Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Hei! Da kan jeg endelig "flytte inn" hit! 0) På ul i dag kunne overlege gyn.spes konstatere at jeg var 12+3 dager på vei (jeg mener/vet jeg bare er 12+1, men krangler ikke på det nei!). Enda så var hodet mindre enn det lengden på kroppen tilsa (den sa nemlig 13+1)... Jeg hadde i utgangspunktet termin 1.januar, og kan da flytte den til 30.desember. Meeen tror jeg venter til ordinær ul rundt uke 18 før jeg forbereder meg mentalt på det, så slipper jeg å bli skuffa om det skulle vise seg feil =0) Og så fikk jeg beskjed om at jeg trolig må reise 70 mil en vei for å få oppfølging på ul fra uke 18, og hver sjette uke fra da. Har arvelig hjertefeil i nær familie, og UNN i Tromsø hadde oppfølginga da jeg gikk med Knøttet. Så gyn.spes syntes det var likegreit at jeg også hadde den ordinære ul i Tromsø, dersom Tromsø ikke hadde andre meninger på det området. Så da er det bare å belage seg på å reise 140 mil t/r 4 ganger i høst..
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 ååå så kos at alt var bra.hvor stor var den lille knerten da? var jo litt langt for deg og reise 140 mil da.....men hva gjør man ikke for babyen sin. men finnes det ingen andre plasser og få ul som er nærmere?er jo også litt rart at om de mener du trenger oppfølging at du ikke får en plass nærmere. klem så lenge.
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2007 Hei Marita! =0) Fikk ikke vite de nøyaktige målene, men så det sto på skjermen da ho tok målene. Målte hodet 3 eller 4 ganger og hver gang kom det opp 12+3 på skjermen. Da ho målte kroppen kom det opp 13+1.. Kunne reist til Trondheim da, hadde blitt 20 mil kortere hver vei, men siden de hadde oppfølginga i Tromsø under forrige svangerskap kjenner de til "historien" min. Er Tromsø eller Trondheim (for oss oppi nord) som har hjertespesialister, og Knøttet var første foster de oppdaga en slik type hjertefeil på i Norge. Er uvanlig å få påvist denne feilen inni magen... Det er heldigvis ikke en så alvorlig feil at den fører til døden da, men greit å få oppfølging, siden det skal være spesialist og barnelege til stede ved fødselen dersom spira har en slik type feil. Klem
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Heisann! Gratulerer og velkommen i desember-klubben :-) Så utrolig bra at alt så bra ut foreløpig. Kjipt at dere må reise så langt for kontroller, men det er jo godt å vite at det er i Tromsø de kjenner til historien, og at de dermed kan gi best oppfølging. Håper ellers at du har det bra (du og Marita!). Jeg gleder meg til ferien starter om en liten uke. Vi snakkes :-)
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2007 Takk Frøya! =0) Ja føler meg godt tatt vare på i Tromsø så det blir nok bra. Får hilse på gamle kjente, med Trygdekontoret som betaler flyreisen hver eneste gang!! Ferie nå alt!? Å heldig du jah! Over 1 mnd til mine to uker ferie starter.... God ferie da! =0)
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 He he, jeg er lærer :-) Så har jo noen uker fri da. Mannen min skal ikke har ferie før om en måned, så det blir ikke "ordentlig" ferie før da. Men det skal bli herlig å dulle og stelle hjenne, sende minsten i barnhagen, lese avisen på terrassen, slappe og og besøke venninner i barselperm., for så å hente småen tidlig. Jeg kommer ikke til å ha dårlig samvittighet for å sende han i barnehagen - for der stortrives han. Bra at Trygdekontoret dekker flyturen! ellers hadde det jo svidd skikkelig økonomisk. Er det ikke skrekkelig dyrt å fly i nord-norge? Klem
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2007 Kan tenke meg det er deilig med laaang ferie ja! Hadde ikke hatt dårlig samvittighet ang minsten i bhg, jeg heller =0) Joda det er dårlig med billigturer med fly her oppe. Blir fort 5-6 tusen tur/retur hver eneste gang, så er kjekt at trygdekontoret dekker det ja! Hvis ikke hadde jeg nok ikke hatt råd til det... Du får nyte ferietida di! Mens "vi andre" holder Norge i gang ;0) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå