Gå til innhold

dere gravide med pollenallergi..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..får dere noe for plagene,i å såfall hva?

jeg holder på å klø meg ihjel her,de vanlige medisinene mine kan jeg ikke bruke,så må åpnebart ha nye. skal ikke til legen igjen før i neste uke så hadde en plan om å holde ut,men det ser heller mørkt ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er plaget med pollen allergi . Nys, snørr og gørr..... Fikk Polaramin med legen. Brukte Zyrtec før...

Skrevet

Har gressallergi, helt forferdelig....

Har kavet meg gjennom den siste uken, tett og snørrete og klør i øynene..

Skal til legen 02.07, håper å holde ut til dess.... Har fått beskjed om å bruke lomudal nesespray og øyendråper da:)

Skrevet

er øya og halsen som er det verste her..klør klør og atter KLØR!

får man noen av disse reseptfritt på apotek?

Skrevet

Lomudal eller Livostin øyedråper og nesespray får du reseptfritt på apotek og kan trygt bruke. når det gjelder tabeletter, er det kun de "eldre" antihistaminene, som Polaramin, som anbefales som trygge for gavide.

Skrevet

Jeg har også fått resept på polaramin av legen..

Skrevet

Jeg fikk kun lomudal øyedråper hos legen, ingen tabletter:(

Skrevet

sliter med allergi året rundt og har i tillegg pollen, går derfor daglig året rundt på tabletter. Noe jeg ikke kunne slutte med når jeg ble gravid, bruker aerius, som er ganske mild mot nervesystemet. Zurtec bør man ikke bruke siden det går hardt utover nervesystemet, ellers bruker jeg nasal nesespray og øyedråper, men alt dette er resept. Så har fått det godkjent av legen min, trur du bør prøve å holde ut til timen din, slik at du kan får det som er riktig for deg og babyen i magen din:)

lykke til;)

Skrevet

Jeg tar ingenting. Og jeg er så tett i nesa. og det renner fra øyer og nese. Fikk ikke noe av legen min. Skal spørre igjen nå neste gang jeg skal dit. ellers blir det en kjedelig ferie. Jeg spurte på Apoteket og de anbefalte meg å ikke ta livostin. Der står det på pakken at man skal rådføre seg med lege. Jeg er stor forbruker av otrivin om dagen. Vet ikke hvordan dette er for babyen. Er redd for å få bihule bet., fikk det sist, svangersk. og orker ikke en runde til..

Skrevet

Jeg fikk også beskjed på apoteket om ikke å kjøpe livostin men heller lomudal (som også legen min anbefalte). Har ikke fått noen tabletter men skal høre igjen 02.07 da jeg skal til kontroll..

Er forferdelig å ha det sånn, men så gjør en jo det som er best for magen da:)

Skrevet

Hei!!

Jeg er også kjempeplaget året rundt med allergi. Tar hypos sprøyter på ullevål for allergien, så er under nøye behandling. Jeg er overrasket over at en av jentene får bruke aerius. Jeg brukte aerius før jeg ble gravid. Overlegen ved allergiavdelingen ga med tydelig beskjed om å slutte den dagen jeg ble gravid. Jeg fikk polaramin 6 mg som jeg skal bruke 2 ganger daglig. Dette bør du sjekke ut. Jeg rådførte meg også med leger i familien som sa jeg måtte slutte med aerius. Men polaramin er helt trygt iallefall..

Skrevet

Hei

Jeg er og plaget året rundt, bruker ti lvanlig Aerius. Den skal du ikke ta når du er gravid, så stusser voldsomt over det....

Har sakset inn hva det står i felleskatalogen, er Bibelen til legen!

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Dyrestudier har ikke vist teratogen effekt. Sikkerheten ved bruk under graviditet er ikke klarlagt. Bruk under graviditet anbefales ikke. Overgang i morsmelk: Desloratadin skilles ut i morsmelk. Bør derfor ikke brukes under amming.

Jeg bruker ingenting, polamarin var en vits - gjorde meg bare enda trøttere, og det trengte jeg ikke

Ellers anbefaler jeg denne for alle spm; jeg har enda ikke lurt på noe jeg ikke har fått svar på

http://www.felleskatalogen.no/

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen min om at jeg kunne fortsette med cetrizin (samme virkestoffer som zyrtec), da de nettopp hadde vært på konferanse ang. dets påvirkning på graviditet. Fikk derfor beskjed om at det ikke var påvist noen skadelige effekter. Så jeg fortsetter på de gamle gode, selv om jeg er pottetett i nesa lell:) Kan være greit å høre med legen din om han/hun har fått med seg det med zyrtec, eller om det bare er legen min som tuller.. ehe..:)

Skrevet

Jeg fikk resept på Polaramin, og måtte ikke vente til jeg skulle til legen... når jeg ringte for å bestille en ny resept spurte jeg om jeg kunne fortsette å ta Cetrizin når jeg var gravid... fikk da beskjed om at det ikke var forsket nok på de "nye" medisinene og at legen derfor skrev ut Polaramin da det visstnok helt sikkert ikke er farlig. Og Livostin nesespray og øyedråper har jeg tatt som vanlig hele tiden... orker ikke tanken på å gå rundt pottetett og klø som besatt i hals, ører, nese, øyne - you name it!'

Leste forresten en artikkel i VG i forrige uke om at gravide burde ta allergi medisiner: http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=140752

Skrevet

Hei!

Kjenner til problemet. Jeg har slitt i 2 uker nå. Øyedråpene funker forsåvidt greit, men det er nesen jeg sliter med. Den blir tett og renner samtidig og jeg nyser hele tiden. Har vanligvis brukt Flutide nasal, men denne fikk jeg ikke bruke nå. Må nøye meg med Lomudal, men denne virker ikke. Får høre om å få resept på en annen nesespray, evt. få Polaramin. Et annet alternativ er å holde seg innendørs! Litt kjedelig det også på fine dager.

Ha en ellers fin sommer alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...