Mockanin Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Eldste min blir 12 år i sommer. I går fant han og to kompiser ut at dem skulle på kino i by'n. Jeg spurte om det skulle være noen voksne med og det fikk jeg inntrykk av at det skulle. Når gutta kommer innom oss så er det mye i det dem sier som gir inntrykk av at her var det noe som ikke stemte. Ga litt forskjellige versjoner av opplegget. Jeg ringte denne faren som vist nok skulle være med, og han viste ikke at han skulle på kino nei. Da fikk jeg beskjed om å si at sønnen hans heller ikke skulle til by'n siden min ikke fikk lov til å dra alene. Enden på visa var jo at når jeg konfronterte gutta med løgnen så gav dem seg ikke. Ikke snakk om å fire. Mannen min tente totalt og ba dem komme seg ut om dem ikke kunne snakke sant. Sønnen min måtte pent sitte på rommet sitt og angre sine synder resten av ettermiddagen. Hva synes dere.. Er gutter på 11-12 år modne nok til å dra til sentrum av Oslo på kino uten voksne? Det er jo et kjendt fenomen at man har ungdomsgjenger helt ned i 13-14 årsalderen som raner voksne folk osv. Ikke er disse gutta superkjendte i sentrum heller.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Uff nei, jeg hadde ikke gjort det..
Mille** Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Hmm....her jeg bor ville det vært råteit å dra på kino med foreldre når man er 12 år. Syns jeg ser uttrykket i tantungen min på 12 år sitt fjes hvis mora skulle være med. OMG!! Hehe... Men i Oslo hadde jeg kanskje vært litt mer hysterisk ja, selv om jeg skjønner at de ikke ville ha med foreldre på kino...vanskelig det der ja...
Mockanin Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2007 Jeg kunne gått med på at gutta gikk på kino og en voksen evt. møtte dem utenfor. Det er jo pub rett ved siden av. Det var i utgangspunktet det jeg trodde.
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Hadde vi bodd i oslo, hadde nok ikke jeg latt en 12 åiring dra alene til sentrum. Hva med å følge dem til kinoen og se etter dem på litt avstand til de var inne i salen (de vet du er der, men andre vet ikke at du passer på dem, blir ikke så flaut for dem det) og så være klar når filmen var ferdig. Her vil jeg nok la en 12 åring dra på kino alene, men det er her det. Et lite tettsted. Her vil jeg nok kunne latt min 8 åring få gå alene om jeg gjorde som først beskrevet. Men det er her det, ikke i tjukkeste Oslo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå