Gå til innhold

Da har jeg ny time til gynekologen i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo prøvd å bli gravid i over 3 år, har vært til utredning og alt er bra med begge to. Jeg hadde en del cyster som ble fjernet, men ellers var alt bra.

Nå var det før jul jeg var inne til lap, og skulle egentlig ha en time 3 mnd etter, men ble noe kluss i innkallelsen!

Så nå er jeg spent på hva han finner ut at vi skal prøve.

Jeg er jo ganske bestemt på å skal prøve pergotime og metformin, men han gyn er litt vanskelig av seg.

Har en søster som skal ha små om 6 uker, og de prøvde i over 2 år. Og det var den mnd han gikk på de 2 tingene at hun ble gravid. til tross for at typen hadde dårlig sædkvalitet!

Så det blir nå spennende å se om jeg får det som jeg vil.

Vil liksom ikke gå videre til prøverør før jeg har prøvd alt annet av muligheter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får fortelle legen din at søsteren din mest sannsynlig ble gravid med pergotime og metformin, og at du skal og vil prøve dette. Har han ingen forstålse for det, eller nekter deg dette, går for all del til en annen lege, som kanskje er mer forståelsesfull. Han bør ha et godt argument for å nekte i hvert fall. Stå på krava :)

Masse lykke til og gratulerer som snart tante :)

Skrevet

Takker:)

Gleder meg veldig!!

Joda, Han ville jo sende meg til samtale for prøverør da...

hmm...men det var jo ikke jeg helt enig i da.

Hvorfor ikke prøve ut en del preparater som har funket på maaaange før man kaster seg i selve prøverørbehandling.

Så i morgen skal jeg å ta masse blodprøver IGJEN!

Så sa han faktisk at vi kunne prøve pergotime og metformin før vi gikk steget videre til nå prøverør!

Fortalte jo at det funket på søstra mi, og da snudde han litt om. Når jeg har prøvd i 3 år og søstern min i 2 år, og begge har vært igjennom forskjellige ting i utredninga, så vet man jo plutselig veeeldig mye om emnet, så når jeg hadde gode argumenter for å prøve ut litt ting, så snudde han litt om kan man si..hehe

Så det blir jo spennende å se hva han finner ut av nå da!

Skrevet

Hei siaa du skrev at søstra di ble gravid etter 2 år selv om mannen hennes hadde dårlig kvalitet???

Mannen min har dårlig kvalitet han også tror du pergotime og metfomin kan hjele oss også?

Selv har jeg tatt alle testene som er nødvendig har hatt lap 15 mai og fant ingenting på meg..

Skrevet

Og en ting til jeg vil spørre var det mannen hennes som gikk med de tablttene?

Skrevet

Det var søstra mi som gikk på de tabelettene.

Pergotime gjør at du får kraftigere eggløsning(hvis du har el fra før), ellers så får du el av de. Da produserer du gjærne større og bedre egg.

Metformin gjør det slik at egget fester seg bedre, og at det er mindre sjangse for spontanabort tidlig i svangerskapet. Hjelper også på de som er overvektige!

Og det var første mnd hun gikk på de at hun ble gravid, så jeg er overbevist om at det var det som skulle til. For de hadde prøvd i over 2 år, og for noen år tilbake gikk søstern min over 6 år uten prevansjon når hun var sammen med x-en. (og han har barn nå i ettertid).

Så du kan høre med gynekologen om du ikke kan få prøve det!

Jeg var ihvertfall så bestemt på at jeg ville prøve alt før jeg går videre til prøverør!

Så jeg får høre til helga om jeg får det!

Skrevet

dytter den litt så du får det med deg.hihi

Skrevet

Tusen takk for svare siaa

det første jeg gjør i morra e å ringe gyn for å ta det opp med henne hun ville ikke gi meg time siden mannen min skal til urologisk spesialisten 26 juni han bruker antibeotika håper det hjelper men har lite tro på det.. hun får test svarene mens vi er på ferie og det er litt for seint siden vi vil prøve mens vi er på ferie også kansje feie hjelper får oss:):)

Skrevet

Siden vi ikke klarer å si det til noen at vi prøver er det ganske tung periode for oss alle mine søstre ble gravd etter 2-4 pp så de kommer ikke til å skjønne hvordan vi har det:(

Det er godt å dele det med alle DERE :):)

Skrevet

Ja,det er kjempetungt.

Var så glad når søstern min fortalte at de var begynt å prøve, for da hadde både jeg og hun noen å prate med om det!

Men nå er jo hun gravid, så da virker det litt som om hun har glemt hvordan det var. Så da blir det ikke det samme å prate med henne om det lengre.

Hun vil jo helst bare prate om graviditeten, så det kræsjer litt der da...

Så det er godt å ha en plass å få ut frustrasjonen på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...