Gå til innhold

MIN FØDSELSHISTORIE :-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjennom hele svangerskapet har lillegutt vært ganske så rolig i magen, og kvelden torsdag 7. juni ringte jeg føden for 2.gang grunnet lite liv(hadde da ikke kjent han siden morgenen). Lå lenge med overvåkning av hjertelyden hans, en gyn utførte atter en gang ul og urinprøve + blodtrykk ble sjekket hos meg. Det så bra ut, og mannen min og jeg fikk reise hjem rundt midnatt.

Kl. 04.20 bråvåkner jeg av at jeg tror jeg tisser på meg. Helt omtåket spretter jeg opp av senga og ut på gulvet, og vannet fosser ut av meg!!!

Vekker mannen med "VANNET GÅR!!!!! Han hopper ut av senga og inn i klær og finner nummeret til føden. Jeg ringer selv mens jeg sitter på do og kjenner det pipler ut av meg. Jordmor ber oss selvsagt komme med en gang i og med at jeg kun er 33 fullgåtte uker på vei. Kler på meg, finner frem alle papirene mine og prøver tenke klart. Husker jeg sa til mannen at jeg egentlig skulle ha pakket en sykehusbag som alle jentene på bim, men at jeg selvsagt måtte droppe det. Hehehe..I bilen på vei til sykehuset kjenner jeg murringene i magen kommer..Blir tatt i mot i mottakkelsen på sykehuset, lagt i seng og kjørt rett inn til en gynekolog som konstanterer vannavgang. Det blir hektisk rundt oss, og fødestue blir klargjort. Jordmor sjekker åpning på 2 cm, og forbereder oss på prematurfødsel og hva det innebærer. Vi forberedes på at barnet vårt vil bli tatt med på intensiven med en gang, og jeg ber instendig om at mannen min blir med. Han lover meg det :o)

Timene går, jeg spiser for å få energi, drikker enormt med væske på årets til da varmeste dag(!!). Snakker jevnlig med mamma og pappa på telefonen, og vondtene blir mer og mer tydelige. Jordmor sjekker åpning til 4-5 cm og sier at dette blir det fødsel av!! Syns det hjelper å stå når vondtene kommer, så prøver å komme meg ut av senga i perioder. Så mange tanker som svirret rundt da...vi skulle endelig få møte vårt etterlengtede barn som så altfor tidlig ville ut til mamma`n og pappa`n sin..

Anestesilege blir tilkalt og setter epidural.

(jordmor sier i etterkant at jeg hadde lite virkning av den og jeg fikk en muntlig beklagelse fra anestesilegen..)

Åpningen sjekkes jevnlig og blir større. Det gjør mer og mer vondt..Jeg prøver å forkusere på å lukke øynene, puste rolig og hvile mellom hver ri. Orker ikke lenger føre noen samtale. Kjenner plutselig trangen til å presse og da blir jeg lagt i fødestilling på rygg, det blir konstantert 9 cm åpning og et helt mannskap rigger seg til med apparater og utstyr klare for å ta i mot lillegutt. Jeg får drypp gjennom veneflon i hånda for å få fart på riene for energien min begynner å ta slutt og jordmor er bekymret. Jeg blir tvunget til å puste gjennom oksygenmaske i perioder, roper at jeg får klaustrofobi og jordmor roper tilbake at både lillegutt og jeg trenger det!! Hehe...har alltid hatet å få ansiktet dekket til. De som gikk i gangene på sykhuset denne kvelden fikk seg nok underholdning for jeg klarte ikke la være å skrike. Syns jeg fikk mer energi av det. Så jeg ropte og skrek og endelig hørte jeg :"Nå ser jeg hodet" fra jordmor og hun spør om mannen vil se. Det vil han gjerne og har lovet meg i etterkant at han ikke har tatt noen "skader" av det. Hehehe..

Kl. 21.07 fredag 8. juni kommer vårt mirakel til verden!!!

Han begynte å gråte etter en liten stund med hjelp fra mannskapet og ble lagt opp til meg i 3-4 minutter før han ble tatt med til instensiven. For en opplevelse!!!! Jeg gråt og gråt og strøk den nydelige lille gutten vår...såå nydelig...såå ubeskrivelig...så vanvittig stort :-D :-D

Jeg fikk kun et lite rift og slapp å sy, men morkaka ville ikke ut av seg selv, så måtte kjøres til operasjonssalen for utskraping. Lå derfor til observasjon til kl. 02.00 om natta og så ikke lillegutt igjen før han var 5 timer gammel. Men var så godt å vite at mannen min var hos han :o))

2275 gram og 47 cm var lillegutt da han ankom verden 7 uker før termin.

Han har mørkt, tett hår og mørkeblå øyne. Er nå 10 dager og det går etter forholdene veldig bra med han. Vi gleder oss vilt til å få han med oss hjem, for det er like vondt hver kveld å reise hjem fra sykehuset uten han...

Min store drøm er gått i oppfyllelse og jeg er mamma!!!

Føler så vanvittig glede og enorm takknemlighet for at jeg får lov til å være hans mamma, og jeg er så uendelig stolt :-D :-D

Vil med dette takke for meg her inne på bim!

Har lært så masse her inne, og er så glad for å ha blitt kjent med mange flotte jenter!!! Noen av dere tar jeg med meg som selvskrevne venner inn i fremtiden ;o)

Kommer fortsatt til å titte innom siden for å følge med hva som skjer. Har jo vært her nesten daglig siden april -06, så kan jo ikke slutte helt. Kanskje vi ses inne på dib..?

MASSE LYKKE TIL prøvere, rugere og andre nybakte mødre!!!

Varme klemmer sendes rundt i Norges land fra lykkelige Alba!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Imponert over deg. Fin historie, kjempebra taklet og bra at alt gikk greit tilslutt. .-)

Skrevet

Oh nå renner det tårer her!! tenk at han ville ut sååå tidlig og det gikk så bra med dere = )

Kjempeflott fødselshistorie. Håper gutten din kommer hjem til dere snart..

GRATULERER = D

Skrevet

Ble så rørt av historien din Alba! Gratulerer så mye og lykke til fremover!

Skrevet

*tårer i øynene*

Gratulerer så masse. Masse lykke til videre :-D

Skrevet

Så flink du er!!! :D

GRATTIS!!!!!

Skrevet

Oj, det var litt tidlig men han var jo ganske stor da =) du har vært kjempeflink... lykke til fremover, masse gratulerer og snart får du han med deg hjem =)

Skrevet

åååååååå gratulere så mye...sukk...no glede i me virkelig til å få lillegutt i armene mine...sukk.--

Skrevet

tårer i øynene her jeg nå..snufs..

gratulerer med gutten :o))

Skrevet

Nydelig flott fortalt, Alba!! :-) En rørende historie, utrolig godt å høre at alt gikk bra!! :-)

Gratulerer så utrolig mye!! :-)

Skrevet

kjempekoselig fødselshistorie!

gratulerer så masse m den lille gutten deres, håper han får bli m dere hjem snart!!

Skrevet

gratulerer! vet ikke hvem du er her inne (helt ny) men tårene triller...

ønsker dere all lykke

Skrevet

Åh...jeg gråter alltid like mye når jeg leser fødselshistorier!!!

Vakkert:) Gratulerer såååå masse!!!!!:D

Skrevet

Gratulerer så masse!!!!!!

Må bare kommentere at jeg trodde dere fikk være på sykehuset så lenge han lille er der.. Det var jo synd dere må reise hjem...

Kos dere masse med den lille.!!!!!!!!!

Skrevet

Så kjekt at du ville historien din med oss!!

Er helt rørt her eg sitter..

Glad for at det går bra med dere!

Kan tenke meg det er en påkjenning å gå fra han om kvelden ja.. uff!!

Har du fått noen indikasjoner på når dere får han med hjem?

Håper det er snart?

Har han fått noe navn?

Store varme klemmer fra meg til deg!!

Vel blåst så langt.. :-))

Skrevet

Tusen takk, jenter!!

Gråter når jeg leser alle disse koselige gratulasjonene fra dere :`))

Dere er så søte alle sammen!

Skrevet

Gratulerer masse med den lille kjempen deres!!!

får tårer i øyene når jeg leser historien din Alba! Håper alt går bare bra med lillegutt fremover!

Blir tomt her på bim uten deg...har jo vært her siden "bli gravid" tiden....

håper jeg kansje ser deg på dib ettervært da......;-)))

Ønsker deg og dine all lykke til i fremtiden! :-)

Skrevet

Tusen takk, jumanji!

Ja, jeg har vært her inne ganske lenge...

Koselig å høre at jeg kanskje blir savnet litt da..:o))

Vi ses sikkert inne på dib etterhvert, ja.

masse lykke til med jenta di også!!!

Skrevet

Kjære Alba!

Gratulerer så masse med den lille prinsen! Gratulerer til den stolte mor og far. Endelig fikk du møte lillegutt :o))))) Nå sitter jeg med tårene i øyekroken her. Du har gjort en flott jobb Alba ;o) Kos deg videre med den lille, nyt permisjonstiden godt! Den går så altfor fort.

Sender deg mange gode sommerklemmer.

Klemmer fra

Skrevet

For en fin, og litt dramatisk, historie Alba! Håper dere får lillegutt hjem om ikke så lenge så dere får kose dere med ham døgnet rundt. Gratulerer så mye!!

Skrevet

GRATULERE så masse med gutten!!! :o)

Skrevet

Så fin historie - blir heilt rørt :) Gratulerer igjen med den vesle guten din!!

Skrevet

ååå, GRATULERER ALBA!!!!

fan, virker som om det var i går at vi satt å skravla på bli gravid forumet om alle spenninger og forventninger. å har du jaggu rukket å føde :)

kjempeflott historie.

kos deg med minsten og ta vare på deg selv :) det fortjener du ja :)

GRATULERER IGJEN!!

Skrevet

Igjen tusen, tusen takk for så koselige hilsninger og gratulasjoner!!!

Ikke vært her inne på mange dager, så det var kjempekoselig å finne igjen tråden. :o))

Må le av meg selv...leste gjennom fødselshistorien min igjen og nå renner tårene her. hehe...

Jeg klarer ennå ikke fatte hvor ufattelig heldig jeg er... *snufser og smiler*

Masse lykke til dere som fortsatt ruger!!!

Heier på dere :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...