Gå til innhold

Svigermor mener........

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en liten stund tilbake ringte mannen min moren sin for å fortelle at hun skulle bli bestemor igjen. Hun lurte på om vi ikke hadde nok snart og mannen min var enig i at 4 holdt og fortalte henne at han skulle sterilisere seg. Det var hun helt imot. Hun mente det var bedre jeg steriliserte meg tilfelle han ville ha flere barn siden.

Jeg har ikke tenkt noe over dette før det slo meg i dag.(er litt treig av meg) Hvem mente hun han skulle få de andre ungene med da??

Så nå sitter jeg her og er litt deprimert og kjempe skuffet over svigermor. (for jeg er/var kjempe glad i henne) Litt mixete føleser akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fytti rakkern...

Den der var ikke mye pen av svigermor...

Og jeg forstår godt dine tanker rundt det utsagnet i ettertid...

Skrevet

jeg hadde blitt doedelig fornaermet hvis min svigermor hadde sagt noe saant!

Skrevet

Oi,det der var litt ubarmhjertig sagt! Direkte frekt,egentlig!

Men sånn,til det praktiske,så er det jo mye lettere for en mann å få reversert enn sterilisering,enn for ei kvinne,så er vel bedre at han gjør det.

Huff,kondolerer med svigermor da.

Skrevet

Skjønner hva du mener!! Hadde tatt det opp ved en passende anledning! (Eller upassende!)

Skrevet

Å fy faen da hadde jeg blitt forbanna! Er det mulig så si noe så utrolig lite smart? Jeg hadde snakket til henne med en eneste gang jeg! Sagt akkurat det jeg mente. Å dess er det da lettere for en mann å få det reversert enn for en dame er det ikke det? Men det er vel uansett ikke det dere tenker på når dere venter nr 4 sammen.

Skrevet

Jeg hadde også blitt fornærmet, sånt sier man bare ikke...

Skrevet

Tror nok jeg hadde stilt henne akkurat det spørsmålet, hvem er det hun mener han skal ha barn med?

Skrevet

IH FY FAEN Å FREKK!! Det er greit at du sterilisere deg men ikke han. Går hun og venter at det skal bli slutt eller?? fy fader

Skrevet

haha... sorry men ler meg i hjel av svigermoren din jeg! Hvordan prestere å si noe så dumt ?!???!!!!???!??!?!?!?!?!

haha

frekk den der ja

Skrevet

det der er så jævlig typisk svigermødre og si.. ååå kjenner jeg koker inni meg. min kunne også ha funnet på og sagt noe slikt. utrolig slemt sagt av henne. syns du bør ta det opp med henne selv om du kanskje syns det er litt vanskelig. hva sa foresten mannen din til dette???

Skrevet

det er bare å drite, svigerser er helt grusomme.. dem skal beskytte sine små sønner for alle penga.. da er det bedre i dem sine øyne at vi får det vondt i stedet.

Men jeg hadde spurt henne hva hun mente om det, har en fin svigers selv.. og man kommer ikke noe sted om man ikke sier ifra.

Skrevet

Hei.

Jeg tror ikke jeg kommer til å ta det opp med henne. Ikke nå i allefall. Hun bor i nord-norge og vi i bergen.Så da må jeg ta det over tlf. Liker best å ta sånne ting som gjør meg lei og sint direkte med personen. Men det blir en stund før jeg snakker med henne på tlf. Må slutte å være sint først.

Men jeg tror jeg kommer til å nevne det neste gang hun kommer på besøk.

Tror mannen min ble litt sjokket over det hun sa. Han mener hun ikke har noe med hvem av oss som gjør det.

Skrevet

Eeehhh, hva om du vil ha barn senere da?

Jeg er enig i at man ikke automatisk bør sende mannen til sterilisering, men det er tross alt samme problemstilling for deg som for ham.

(Og jeg regner med dere allerede har drøftet frem og tilbake hvem av dere som skal klippes...)

Også er det ikke til å stikke under en stol at dette er et enklere inngrep på en mann, og at det for menn kan (i de fleste tilfeller) være et reversibelt inngrep! Dvs. han kan "ombestemme seg" og bli "fruktbar" igjen ... det blir værre / vanskelig for deg!

Skrevet

KJæresten min skal sterilisere seg etter at andre mann har kommet nå han har fått de barna han skal ha med MEG så svigemor bør kysse seg ett vist sted. dessuten er det et mye mindre inngrep for menn enn det er for oss...

• 1 år senere...
Skrevet

Sterilisering av en mann er et mindre inngrep enn sterilisering av en kvinne, men det er større sannsynlighet for at en kvinne som er sterilisert kan få reversert inngrepet med vellykket resultat, enn at en mann kan gjøre det.

Skrevet

Hehe, den var drøy!

jeg hadde også en lignende svigermor en gang, kom til stadighet med sånne insinuasjoner hun sikkert sjøl mente var finurlige stikk som hun kunne lure seg unna hvis noen skulle prøve å ta henne for det. Og sønnen hennes hørte dem ikke, så sånn sett lyktes hun jo da...

Tydelig at det i svigermødres øyne er få som er bra nok for gullguttene deres. Vi må bpasse på huske disse historiene til vi selv blir svigermødre en gang ;-)

Skrevet

Leste innlegget for mannen min: Han blei mildt sagt sjokkert! At det går ann!

Hadde det der vært min svigermor skulle hun fått høre det ja! Sånn sier du bare ikke - basta bom! Hva tenker hun da? At han skal gå fra deg en gang så skal du bli sittende med fire barn mens han stifter een helt ny familie?? Dumme kjerring!

Skrevet

Du må ikke bli deprimert, og mannen din burde heller ikke fortalt deg det. Men sette mora si på plass det burde han virkelig!! Av og til sier en ting en ikke helt tenker igjennom konsekvensene av. Er dette noe som skjer sjelden så håper jeg du klarer å legge det bak deg, eller fortelle din svigermor at det såret deg.

Jeg tror dette med sterilisering av menn også er en generasjons grei. Før var det regnet som kvinnens ansvar og noe hun ordnet i det stille, i alle fall i følge mamma som synes altfor mange norske kvinner går på prevensjon etter familien er ferdig med barn.

Min kjære svigermor, som jeg er veldig glad i, kan finne på å si sånne ting av og til t.d. at hun gleder seg til en av døtrene får baby fordi da blir det mer hennes. Jeg forstår hva hun mener, men det er unødvendig sagt og gjorde min mann litt opprørt. Samtitig vet jeg at det ikke er vondt ment, og når en av døtrene fikk barn sa hun at ingen var så nært hjertet hennes som vår eldste sønn!!!

Skrevet

Svigermødre skal ikke mene noe om de tingene der mener jeg!

Mannen din burde ikke føle seg nødt til å fortelle henne om hva slags prevensjon han evt ville velge å bruke for hun har jo absolutt ingen verdens ting med det å gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...