Medavhengig mor Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Er det bare hjemme hos oss at bananene har en lei tendens til å bli overmoden og brune- og ikke særlige appetiittelige å spise. Jeg prøvde å lage banankake for første gang igår: Veldig enkelt, man får brukt de overmodne banane til noe annet enn å fylle bio-dunken med og den snakte NYDELIG. Langpanne: 4 egg 6 dl sukker 4 store (eller 6 små) bananer 3 dl smør (smeltes) 2,5 dl melk 4 ts bakepulver 4 ts vaniljesukker 2 ts natron 9 dl melk Visp egg og sukker til eggedosis. Bland det tørre og væsken vekselsvis i røren. Stekes på 175 grader i 45 min. Man kan også ha ei plate med sjokolade i og eventuelt noen valnøtter! Kos dere
lillegutt_i_magen Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Tenkte å lage denne kaken, for den hørtes god ut. Men et lite spørsmål: Skal det ikke være mel i denne kaka? Tror du må ha skrevet 9 dl melk istedetfor hvetemel? Stemmer det? Håper på et svar.
lillegutt_i_magen Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Siden jeg ikke fikk noe svar her, så svarer jeg på spørsmålet mitt selv;-) Jeg laget denne kaken for en uke siden og da brukte jeg 9 dl hvetemel. Den ble kjempegod og saftig! Anbefales!
Zikosu og William Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 et annet alternativ til kake er milkshake,jeg bruker da 1banan,0,5dl melk og sjokopulver etter smak,mos først bananen godt i blender og ha så i resten til det har blandet seg skikkelig...er ikke bare godt,men også mettende...
semma Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Jeg baker ofte banankake og har funnet ut at å bytte ut ren melk med bananyoghurt (sånn barneyoghurt om du ikke finner noe annet) blir enda bedre!! Bare et godt tips;o)
Zikosu og William Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 se også på tråden "basis kakeoppskrift" for en enklere variant av banankake...bare mos 1-2 bananer og bland de inn i røra...kjempegodt...og for en ekstra spiss på smaken setter jeg til litt kakaopulver (evt oboy)...mmmmmmnam....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå