Gå til innhold

et svigermor innlegg til.. =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har jo for så vidt en kjempe hyggelig svigemor så det er sagt =) MEN.. ho kommer med noen veldig rare utsagn innimellom..

jeg sa at jeg skulle på personalfest i barnehagen vor jeg jobber og sambo skulle være med.. sa at det blir hyggelig og at jeg gleder meg(er nemelig sykemeldt fra jobben) til og grille og sånn..

så presterte ho og si: ja men du må ikke drikke du nå som du er gravid for det er veldig farlig for fosteret( lege datter som hun er)

jeg mener HALLO selvfølgelig skal jeg ikke det!!! vor dum tror hun egentlig at jeg er ???

jeg sa selvfølgelig skal jeg ikke det!! ja for det er veldig viktig og holde seg unna alkohol nå for barnet kan få misdannelser..

hallo liksom det vet jeg jo.. skjønner ikke va som fikk ho til og tro at jeg skulle drikke engang..

jeg drikker nesten aldri og er ute et par ganger i året på byen og det vet henne.. drikker aldri i middags selskapene hennes engang( og de er ofte så ho burde vite)så vorfor skal jeg plutselig begynne nå som jeg er gravid??? at de går ann sier jeg ass.. jeg syntes de var sårende at ho sier sånn.. virker ikke som ho tror at jeg klarer dette som bare er 25år.. jeg mener selvfølgelig gjør jeg ikke noe som vil skade spira mi!!! har lagt om hele kostholdet(nesten=) spiser kjempe sundt og holder meg i form.tar vitaminer og det hele. så å få den følelsen at noen tror at jeg er så dum at jeg ville satt spira mi i fare er ganske sårende!!! har ikke vært hos henne etter det og der er over 2uker siden.. hakke lyst og dra dit nå heller.. følger vel med på alt jeg gjør tenker jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun mente nok ikke noe vondt med det, men kjenner meg godt igjen i reaksjonen din. Tror nok jeg hadde reagert akkurat som deg :o)

Skrevet

åh. enkelte mennesker er sånn at de må bare fortelle deg selfølgeligheter. samme som en venninne av meg som har født. vi satt og snakket om planen for når vi skal kjøre til sykehuset og sånn, siden jeg bor et stykke unna. da sa hun. du må ikke kjøre når du har rier. det går ikke. ehhh hallo? hvem sa at jeg hadde tenkt å kjøre til sykehuset selv? er jo selfølgelig sambo som skal kjøre. jeg sa jo vi. da jeg snakket om kjøringen. skulle sambo bare sitte på da liksom?

Skrevet

Tror det er fordi de har så lyst til å være en del av svangerskapet... Svigermødre er jo litt sånn underlagt svigerdatteren sin, fordi de aldri får et så nært forhold til den gravide som dersom det var datteren. Tror de kommer med mange rare kommentarer pga det. Liksom for å "være med"...

Min svigermor presterte å si, da vi fortalte om graviditet nr to; "var det planlagt"?? Utroooolig frekt, syns jeg! Selvfølgelig var det planlagt! Og da vi reagerte på det, sa de ved neste graviditet "ja, vi får vel si gratulerer, da..", veldig lite troverdig. Jeg mistet det barnet, og heldigvis sa de ingenting denne gangen. Sikkert bare "javel", kan jeg tenke meg. Men hun tenker litt ut fra seg selv, tror jeg; at hun ikke hadde klart tre barn slik hun har det NÅ. Men hun må jo tenke på at vi er litt yngre enn henne... Nå skal det sies at de er så utrolig glad i eldstemann vi har, så de syns ikke det var nødvendig med flere barn. Men det er så rart at de ikke er fornøyd med at vi får en del barn, for deres andre sønn ser ikke ut til å skaffe seg familie, så det er liksom av oss de kan få barnebarn. Jaja, jeg prøver å ikke tenke over det, og er glad for at vi ikke ser dem så ofte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...