Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Gruer meg til sykehusoppholdet hvis jeg ender opp på 4-mannsrom sammen med flere mødre som er både annengangs og tredjegangsfødende. Vil nok føle meg utrolig dum da jeg aldri har skiftet bleie eller stelt en baby i forhold til de erfarne mødrene. Til dere som har delt rom med førstegangsfødende; synes dere det er komisk hvordan vi steller barna eller ikke vet noen ting hvordan man skal gjøre ditt og datt? Er redd for å bli "mobba"
*tingeling* Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Ja enige, me sko fått vårt eget rom Menne eg trur egentlig ikkje at dei så ligge på rom med oss er så opptatt av kossen me skifte bleier på ungen vår, dei er sikkert oppslukt i sin egen unge! Men eg grue meg litt, dersom alle sitte å snakke om sine gammle erfaringar,åsså sitte eg der med min første unge og har ikkje peiling på ka dei snakke om! Men eg trur me klare oss bra eg, satse på det!! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Dette trenger du ikke være redd for :-) Jeg venter mitt tredje barn og føler absolutt ikke at jeg er verdensmester. Det er ingen garanti for at jeg får til ammingen, ingen garanti for at mitt barn ikke skriker hele natten og holder alle på rommet våkne osv. Selv om jeg har skiftet mange pleier, så er det likevel alltid spesielt å stelle en som er nyfødt. Blir alltid usikker på hvordan jeg skal holde babyen forsiktig nok osv. Da jeg fikk nummer to lå vi fire på et rom og det var bare hyggelig. Vi spurte hverandre om de "dummeste" ting og hadde det faktisk kjempetrivelig. Alle er litt sårbare etter en fødsel og ingen føler seg spesielt overlegne der de går rundt litt slitne med alt for store bind og sidrumpa joggebukse :-) Bare gled deg du og ikke vær redd for å spørre. Tror alle synes det er hyggelig om de kan hjelpe med gode råd :-)
Liz m spire Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Lå på 4-mannsrom da jeg fikk min første, og det gikk i grunn helt fint. Hadde vel mest inntrykk av at alle var opptatt med sitt og sin lille. Jeg brydde meg ihvertfall veldig lite om hva de andre foretok seg. Hadde nok med meg selv og min lille.
Tpop Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Tro meg det er 6 år siden snart at førstemann kom til så her blir det på nytt igjen tror jeg ja. Vi lå på 4-mannsstue, men heldigvis så var det få der så det var bare to av oss og takk for det. Den lille nysa siden av oss skerik og skreik med ei så tynn stemma at det skar i øra. Trodde jeg skulle bli gal, hehe. Håper at det er få denne gangen for de våkner jo til alle døgnets tide og de skriker så det er ikke alltid lett å få sove om kanskje din har sovnet. Vår våkna med en gang igjen hvis de andre satte ignag igjen, så det er det jeg gruer meg til, men man må regne med slikt på en 4-mannsstue:) Gleder meg uansett til å komme meg dit, og dere trenger ikke bekymre dere for at vi ahr født før for husker ikke hvordan det er med liten bebis i begynnlsen allilevel:)
jentebabymom Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 men er det ikke trasig å dele rom mod 4 stk og bayene gråter og alle vånker av hver unge som griner.bir det ikke lite ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå