Gå til innhold

Stemmer det at man arver svigermors fødsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vil jeg veldig gjerne ha den fødselen svigermor hadde når hun fødte sambo... det hele tok under en time... (hehe vil ha det kjapt og gale siden jeg er litt nervøs etter mageknip i går... tåler jeg ikke det engang så tåler jeg ihvertfall ikke rier!)

Jeg vil ihvertfall ikke ha mamma sine fødsler:

1 stk setefødsel (meg)

1 stk 2-døgnsfødsel

1 stk 14-dager-over-tiden-fødsel som endte i altfor svake pressrier og masse drypp og greier...

Uff, tar svigermor sine jeg, takk =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror egentlig ikke at man arver noen sine fødsler eg;)

Min mor gikk 14 dager på overtid med meg og eg fødte første en uke før tiden...Hun lå i ca 15 timer, eg fødte på 6...det varierer nok vldig;) Men tilfldigheter kan jo forekomme:)

Mageknip som bare e der og ikke gjør noe for seg e mye vondere enn rier på en måte...For når du har rier så vet du at det vil gå over til slutt og at du da samtidig vil få verdens fineste avslutning på auene:)

Skrevet

hehhe,og åssen i huleste skal du arve noen du ikke er i blodsslekt med?menes det at det kommer an på ungen da eller? hørt om at man arver sin mors fødsler jeg..og dette stemmer meget bra på meg:

mamma:

nr en(meg) født 2354 på kvelden,det hele tok 4,5 timer,mål: 3400 og 50

nr to født 0550 på morgenen,det hele tok 1,5 t, mål:3650 og 52

jeg:

nr en: født 2247 på kvelden,det hele tok 4 timer,mål: 3430 og 50

nr to. født 0420 på morgenen,det hele tok to timer,mål:3630 og 52

skremmende likt spør du meg

Skrevet

hehe nei ikke sånn arver da (med blod og sånn) men har hørt at gammel overtro sier at man får like fødsler som svigermor, så bare lurte på om noen hadde opplevd dette =)

ellers så er det vel sant det, at mageknip gjør jo ikke noe fornuftig så er nok kjipere det =)

Skrevet

En litt annen sak da - men syntes det var litt relatert =)

Da jeg var på ordinær ul sa jordmor til meg at vekt og mål på barnet ofte er likere far enn mor... kan være noe hun sa for å trøste meg da - arver han meg kan jeg nok se frem til en stor plugg på over 4,5 kg og 54 cm i seteleie som tar evigheter å få ut... hehe. Pappan var bare rundt 3500, noe som høres myyyye greiere ut =)

Skrevet

NEI! Gjelder heldigvis ikke her i gården!

Svigermor fikk fire unger - megadigre. Alle var over fire kilo, og siste var 5,5kg... Den første fødselen var lang og strevsom. Nummer to, min mann, var litt lettere, men han var over fem kilo, så jeg kan tanke meg det var merkbart! De to siste ble KS, da svigermor er lita og spe, og noe eldre da de kom.

Jeg fødte førstemann for snart to år siden, og han var rett over tre kilo da han kom. Inne på sykehuset i fire timer før han var ute.

Vet ikke om det nødvendigvis ligner mors fødsler helkler, selv om jordmora sa det ofte kunne være slik.

Mamma lå i fødsel i 30 timer med første... Og han var og litt over 3 kg.

Skrevet

Etter at min datter kom til verden, 4,7kg og hastekeisersnitt spurte jordmor om jeg eller partner hadde vært store ved fødsel. Samboeren min veide 5,5kg og ble tatt ved keisersnitt, så på et vis kan man jo si at jeg "arvet" svigermors fødsel....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...