Gå til innhold

Jeg blir GAL!!!han slår,klyper og klorer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan i alle dager skal jeg håndtere dette?Det er mest i forbindelse med at jeg må gjøre noe med han.Eks bleieskift ol.Eller når han ikke får viljen sin.

GODe tips mottas med takk

Han er 16 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok en fase mange barn går igjennom, begge mine har gjort det, minsten gjør det enda. Må bare være konsekvent, hver gang hun slår så setter jeg henne fra meg på gulvet og sier nei med streng stemme. "Det er ikke lov, mamma får auu!" Det vil gå over etterhvert, men ikke la han slå deg uten at du reagerer på det. Værste jeg ser er foreldre som sitter å tar imot slag og kliping fra ungene sine. Huff...

Lykke til! ;o)

Skrevet

Kan prøve å se om det hjelper at du later som du blir skikkelig lei deg/ later som du gråter, når han gjør noe av det. Det er vondt å bli slått/bitt/klypt... når han ser hvordan du reagerer synes han kanskje synd på deg, og vil gi deg kos istedet? Vi har fokusert på det siden lillegutt var liten, og nå ved 16 mnd og han slår/biter eller lignende er det enkelt å få han til å kose oss istedet. "au, mamma fikk vondt... :o(" sier jeg bare, og han klapper meg der han slo, eller gir meg en klem.

Kan det være noe som plager han slik at han blir frustrert for den minste ting? Det ene dagbarnet mitt har nettopp hatt en slik periode der han ble utrolig sint hele dagene, slo, beit og var heeeelt umulig. Nå har tre jeksler kommet frem, og han har blitt rolig og grei å ha med å gjøre igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...