Harald Ripultfør Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Lurer på om jeg skal kjøpe det, for når jeg legger snuppa for kvelden turner hun som bare det i senga.. Og blir lys våken igjen...
En_av_hver Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Hei. Vi har brukt det på snuppa vår siden hun var ca 6 mnd. Umulig å få sove ellers fordi hun bare snudde seg og våkent flere ganger om natta. Har hatt veldig godt erfaringer med den, men vi vurderer å "slippe hennne løs" nå, hun er 13 mnd. Merker at det sitter litt langt inne og er veldig spente på hvordan det kommer til å være. Hun er en liten energibunt og veldig nysgjerrig he, he. Ser for meg at hun står i senga og roper og ler til hun faller i søvn tjihi:-) Jeg ville i hvertfall prøvd, men husk at hun kanskje trenger litt tid på i venne seg til den:-) Hvor gammel er hun?
nicknavn Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Har brukt babysafe i ca 1 år. i starten brukte jeg selene for å feste i sengen, siden han var urolig og la seg på magen, han sov som en stein fra første dag. Når han ble så gammel at han kunne ligge på magen tok jeg av festene. I vinter var det genialt å bruke posen siden han alltid legger seg opp på dyna og da slapp han å våkne så ofte pga av at ble kald. Vi bruker posen på sommeren også, når det er varmt har han kun den på. Har ikke noe negativt å si om den.
Sjokoholikern Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Jeg kjøpte det når lillegutt var 8-9 mnd for han pleide alltid å sparke av seg dyna siden han lå så urolig, og det var så kaldt at vi måtte finne på noe. Han sov godt og lå i ro hele natten med nattposen. Så vi var veldig fornøyde med den! 4-5 mnd senere prøvde jeg uten igjen, og da begynte han å legge seg på magen, og vi begynte med hodepute. Sov søtt hele natten, uten å sparke av seg dynen. Men han var blitt litt vanskeligere å legge siden han reiste seg opp i sengen, og klarte ikke legge seg ned igjen... så vi fløy inn og ut mange ganger hver kveld. Jeg prøvde nattposen igjen, men ikke søren om han ville ha på den! Så vi måtte bare klare oss uten, og det gikk fint igjen når han lærte seg å sette seg ned fra stående ;o)
En_av_hver Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Legger han seg til å sove med en gang? Hvor gammel er han? :-)
nicknavn Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Han legger seg med en gang. Jeg startet med posen når han var ca 5 mnd og nå er han 1,5 år. Hadde ingen tillvennigsproblemer. Det er tydelig at han liker posen, for når han ikke har den på blir natten urolig og han snur og vrir på seg.
tvilling73, 05/07 Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Vi brukte også. Slutta når hun var 14 mnd. Kjøp en stor en. F.eks BabyDan sin. Vi hadde fra Sparkjøpt først men den likte hun dårlig
LL67 Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 Vi har brukt babysafe på begge våre gutter, og har vært veldig fornøyde:) Med eldstemann begynte vi da han var omtrent 5 mnd, har hørt at det er viktig å begynne tidlig, ellers kan det hende at de nekter fullstendig. Vi hadde aldri noen problemer med han, og det var en trygghet at vi kunne legge han i vanlige senger uten å være redde for at han kunne falle ned hvis vi var på overnattingsbesøk hos noen. Han brukte babysafen helt til han var to år og tre-fire mnd, da ble den for liten. Resultatet har i hvert fall vært at han ikke er vant til at han kan gå ut av senga på egen hånd, nå er han snart fire, men pga vanen roper han ennå på oss og spør om det er greit å stå opp:) Minsten begynte med babysafe ved omtrent samme alder, og det fungerte fint til han ble omtrent året gammel. Han ønsker sterkt å ligge på magen, og resultatet av at han lå i babysafe var at han satt seg opp og så la seg framover oppå dyna. Dette strevde vi med i en del måneder, han ble jo kald og fæl, og til slutt tok vi av selene da han var omtrent ett år og fire mnd. Vi fikk da en gutt som lærte seg å snu seg på magen rett vei, men heldigvis har han ikke vært så ille med å reise seg opp og stå i senga. Men til han må vi alltid ha med reiseseng, og han blir nok festlig når han bytter fra sprinkelseng til vanlig seng. Ser for meg en liten nattevandrer der:o)
Harald Ripultfør Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2007 Hun er 8 mnd! Får håpe det ikke er for sent å begynne nå da!
Harald Ripultfør Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 18. juni 2007 Takk for svar alle sammen =)
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 18. juni 2007 #12 Skrevet 18. juni 2007 jenta vår brukte fra hun var 5mndr til ca 7-8mndr... men det var kun pga at hun snudde seg i senga og ikke fikk helt til å snu seg tilbake slik at hun våknet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå