Gå til innhold

Baby 2 måneder... hvor ofte avføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten guttebaby på litt over 2 mnd. Jeg ammer han, men han har avføring hver 4-5 dag. De sier dette kan være normalt på helsestasjonen, men gutten vår plages m masse luftsmerter pga dette. Hvor ofte har babyene deres avføring?

Han er ikke hard i magen, bare at det tar litt lang tid mellom hver gang han har avføring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt at morsmelkernærte barn bæsjer sjeldent. Kan gå både en og to uker i mellom uten at det er galt. Prøv med litt massasje og gjør syklebevegelse med bena hans for å få ut lufta.

Skrevet

Dytter......

Skrevet

Vårt lille gull er ikke 2 mnd ennå, men 6 uker.. Ikke så lenge til hun blir 2 mnd da.

Hun bæsjer vanligvis 2 ganger om dagen.. Noen ganger en.

Tror det meste er normalt. :-)

Skrevet

Jenta mi bæsjet bare hver 14 dag hun. Så dette er helt normalt. Og små bebiser har jo ofte luftsmerter, så tror nok ikke det skyldes at han ikke bæsjer oftere.

Skrevet

jeg har guttebaby på 2 mnd jeg også, han bæsjer 2 ganger om dagen, men han spiser nan da.

Virker som din gutt har funnet sin greie. husk alle babyer er forskjellige. Så lenge ikke han er hard i magen så er det jo ikke noe prob. Viss han har mye vondt i magen, så kan du prøve og erte rompehullet litt med en qtips. eller masere han ved bleiekanten eller presse beina opp mot magen. For da stritter han i mot og det kommer ut luft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...