også prøvd å sjekke litt, eller kjøpt klær i nokså stor størrelse (6 mnd).
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Store klær er også kjekt å få selv om det kanskje er nesten ett år til de kan brukes. Ellers kan du jo kjøpe noen nyttige ting også.. Barneskjeer fra babybjørn. De minste er bare helt supre når man skal begynne med grøt. Bamser ville jeg holdt meg unna. Det blir fort alt for mye av dem og ungene syns egentlig ikke de er så spennende.. (du kan jo være heldig å være den som kjøper ynlingsbamsen, men dette er stort sett fyllmasse til et barnerom som snart er overfylt likevell) Men hvis du vil kjøpe leker så kjøp noe som ungene liker. Rangle eller andre leker med lyd i når ungen riser på den. Spilledåser. En super leke som min første likte var noe jeg ikke vet hva heter. men det er masse stive tråder som er festet til kuler og så er det noen kuler på disse trådene som går fram og tilbake. Den skal visst være veldig pedagogisk for de aller minste og ungene liker også fargene på den.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 Her har du bilde av leken jeg snakket om. Skwish heter den visst... http://www.barneparadis.no/comersus/store/catalog/Skwish2.jpg
Gullgrisen m/ novemberspire Skrevet 18. juni 2007 #10 Skrevet 18. juni 2007 Selv ønsker jeg meg fine barnebøker med god natt historier, vuggesanger etc. Dette er noe barnet kan ha glede av lenge! Et tips er å skrive en liten hilsen inni. Har noen sånne bøker fra når jeg selv var lita og det setter jeg pris på nå. Eller kanskje et fint bilde il barnerommet Allerede fått endel klær, og ikke termin før 1 august så tror jeg får mer enn nok av det etterhvert.
A:1977 Skrevet 18. juni 2007 #11 Skrevet 18. juni 2007 BØKER! Gjerne sangbøker eller bøker med rim og regler. Er både personlig, nyttig og et minne for livet.
Tpop Skrevet 18. juni 2007 #12 Skrevet 18. juni 2007 Man får jo ofte masse gaver til bebisen, men hva med mor og far selv?. Vi fikk massasjeolje og noen egenpleieprodukter med førstemann, det syntes vi var kjempehyggelig og uorginalt.Det var jo koselig å få en gave vi også, litt massaje og avslappning har vi ikke vondt av. Vi har kjøpt det i gave til noen vi også etterpå, og det var koselig å gi bort, da det ikke var ventet i det hele tatt av dem som fikk det:)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #13 Skrevet 18. juni 2007 Stelleprodukter kanskje? Nybakte foreldre blir jo nedlasset med klær og slike ting.. men aldri det helt praktiske...
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 18. juni 2007 #15 Skrevet 18. juni 2007 Jeg hadde ogsaa blitt kjempeglad for litt flere pedagogiske leker... egentlig ikke hvilke som helst kosedyr og slikt, fordi vi allerede har kjoept den vi tror vil bli favorittbamsen...og kosedyr har lett for aa hope seg opp. Mulig jeg er litt for detalj-orientert, men jeg oensker meg liksom at det vi faar i gaver ogsaa passer saann noenlunde til barnerommet, baade naar det gjelder farge og tema. Om noen hadde kjoept sengesett til oss for eksempel, uten aa vite noe om temaet paa barnerommet saa hadde det mest sannsynlig ikke blitt brukt. Har blitt kjempeglad for de tingene som har blitt kjoept fra oenskelistene vaare i USA...og som sagt de "store" klaerne. Alle gaver er jo kjempehyggelige da, men det er morsomt med slikt som faktisk kommer til aa brukes...jeg synes liksom det er saa bortkastet hver gang jeg ser at noen har brukt masse penger paa noe vi absolutt ikke trenger...saerlig naar det er saa mye vi faktisk oensker oss. Fra naa av, naar jeg gir gaver til folk kommer jeg til aa soerge for aa faa med byttelapp, samme hva jeg gir...
Gjest Ut på tur Skrevet 18. juni 2007 #16 Skrevet 18. juni 2007 Da min beste venninne fikk barn hadde jeg sydd en veldig spesiell vogn dress. Men ved siden av hadde jeg også en "forundringspakke" der var det en liten flaske champagne(med stor blå sløyfe) , en morsom bok til far, et blad til mor, en rangle til å feste på håndleddet, godis, bodylotion til mor og litt annet stæsj. Husker ikke akkurat for det er en stund siden. Champ flasken står nå 5 år etter fortsatt utstilt på øverste hylle i stuen. Ellers så har jeg forelsket meg totalt i gyngehestene o.l de har på treleker.net de er jo litt dyre vet ikke hvor mye du skal kjøpe for.
junisnuppa/fødeklar Skrevet 18. juni 2007 #17 Skrevet 18. juni 2007 Jeg kjøpte en koseklut av den litt eksklusive myke typen til min førstefødte. Hun har hatt stor nytte av den. Etterhvert som andre har fått barn i vennekretsen har vi kjøpt kosekluter til mange som har blitt koselige ledsagere i sengen og når det er tid for en lur. Har ikke fått noen klager på gaven, men det kan jo være at ikke alle vil at barnet skal bli avhengige av denne type ting.... vi synes ihvertfall det bare har vært kos.
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #18 Skrevet 18. juni 2007 Ikkje kjøp kle i str 50! Vi har allereie fått litt i den storleiken, og Ada er for stor... Håper vi får bytta noko av det Vi ønsker oss bøker og pedagogiske leiker (treleiker og slikt) Det var ein SUPER idé med den gåvepakken som ho over her hadde laga - for ein fantastisk barselspresang!! Skal hugse på den altså!
fru Senilix Skrevet 18. juni 2007 #19 Skrevet 18. juni 2007 Vi fikk en artig sammenleggbar turstol til vesla vår, den har hun mye glede av nå, hun er tre år. Selv har jeg gitt bort både barnebker og cdplater med diverse barnemusikk, olebrumm, torbjørn egner og andre. Koselig med ting barnet kan ha glede av senere også. Materialer til gipsavstøpning av hender og føtter, eller tilsvarende maling. Klær og bamser og sånt for man som regel nok av, og ungene bryr seg nok ikke med hva de har på seg, men kanskje de synes det er gøy med et minne fra da de var baby? Lykke til, ser du har fått masse tips. Håper noen av dem faller i smak:))
Siljevanilje:) Skrevet 18. juni 2007 #20 Skrevet 18. juni 2007 det er kanskje ikke så spennede, men man får aldri nok sokker... Finnes jo utrolig mange søte. Så er det i alle fall noe som blir brukt.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #21 Skrevet 18. juni 2007 Min erfaring er at søte sokker ikke blir brukt fordi de ikke sitter på foten.. Men jeg likte best de kjedelige sokkene som var laaaange slik at man kunne brette de opp til knærne.. De satt ihvertfall... Men sokker, strømpebukser og pysjer er slike ting som ikke er det morsomste å kjøpe selv men som man trenger og jeg har ihvertfall blitt utrolig glad for å få slike gaver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå