Gå til innhold

Hvor lang permisjon tar dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..sitter med disse papirene..ikke få! :-)

Klarer ikke helt å bestemme meg...skal jeg ha 100% eller 80% lnn og permisjon deretter????

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter utregninger har jeg funnet ut at det er lønner seg med 100% lønn... Kommer til å ta 12 md permisjon, men må spare litt for å få det til å gå rundt! :)

Men er man dårlig på å spare bør man ta ut 80% lønn og 12 md... :)

Skrevet

Her blir det 100% i 10 mnd, men med litt ferie osv så blir det 11 mnd før gutten må i barnehage uansett. Dessuten har min mann grei jobb med ca. kun 1 dagvakt i uken (derfor trenger han ikke gå i barnehagen mer enn 5 dager i mnd til han blir litt større).

Men kunne godt tenke meg å gå hjemme et helt år, kommer ikke til å savne jobben så mye heller.....

Skrevet

her blir det også 100% i 10 mnd. Vil ha mest mulig penger vi da :) ellers kunne jeg godt tenke meg å slippe jobben i ett år ja.... Men så har jeg også små planer om å få en baby til ganske kjapt (begynner å bli "gammel")

Skrevet

100% her å. har hørt at det lønner seg om man ikke har fast jobb i allefall...

Skrevet

ja nettopp - skulle man være så uheldig å måtte gå til Nav arbeid etter endt permisjon får man jo bare 60% av lønn/perm.penger..... og 60% av 80% er jammen ikke mye å leve av.....

Skrevet

jeg skal ha 80%. 54 uker, men 6 av de tilhører farskvoten. så det blir kun 48 uker perm, men skal muligens ha ferien min rett etter så da blir det lenge hjemme.

Skrevet

Sukk...vil også gå hjemme ett år...minst...men forskjellen mellom 80 og 100 utgjør nesten 6 tusen i mnd i utbetaling..det er mye

Skrevet

Vi skal ha 80 %. Jeg tar 31 uker, og faren resten. å gå med 80 % utgjør 4000 i mnd....

Skrevet

Hvordan regner dere ut forskjellen på 80% og 100% i forhold til hvor lenge man kan være hjemme?

Skrevet

jeg er student så skal være hjemme fra september til august når skolen starter. Men skal gå desentralisert så kommer til å ha han hjemme så lenge som mulig...

Er veldig greit med et slikt studium, 3 samlinger før jul og 3 etter jul. Og da kan sambo være fleksibel på jobben så:)

Skrevet

Jeg blir det 100 % og resten som permisjon uten lønn. Det blir mer penger på den måten så får vi bare være flinke til å spare.

Skrevet

Eksempel på ulikheten mellom 100% i 10 mnd. og 80 % i 12 mnd.

Hvis du har lønn på 300.000 i året (25.000 i måneden) vil utbetalingene blir slik;

100 % i 10 måneder

25.000 i måneden

250.000 på ett år

80 % i 12 måneder

20.000 i måneden

240.000 på ett år

Hvis man velger 100 % i 10 måneder kan man spare litt hver måned og leve av de pengene i to måneder mens du har permisjon uten lønn.

Skrevet

Der er jo bare slik at man kan velge enten 54 uker med 80 % lønn, eller 42 uker ( eller noe slik, husker ikke ) med 100 % lønn. Foreldrepenger er skattepliktig så du regner ut bare ut i fra det du får i lønn per dag i dag.

Skrevet

Skal ta permisjon med 80% lønn, men det er for jeg skal begynne på skole etter 9 mnd.

Skrevet

Skal ha 80 % lønn. Har ikke giddet å regne på det en gang for jeg vil være hjemme lengst mulig...

Skrevet

det jeg synes er vanskelig er at nå er det jo så fleksibelt som man bare vil ha d om man f.eks vil kombinere jobb og permisjon..i teorien kan vi faktisk jobbe 1% og ha 99%permisjon..synes dette gjor d enda vanskeligere jeg..sett at man vil jobbe halvt etr hvert..?for eksempel..da får man jo permisjon over lengre tid(ca2år)..eller om man vil jobbe 20,30,40% kan man det også, og får jo permisjonen over desto lengere tid da..sukk..de gjør d ikke enkelt,hehe ;)

Skrevet

OBS OBS...

Husk bare på at når dere er ferdig med permisjonen MED lønn, og går over i permisjon UTEN lønn, mister dere rett til sykepenger og pensjonspoeng....

Skrevet

Jeg tar med 100% lønn fordi det lønner seg.

Jeg har planer om å ta et år permisjon uten lønn i tillegg etterpå, men er ikke helt sikker ennå..

Skrevet

Tar fullt ut permisjon og 80% lønn. Må se ann hva jeg gjør etter på. Har fast jobb, men fleksibelitet i forhold til at den eldste begynner på skolen til neste år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...