Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Hvordan går det? Nå er jo alle med termin i juni fødeklare eller gått over termindatoen! Selv er jeg i siste kategori og regner med å få en junibaby - gjerne i dag om det skulle passe det lille knøttet. Vil bare ønske alle en fin dag! Følger spent med hvordan det går med dere andre, og kjenner en ekstra liten spenning hver gang noen tror det er noe på gang. Gleder meg sååååå til jeg har den følelsen.
Én til Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Hei hei! Godt å høre det er flere juni-jenter som ikke har født ennå ;-) Har selv termin om 2 dager, og er sååååå klar nå altså! Men virker som om snuppa trives litt for godt inni der foreløpig - ingen tegn til fødsel her, nei! Skal til JM på onsdag (termindagen), og håper virkelig hodet har festet seg nå.. Ellers smiler jeg fra øre til øre denne morgenen - har nemlig fått sove 6 timer i natt - johooooo :-D Kryss i taket, hehe. Og hodepinen er på vei tilbake, heldigvis. Formen din fin?
På'n igjen:)!! Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Heisann!!! -4 dager her og.. Og jeg har venta i to uker alt... Idiotisk, men når man først begynner å vente er det ikke lett å si til seg selv at det fort kan gå to uker over tiden. Men her er det heller ingen tegn til at den lille vil ut de enste vondtene jeg har er bekkenet. Men det blir bare værre og værre, har til tider problemer med å gå fra sofaen til kjøkkenet... Og da blir dagene laaaaange, når jeg bare kan ligge på sofaen. Men er hvertfall spennende å følge med på dere andre!! Herlig tidsfordriv!!!! Masse lykke til til alle junijenter! Håper virkelig vi snart er på vei til føden
*panama* med to søte små Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har 6 dager igjen til terminen..men har hatt masse maserier sist uka så jeg tror ikke jeg kommer til å gå ovet terminen hvertfall...Jeg håper hvertfall ikke det!!! Slitsomt og gå sånn, vente på om det tar seg opp eller om det roer seg;/ Dagene går unna,er hjemmeværende med en 2 åring så det blir ikke mye sofasliting akkurat.. Nå i dag skal jeg ta husvasken slik at det er rent og pent til lillegutt kommer..;o) Men ellers er formen fin! Lykke til alle sammen!!!
Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2007 Formen min er grei om dagen, men veldig vondt i bekkenet om kvelden og natten. Derfor tror jeg ventinga er verst om natten for meg, mens dagene går greit. Vi får hjelpe hverandre å holde humøret oppe de siste dagene. Hjelper å bare vite at ikke ALLE har født synes nå jeg også. Venta 11 dager sist svangerskap - heldivis var ventingen glemt så snart babyen var ute :-) Blir sikkert sånn nå også.
Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2007 Skal forresten på kontroll i dag, og da håper jeg at jordmoren min er årets spådame med bare gode spådommer!!!!!!
På'n igjen:)!! Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Lykke til på kontroll i dag da, Kaktus!!!!! og hold oss oppdatert
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Jeg er nå 3 dager på overtid... Er lei, men fredag, som var termindagen, var verst... Nå sitter jeg bare og venter på at ting skal skje... Huset er ryddet og rengjort, så er ikke så mye å ta seg til når en ikke orker å være sosial... Får tiden til å gå med å løse kryssord. Formen er upåklagelig, men er en del trøtt. Er deilig å legge seg på sofaen, og vite at jeg har "lov" til det, fordi jeg trenger all energi jeg kan få til fødselen setter igang. Til ani (og dere andre som sliter med det): hvis du er plaget med bekkenløsning, vil jeg på det varmeste anbefale deg å gå til fysioterapaut og bli teipet! Det er helt ufattlig og fantastisk for en forskjell! Jeg hadde i utgangspunktet store problemer med å gjøre ting uten å få vondt etter kun få minutter... Var hos fysio for å bli massert (tenkte jeg), men han teipa meg, og jeg ble plutselig SÅÅÅ sterk!! Kunne jobbe i hagen på timesvis, uten å få vondt!! Og det å gå tur ble ikke lenger en lidelse, selv om turene mine er kraftig begrenset for tiden...Jeg har nå blitt teipa flere ganger, og er fast bestemt på å ha teipen på under fødselen slik at jeg klarer å være mobil lengst mulig. Ellers til alle andre som skal føde i juni: Lykke til jenter, vi er nesten i mål, tenk på dét!!! )))))
Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. juni 2007 Tilbake fra jordmor - ikke noe spennende som skjedde. Ble bestilt overtidskontroll 28.juni!!!! og ellers bare de vanlige tingene som gjøres på kontroll. ALt bra med babyen. Hun ville ikke sjekke modenheten og anbefalte meg bryststimulering og sex for å få litt fortgang. Så da er det bare å sette i gang med kroppslige utskeielser :-) Andre som har fått noen modningstips hos jordmoren sin?
Gjest julimamma Skrevet 18. juni 2007 #10 Skrevet 18. juni 2007 Hei:) Har 5 dager igjen til termin, går her og tripper og venter! Har mye kynnere og murringer +diarè. Slitsomt -vil d ska skje noe mer snart!! Ikke nok med at man selv blir lei nå på slutten, men så må alle gå rundt å mase om d ikke skjer noe snart/om man ikke kjenner noe..Man blir jo mektig lei av d også da -humøret blir ikke noe bedre! Lykke til alle sammen:)
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 18. juni 2007 #11 Skrevet 18. juni 2007 Hei =) Jeg har 3 dager til termin nå....har hatt noen tøffe dager i det siste, med barnefar, penger, sliten, sur alt har vært galt egentlig.... Men våkna i dag med friskt mot og har lagt planer for en koselig bytur med datteren min og ei venninne og hennes datter i morra )) Så det hjalp oxo mye og sove hele natten uten rastløse bein i natt....faktisk tror jeg det er hovedgrunnen til den gode dagen i dag Føler alt er under kontroll oxo nå Så akuratt i dag føles livet og graviditeten heeeerlig ut =)))
junisnuppa/fødeklar Skrevet 18. juni 2007 #12 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har 8 dager igjen.... Har hatt mye kynnere og murringer i lengre tid nå, men i natt kom det jammen meg skikkelige rier. Kjente smerten igjen fra sist gang. Men de ga seg. Var hos jordmor i dag. Hun sjekket at jeg var moden, men at hodet nok ikke hadde festet seg helt. Men lå i riktig posisjon. Hun røska litt oppi der og fant også ut at jeg hadde ca 1 cm åpning. Noe som er helt normalt å gå med en stund for 2. gangsfødende.... Så her kan det enten skje fort eller så er det bare å vente........ Egentlig skulle jeg ønske hun bare sa at her var alt klart med tre cm åpning og at jeg helt sikkert kom til å føde innen 24 timer...he,he,he.. ønskedrøm! Lykke til alle sammen. Goungene kommer til slutt )
Én til Skrevet 18. juni 2007 #13 Skrevet 18. juni 2007 Hehe, ja - vi drømmer nok litt alle om dagen ;-) Og sånn apropos ønsketenkning.. lurer på en ting - noen som aner om ekstra mye liv inni magen kan være tegn på at noe skjer snart?? Det er fullstendig baluba inni der, lille snuppa flytter rumpa frem og tilbake, og beina sparker noe helt vanvittig! Har vært ekstra mye liv siste to dagene.. Øyner jo et aldri så lite håp... hehe. Noen med peil/erfaring?
PintSizedDictator Skrevet 18. juni 2007 #14 Skrevet 18. juni 2007 Hei hei:) Har 11 dager igjen og e såååå lei hehe:P Nate kontroll hos jordmor som e 2 dager før termin, så skulle hun sjekke om eg var modn og evt. strippe meg:D Håpe håpe at det kan skje hvis eg ikka har født innen da:) Her e det også ustyrtelig masse liv i magen hehe...det danses jo caramba inni der:P Håper at eg skal føde snart. Dagene går jo bar eme dpå å lete etter tegn;) Tenkte å prøve ut det fotsonetipset som nen la inn her:) Lykk etil til dere alle sammen:) *sender ut litt fødestøv*************PUFF******************
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå