Gå til innhold

Banankake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare hjemme hos oss at bananene har en lei tendens til å bli overmoden og brune- og ikke særlige appetiittelige å spise.

Jeg prøvde å lage banankake for første gang igår: Veldig enkelt, man får brukt de overmodne banane til noe annet enn å fylle bio-dunken med og den snakte NYDELIG.

Langpanne:

4 egg

6 dl sukker

4 store (eller 6 små) bananer

3 dl smør (smeltes)

2,5 dl melk

4 ts bakepulver

4 ts vaniljesukker

2 ts natron

9 dl melk

Visp egg og sukker til eggedosis. Bland det tørre og væsken vekselsvis i røren. Stekes på 175 grader i 45 min.

Man kan også ha ei plate med sjokolade i og eventuelt noen valnøtter!

Kos dere :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte å lage denne kaken, for den hørtes god ut. Men et lite spørsmål: Skal det ikke være mel i denne kaka? Tror du må ha skrevet 9 dl melk istedetfor hvetemel?

Stemmer det? Håper på et svar.

• 2 uker senere...
Skrevet

Siden jeg ikke fikk noe svar her, så svarer jeg på spørsmålet mitt selv;-) Jeg laget denne kaken for en uke siden og da brukte jeg 9 dl hvetemel. Den ble kjempegod og saftig! Anbefales!

• 4 måneder senere...
Skrevet

et annet alternativ til kake er milkshake,jeg bruker da 1banan,0,5dl melk og sjokopulver etter smak,mos først bananen godt i blender og ha så i resten til det har blandet seg skikkelig...er ikke bare godt,men også mettende...

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg baker ofte banankake og har funnet ut at å bytte ut ren melk med bananyoghurt (sånn barneyoghurt om du ikke finner noe annet) blir enda bedre!! Bare et godt tips;o)

Skrevet

se også på tråden "basis kakeoppskrift" for en enklere variant av banankake...bare mos 1-2 bananer og bland de inn i røra...kjempegodt...og for en ekstra spiss på smaken setter jeg til litt kakaopulver (evt oboy)...mmmmmmnam....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...